موفقیت‌های نیروهای داوطلب مردمی معروف به حشد شعبی و نقش انکار ناپذیر آنها در نبرد تمام عیار با تروریسم تکفیری مورد رژیم‌های مرتجع عرب، سبب شده است تا هجمه رسانه‌ای دشمنان ملت عراق علیه نیروهای مردمی تشدید شود.

به گزارش مشرق، رسانه‌های سعودی با به کار بردن  الفاظ توهین آمیز درباره نیروهای داوطلب مردمی، اتهامات بی‌اساسی همچون کشتار، تجاوز به عنف و ویرانگری را به نیروهایی نسبت دادند که اگر تشکیل آنها بنا به فتوای مرجعیت عالی شیعیان عراق سبب شد تا مناطق سنی‌نشین زیادی از اشغال تروریست‌های تکفیری مدعی حمایت از اهل سنت آزاد و مردم سنی‌مذهب از شر جنایات و وحشی‌گری آنها نجات پیدا کنند.

با وجود مجاهدت‌ها و جانفشانی نیروهای داوطلب مردمی در راه دفاع ازعراق به ویژه از اقلیت اهل سنت این کشور، موج هجمه رسانه‌های رژیم‌هایی که به حمایت  از تروریسم تکفیری در عراق متهم هستند و در راس آنها سعودی‌ها تشدید شده است.

به عنوان مثال روزنامه عکاظ سردمدار هجمه به نیروهای داوطلب مردمی عراق، این نیروها را به تروریست‌های تکفیری داعشی تشبیه کرده و با به کار بردن واژه توهین آمیز«وحشی» برای این نیروها عمق کینه‌توزی خود را نسبت به اکثریت ملت عراق یعنی شیعیان ابراز کرد.

این رسانه در تلاش برای تخریب وجهه نیروهای داوطلب مردمی ادعا کرد مثلث سُنی عراق بین وحشی‌گری حشد(نیروهای داوطلب مردمی) و تروریسم داعشی قرار دارند و این دو طرف، به کشتار، تجاوز و ویرانگری در این مثلث مشغول هستند.

رسانه‌های سعودی که یدطولایی در خبرسازی و جعل اخبار و واقعیت‌های کشورهای منطقه به ویژه عراق و سوریه در راستای سیاست‌های ویرانگر و فتنه‌افکنانه آل سعود دارند، از هنگام تشکیل نیروهای داوطلب مردمی بنا به فتوای مرجعیت عالی شیعیان، مهمترین هدف خود را تخریب وجهه این نیروها و در نهایت شعله‌ور کردن آتش فتنه مذهبی میان شیعیان و اهل سنت عراق قرار داده‌اندکه البته تا کنون به دلیل هوشیاری ملت عراق و وجود مرجعیتی آگاه و بصیر همچون شخص آیت  الله العظمی علی سیستانی و دیگر مراجع بزرگ شیعه و علمای آگاه اهل سنت، این توطئه‌ها با شکست روبرو شده است، با این حال رسانه‌های سعودی همچنان بر این رویکرد مخرب و ویرانگر خود و البته مداخله‌جویانه در امور عراقی‌ها اصرار می‌ورزند.

عکاظ ادعا کرد ساکنان مثلث سنی‌مذهب عراق در معرض جنایات برنامه‌ریزی شده‌ای قرار دارند که شبه نظامیان حشد شعبی طرفدار دولت عراق علیه آنها و اموال و مساجدشان مرتکب می‌شوند.

این رسانه در تلاش برای تطهیر چهره مخوف تروریست‌های تکفیری داعشی دارای افکار وهابی ادعا می‌کند که عشایر سنی‌مذهبی که در مناطق تحت سیطره داعش قرار دارند، از اقدامات این شبه نظامیان(منظور بسیج مردمی عراق) که مغایر با قوانین است، در وحشت و هراس به سر می‌برند.

عکاظ با تکرار ادعاهای نخ‌نما شده علیه حشد شعبی همچون طایفه‌گری مدعی شد حشد شعبی به  دنبال نابودی اهل سنت عراق و تبدیل عراق به استانی تابع ایران است.

این رسانه ادعا کرده است نیروهای حشد شعبی به اعدام آوارگان و منفجر کردن مساجد اهل سنت در استان دیالی در مقابل دیدگان نیروهای  امنیتی دست می‌زنند و این جنایات در نینوا،‌الرمادی و تکریت تکرار می‌شود و علاوه بر آن به غارتگری و چپاول اموال اهل سنت دست می‌زنند.

عکاظ که نشان می‌‌دهد از موفقیت‌های چشمگیر نیروهای حشد شعبی در نبرد با تروریسم تکفیری مورد حمایت ال سعود خشمگین است، برای تخریب وجهه این نیروها مدعی شده است که این نیروهای شبه نظامی شیعی طرح‌های ایران را پیاده می‌کنند و شیوه ویرانگری را برای پاکسازی نژادی در مناطق سنی‌نشین در پیش گرفته‌اند.

رسانه سعودی نوشت مثلث اهل سنت که بر منطقه مرکزی عراق در شمال، شرق و غرب بغداد اطلاق می‌شود، شامل چهار استان دیالی در شرق، بغداد در جنوب، الانبار در غرب و صلاح‌ الدین در شمال است که جمعیت آن به 10 میلیون نفر می‌رسد، این مثلث شامل شهرهای بعقوبه، سامراء و فلوجه ، الرمادی و تکریت می‌شود.

عکاظ مدعی شد نیروهای حشد شعبی، غیرنظامیان بیگناه را هدف قرار می‌ دهند و به کشتارهای هدفمند دست می‌زنند به طوری که شهروندان سنی‌مذهب استان دیالی را اعدام می‌کنند و به انفجار مساجد سنی‌ها به ویژه در شهرستان المقدادیه دست می‌زنند.

این رسانه در حالی نیروهای حشد شعبی را عامل انفجارهای مساجد اهل سنت در المقدادیه معرفی می‌کند که مقامات عراقی به صراحت تاکید کردند تروریست‌های داعشی در تلاش برای جبران شکست‌های پیاپی خود در برابر نیروهای حشد شعبی و ارتش عراق و برای روشن کردن آتش فتنه مذهبی میان شیعیان و اهل سنت، این مساجد را منفجر کردند.

عکاظ ادعا کرده است که حشد شعبی صدها هزار شهروند سنی مذهب عراق را به قتل رسانده است.

هجمه رسانه‌های سعودی علیه نیروهای حشد شعبی عمق خشم و کینه آنها را از موفقیت‌های چشمگیر این نیروها در کنار نیروهای امنیتی در جنگ با تروریست‌های تکفیری داعشی مورد حمایت آل سعود و متحدانش نشان می‌دهد. این در حالی است که علمای برجسته اهل سنت عراق از جمله شیخ حیدرالملا بارها از نقش تاثیرگذار و سرنوشت‌ساز نیروهای حشد شعبی در نجات مردم سنی مذهب عراق از چنگال تروریست‌های وحشی تکفیری تمجید کرده‌اند.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۸:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۶
    0 0
    اون ها خوب ميدونن كه چنين اتحادي در عراق چقدر آينده موثري از عراق ميسازه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس