کد خبر 553129
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۴

آخرین رهبر اتحاد جماهیر شوروی خدمات بسیاری برای کشورش انجام داد، اما هم چنان ۵۹ درصد روس‌ها به واسطه تأثیر وی در فروپاشی ۱۹۹۱ نسبت به وی نظر منفی دارند.

به گزارش مشرق، اگرچه میخائیل سرگئیویچ گورباچوف، آخرین رهبر اتحاد جماهیر شوروی خدمات بسیاری برای کشورش انجام داد، اما هم چنان 59 درصد روس‌ها به واسطه تأثیر وی در فروپاشی 1991 نسبت به وی نظر منفی دارند.

15 درصد روس‌ها نقش میخائیل گورباچوف را در روسیه مثبت ارزیابی می‌کنند. مردم روسیه از بین خدماتی که گورباچوف برای کشورشان انجام داده است، پیش از هر چیز به دموکراسی، گلاسنوست (فضای باز) و دوره جدید در سیاستگذاری اشاره می‌کنند. مردم اعتقاد دارند که میخائیل گورباچوف کشور را از نقطه انجماد به حرکت درآورد، پرسترویکا (بازسازی) را مطرح کرد و آزادی کلام و آزادی عمل را به جامعه آورد.

در عین حال مردم اتهاماتی را نیز بر او وارد می‌کنند که از جمله آنها «فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی» است. در این نظرسنجی‌ها، نظرات منفی (59 درصد) نسبت به وی بر نظرات مثبت (20درصد)  غالب است. نسل قدیم روسیه آشکارا گورباچوف را محکوم می‌کنند.

در این نظرسنجی‌ها از مردم سؤال شده که در زمان به قدرت رسیدن گورباچوف، نظر مردم نسبت به او چگونه بود: 14 درصد معتقدند که نظر جامعه مثبت بود، 14 درصد به بی‌تفاوتی مردم نسبت به گورباچوف اشاره می‌کنند و 22 درصد می‌گویند که نظرها نسبت به او منفی بوده است.

این نظرسنجی به سفارش بنیاد «افکار عمومی» در روز 28 فوریه 2016 در 53 واحد فدرال فدراسیون روسیه (1500 نفر) برگزار شده است و ضریب خطای آن 3،6 درصد است.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس