کد خبر 552566
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۲

سخنگوی کمیسیون ویژه تولید ملی با اشاره به بررسی لایحه برنامه ششم با رویکرد اقتصاد مقاومتی گفت: مرکز پژوهش‌ها ۶۷ درصد لایحه برنامه ششم را مرتبط با رویکرد اقتصاد مقاومتی نمی‌داند.

به گزارش مشرق، اسماعیل جلیلی، با اشاره به اینکه امروز جلسه کمیسیون ویژه تولید ملی با حضور اعضای کمیسیون و نمایندگان سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، وزارت اقتصاد، مرکز پژوهش‌ها و دیوان محاسبات برگزارشد، اظهار داشت: در این جلسه وضعیت لایحه برنامه ششم از منظر تطبیق با سیاست‌های اقتصاد مقاومتی بررسی شد.

سخنگوی کمیسیون ویژه تولید ملی با اشاره به اظهارات نماینده سازمان مدیریت گفت: نماینده دولت معتقد است که سند برنامه ششم توسعه با رویکرد اقتصاد مقاومتی تدوین شده است که بخشی از آن در احکام دائمی و بخشی در لایحه برنامه ششم و سند پیوست و پشتیبان مورد نظر قرار گرفته است.

وی ادامه داد: ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی برای اجرای پروژه‌های اقتصادی باعث تسهیل و تسریع برنامه‌ها و پروژه‌ها فارغ از بروکراسی اداری خواهد شد.

به گفته این نماینده مجلس، نمایندگان مرکز پژوهش‌ها نیز معتقدند برنامه دولت پیوستگی ندارد و شامل یکسری استعلام از دستگاه‌ها بوده که تجمیع شده است.

همچنین لایحه برنامه ششم اولویت‌بندی نداشته و 67 درصد آن با اقتصاد مقاومتی نامربوط است.

به گفته اسماعیلی، طبق نظر مرکز پژوهش‌ها در لایحه برنامه ششم به چشم‌انداز و سیاست‌های نفتی اشاره شده و بحثی در خصوص چشم‌انداز تجارت دیده نمی‌شود همچنین الزامات برخی از احکام در لایحه وجود ندارد.

وی ادامه داد: لایحه برنامه ششم توسعه رویکرد بودجه‌ای و آئین‌نامه‌ای دارد و فاقد رویکرد برنامه‌ای است.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس