کد خبر 552997
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۵

دادستان جدید کل کشور گفت: از پذیرش مسئولیت دادستان کل به لحاظ جایگاه این نهاد و مسئولیت سنگین آن ابا داشتم.

به گزارش مشرق، حجت‌الاسلام محمد جعفر منتظری امروز سه‌شنبه در مراسم معارفه خود به عنوان دادستان جدید کل کشور که با حضور صادق آملی لاریجانی رئیس قوه قضائیه، حجت‌الاسلام رئیسی تولیت آستان قدس رضوی و دادستان سابق کل کشور و جمعی از مقامات قضایی برگزار شد اظهار کرد: واقع امر این است که پذیرفتن این مسئولیت با لحاظ جایگاهی که دادستانی کل و شخص دادستان کل دارد به دلایلی برای این حقیر سنگین بود و از پذیرش این مسئولیت سنگین ابا داشتم. اما شرایطی پیش آمد و خود را ملزم به پذیرش این امر و پاسخ مثبت به این دعوت دانستم.

دادستان جدید کل کشور اضافه کرد: بعد از پذیرش این مسئولیت متعهد و ملتزم به انجام آنچه که در توان دارم هستم و از هیچ تلاشی دریغ نخواهم کرد و همه تلاش خود را به کار می‌برد تا اهداف خواسته‌ها و دستورات رئیس قوه قضائیه و آنچه قانون به عهده دادستانی و دادستانی کل کشور قرار داده است جامع عمل بپوشانم.

منتظری ادامه داد: برای پذیرفتن این سمت 3 امر را لازم می‌دانستم که نخست توفیق من‌الله، دوم حمایت و پشتیبانی و همراهی رئیس قوه قضائیه و سوم همدلی و همراهی و کمک همه عزیزان در تحقق وظایف و مسئولیت‌های دادستانی است.

وی ادامه داد: معتقدم در کار باید برنامه داشت و همواره در تمام مسئولیت‌های خود تلاش کردم تا در حد توان برنامه داشته باشم.

دادستان کل کشور تاکید کرد که اگر برنامه وجود نداشته باشد نمی‌توان به موفقیت حداقل در حد قابل قبول آن دست یافت. نکته مهم دیگر داشتن عده و عُده است و در همین جا تقاضا دارم برای تامین عده و عده لازم در دادستانی و رسیدن این نهاد به جایگاه شایسته آن کمک شود.

وی بیان کرد: دادستانی کل کشور ظرفیت فوق‌العاده زیادی دارد و حضور دادستانی کل در شورای پول و اعتبار، شورای بورس و شورای عالی فضای مجازی ظرفیت‌ها معنانی و پیام‌های بسیاری دارد.

منتظری با بیان اینکه بیش از 70 مسئولیت در رده‌های مختلف و موضوعات مختلف برعهده دادستان کشور است گفت: همواره گفته‌ایم سمت عنوان و نام اهمیت ندارد بلکه آنچه ارزشمند است گام برداشتن در جهت خدمت به مردم با بستر و زمینه‌های فراهم شده است.

دادستان کل کشور در ادامه به اولویت‌های خود اشاره کرد و گفت: اولویت نخست بحث نظارت بر دادسراهاست که در ارتباط با این مسئله ابتدا باید نظارت تعریف و امکانات آن فراهم شود. بیش از 360 تا 370 دادستان در سراسر کشور داریم که اینها نیازمند یک حلقه رابط و وصل کننده هستند و مهمترین جایگاه برای این حلقه رابط، دادستانی کل است.

حجت‌الاسلام منتظری اولویت دوم را تحقق آرمان و دستورات رهبر معظم انقلاب دانست بحث اقتصاد مقاومتی و اقدام و عمل که در سخنرانی سال 95 مورد تاکید رهبر قرار گرفت تنها متوجه قوه مجریه نیست بلکه قوه قضائیه و مجلس نیز به حسب وظایف خود مسئولیت‌هایی دارند و یکی از راه‌هایی که قوه قضائیه می‌تواند به تحقق منویات رهبر انقلاب کمک کند دادستانی کل کشور است.

وی در پایان تاکید کرد که دولت بداند که قوه قضائیه و از جمله شخص بنده به عنوان دادستان کل کشور برای تحقق اهداف نظام، دستورات، اوامر و راهنمایی‌های رهبر انقلاب در اختیار هستیم.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس