کد خبر 552766
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردین ۱۳۹۵ - ۰۳:۵۹

نماینده روسیه در مذاکرات سوریه گفت دور بعدی مذاکرات بحران سوریه یازدهم آوریل (۲۳ فروردین) در ژنو از سرگرفته می شود.

به گزارش مشرق، به نقل از روسیا الیوم، «ویتالی نامکین» نماینده روسیه در مذاکرات سوریه روز دوشنبه از برگزاری دور بعدی مذاکرات صلح سوریه در ژنو در تاریخ ۱۱ آوریل جاری (۲۳ فروردین) خبر داد.

نامکین در گفتگو با شبکه «روسیه ۲۴» گفت: قرار است هیات مذاکره کننده دولت سوریه روز ۱۴ آوریل (۲۶ فروردین) وارد ژنو شود.

وی با بیان اینکه قرار است دور جدید مذاکرات سوریه به خاطر عدم طولانی شدن توقف آن روز یازدهم آوریل آغاز شود و وقفه طولانی بین دورهای مذاکرات به تداوم روند آن ضربه می زند، تصریح کرد: دیدارها با هیات هایی که وارد ژنو می شوند آغاز خواهد شد و هیات مذاکره کننده دولت سوریه روز ۱۴ آوریل به ما ملحق خواهد شد.

نامکین با اشاره به لزوم مشارکت کردها در دور بعدی مذاکرات صلح سوریه در ژنو، در پاسخ به سوالی پیرامون اینکه آیا امکان برگزاری مذاکرات سوریه بدون مشارکت کردها میسر است گفت: نه، نه، این امر به هیچ وجه ممکن نیست و کردها باید در این مذاکرات شرکت داشته باشند.

لازم به ذکر است که دور قبلی مذاکرات صلح سوریه به مدت ۱۰ روز از تاریخ ۱۴ الی ۲۳ مارس در ژنو برگزار گردید. «استفان دی میستورا» نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه طی این مذاکرات با هیات مذاکره کننده دولت سوریه و همچنین مخالفان سوری دیدارهایی را انجام داد. این مذاکرات با صدور سند پایانی ۱۲ بندی پیرامون حل و فصل بحران سوریه خاتمه یافت.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس