مصطفی محمدی کتابی با نام «چشم پیشین» را درباره شهید عباس گودرزی به ناشر سپرد. همچنین کتاب تازه او با نام «تل قرین» در نمایشگاه بیست و نهم کتاب تهران عرضه می‌شود.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، مصطفی محمدی گفت: کتابی به نام «چشم پیشین» را اواخر اسفند‌ماه سال گذشته (1394) به ناشر سپردم.

وی درباره محتوای این کتاب توضیح داد: این کتاب به شهید عباس گودرزی می‌پردازد که سال 1388 در حادثه تروریستی منطقه سیستان و بلوچستان به همراه شهید شوشتری در بلوچستان به شهادت رسید.

محمدی شهید عباس گودرزی را از فیلم‌برداران و مستند‌سازان با سابقه دوران دفاع مقدس معرفی کرد و گفت: او در جریان فعالیت‌های امنیتی و عمرانی، شهید شوشتری را در بلوچستان همراهی می‌‌کرد که در همین راه، 26 مهر‌ماه 1388 در شهرستان پیشین هدف حمله انتحاری گروهک تروریستی ضد ‌انقلاب قرار گرفت و به شهادت رسید.

این نویسنده درباره چگونگی پرداختن به سرگذشت شهید گودرزی اظهار کرد: من این کتاب را در قالب «داستان مستند» نوشته‌ام که بر اساس داستان اصلی نوشته می‌شود. «چشم پیشین» از سه روایت تشکیل شده است. نخست روایت من به عنوان نویسنده از شهید. دوم، روایت از زبان همسر و در پایان، روایت از زبان فرزند پسر شهید آمده است.

به گفته محمدی، کتاب «چشم‌ پیشین» از سوی ستاد کنگره بزرگداشت شهیدان هنرمند منتشر می‌شود.

وی با اشاره به کتاب تازه دیگر خود با عنوان «تل قرین» گفت: در این کتاب نیز که به تازگی از سوی انتشارات پلاک هشت منتشر شده است، به یکی از شهیدان مدافع حرم به نام علیرضا توسلی پرداخته‌ام که در سوریه به «ابوحامد» مشهور بود.

محمدی، درباره شخصیت این شهید توضیح داد: او فرمانده لشگر قاسمیون در سوریه بود. در سوریه، نیرو‌های ایرانی در قالب همین لشگر و افغانستانی‌ها در قالب لشگر «فاطمیون» به دفاع از حرم می‌پردازند. شهید توسلی در نوجوانی به ایران مهاجرت کرده بود و در دوران دفاع مقدس نیز از کشورمان دفاع کرد. سپس در افغانستان هم مجاهداتی داشت و در نهایت، در منطقه «تل قرین» به دست نیرو‌های داعش به شهادت رسید.

به گفته وی، کتاب «تل قرین» در بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران عرضه خواهد شد.
*ایبنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس