کد خبر 555335
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردین ۱۳۹۵ - ۰۱:۱۰

نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه چند روز مانده به آغاز دور جدید مذاکرات صلح این کشور در ژنو وارد دمشق شد.

به گزارش مشرق و به نقل از پایگاه النشره، «استفان دی میستورا» نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه شامگاه یکشنبه وارد دمشق پایتخت سوریه شد. دی میستورا در این سفر که تنها چند روز پیش از آغاز دور جدید مذاکرات بین دولت و مخالفان سوری در ژنو انجام می شود روز دوشنبه با ولید المعلم وزیر خارجه سوریه دیدار خواهد کرد.

دی میستورا پیش از ورود به دمشق با سفر به امان پایتخت اردن با «ناصر جوده» وزیر خارجه این کشور پیرامون اهمیت حمایت و موفقیت مذاکرات صلح سوریه گفتگو کرد. دی میستورا و جوده در این دیدار تحولات اوضاع سوریه و تلاش ها برای دستیابی به تفاهم مشترک پیرامون انتقال سیاسی از جمله مذاکرات ژنو را مورد بررسی قرار دادند.

دو طرف همچنین بر اهمیت حمایت از مذاکرات بین طرف های سوری که قرار است روز چهارشنبه (۲۵ فروردین) در ژنو برگزار شود تاکید کردند. در همین راستا وزیر خارجه اردن بر پایبندی این کشور به حمایت از تمام تلاش ها در راستای ایجاد راهکار سیاسی برای بحران سوریه تاکید نمود.

لازم به ذکر است که دی میستورا پنج شنبه گذشته در ژنو از آغاز دور جدید مذاکرات صلح سوریه از ۱۳ آوریل جاری (۲۵ فروردین) خبر داد. دی میستورا در کنفرانسی مطبوعاتی اظهار داشت که دور جدید مذاکرات صلح سوریه باید برای قدم برداشتن به سمت روند سیاسی که منجر به آغاز حقیقی انتقال سیاسی در سوریه منجر می شود کاملا واضح باشد.

وی همچنین از تصمیم خود برای سفر قریب الوقوع به دمشق و تهران در راستای آماده سازی برای ازسرگیری مذاکرات ژنو خبر داد. دی میستورا در همین خصوص اظهار داشت که درخواستی برای تنظیم دیدار با بشار اسد رئیس جمهور سوریه نداشته است اما قرار است با ولید المعلم وزیرخارجه این کشور و معاون وی دیدار کند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس