کد خبر 553917
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردین ۱۳۹۵ - ۰۱:۵۳

روسیه و آمریکا در جلسه‌ای که درمقر خلع سلاح هسته ای سازمان ملل برگزار شد، آمادگی خود را برای مذاکره به منظور کاهش زرادخانه هسته‌ای خود اعلام کردند.

به گزارش مشرق، خبرگزاری روسی "تاس" روز پنج شنبه به نقل از "جان براواکو" رئیس هیات مذاکره کننده آمریکا مدعی شد که زرادخانه کلاهک های هسته ای آمریکا درمقایسه با دوران جنگ سرد، درحال حاضر به 85 درصد کاهش یافته است.

براواکو با اشاره به پیشنهاد باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا درسال 2013 که خواهان مذاکره با روسیه درباره کاهش سلاح های تهاجمی استراتژیک به میزان یک سوم مشخص شده در پیمان جدید درباره سلاح های تهاجمی استراتژیک، گفت که این پیشنهاد همچنان به قوت خود باقی است.

براواكو مدعی شد که آمریکا رویکردی واقعی و عملی را در زمینه کاهش زرادخانه های هسته ای خود درپیش گرفته است.

درهمین ارتباط، " پیتر الیچ " معاون نماینده دائم روسیه نیز بر آمادگی مسکو برای اجرای مذاکرات جدی درخصوص مسائل خلع سلاح هسته ای تاکید کرد و گفت مادامیکه اقدامات مقدماتی فراگیر از سوی همه طرف های ذیربط صورت نگیرد، پیشرفت دراین زمینه ممکن نیست.

وی بر لزوم پرهیز از هرگونه تلاش برای استفاده از سیاست های یک بام و دو هوا در عرصه بین المللی یا تلاش کشورها به تنهایی یا در قالب ائتلاف های نظامی با هدف برتری جویی نظامی علیه امنیت کشورهای دیگر تاکید کرد.

الیچ افزود که متاسفانه در شرایط فعلی شاهد رویکردی بالعکس هستیم زیرا آمریکا و شرکایش برای پیشبرد اوضاع درجهت سپر موشکی به نقطه " بدون بازگشت " تلاش می کنند.

این دیپلمات روسی تصریح کرد دستیابی به توافق درباره برنامه هسته ای ایران که به عنوان بهانه ای برای استقرار سپر موشکی صورت می گرفت، بر طرح سپر موشکی آمریکا و ناتو تاثیر نخواهد گذاشت و از این جا می توان نتیجه گرفت که هدف از طرح سپر موشکی آمریکا، در وهله اول قدرت هسته ای روسیه است.

منبع: العالم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس