کد خبر 552612
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۳

ارتش سوریه پیشروی تروریست‌ها در ارتفاعات و شهرک العیس در جنوب حلب را متوقف کرده و برای عملیات بازپسگیری آن آماده می‌شود.

به گزارش مشرق، پس از حملات عناصر تروریستی جبهة النصره و جندالاقصی به حومه جنوب، غرب و جنوب غربی استان حلب که به عقب‌نشینی نیروهای سوری از شهرک و ارتفاع راهبردی العیس منجر شد، تلاش‌ها برای پس‌گیری این مناطق ادامه دارد.

یکی از ابعاد اهمیت العیس و ارتفاع العیس اشراف این منطقه و شهرک بر بخشی از بزرگراه حلب-دمشق است.

بر اساس آنچه منابع میدانی گفتند، از عصر روز یکشنبه (دیروز) نیروهای تازه نفس از مقاومت حزب‌الله لبنان و عراق به منطقه اعزام شده‌اند.

نیروهای سوری نیز با انجام عملیات‌های متعدد در منطقه از پیشروی تروریست‌ها جلوگیری کرده‌اند و از شدت حملات آنان کاسته شده است.

همزمان با تسلط ارتش سوریه بر منطقه، جنگنده‌های روسی و سوری مواضع گروهای تروریستی را بشدت در شهرک العیس و ارتفاعات حومه هدف قرار دادند.

از بامداد امروز دوشنبه، آرامشی نسبی در منطقه برقرار شده و با استقرار نیروهای ویژه، تک‌تیراندازان و موشک‌های ضد زره تاو و کورنت عملیات آزادسازی شهرک العیس در آستانه آغاز است.

همزمان با فلج شدن تحرکات بیشتر عناصر تروریستی در منطقه، ظهر روز گذشته تروریست‌ها در تلاش بودند با انفجار چندین خودرو انتحاری، کنترل منطقه شرق شهرک العیس را در دست گیرند که با اقدام به موقع نیروهای سوری، این حملات خنثی شد.

در درگیری‌های دو روز گذشته 16 تن از نیروهای سوری و مقاومت به شهادت رسیده‌اند.


منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس