کد خبر 554216
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۳

پاپگاه خبري « بحرين امروز» در گزارشي از تاريخ روابط رژيم صهيونيستي و آل خليفه خاندان حاكم در بحرين نوشت: ريشه هاي روابط آل خليفه و اسرائيل به سال 1994 ميلادي بر مي گردد زماني كه يك هيات رسمي اسرائيل براي نخستين بار از بحرين ديدن كرد.

به گزارش مشرق، پايگاه بحرين امروز مي افزايد: در همان سال « يوسي ساريد» وزير محيط زيست اسرائيل هم از منامه ديدن كرد و با خالد الخليفه ملاقات كرد.

اين پايگاه خبري بحريني اضافه كرده است: خالد احمد الخليفه وزير خارجه بحرين در سال 2000 ميلادي خواستار تاسيس انجمن خاورميانه شامل كشورهاي عربي به اضافه اسرائيل شد.

در گزارش اين پايگاه خبري آمده است كه « خالد الخليفه معتقد بود اين انجمن تنها راه براي حل مشكلات موجود در منطقه است».

« در سال 2005 ميلادي ، محمد بن مبارك الخليفه معاون نخست وزير بحرين اعلام كرد كه منامه تصميم گرفته تا ممنوعيت كالاهاي توليد اسرائيل را لغو كند».

در ادامه گزارش پايگاه بحرين امروز اضافه شده است: وليعهد بحرين در سال 2009 از سران عرب خواست تا از طريق رسانه هاي اسرائيلي ، شهروندان عرب را مخاطب قرار دهند تا به اصطلاح تلاش هاي براي سازش در خاورميانه تسهيل شود و حتي در مقاله در روزنامه واشنگتن پست عرب ها را به خاطر تلاش نكردن براي برقراري ارتباط با اسرائيل سرزنش كرد.

بحرين امروز خاطرنشان كرد: در چهارم ماه آوريل همين سال حاكم بحرين و وزير خارجه او از « رونالد لورد» رئيس شوراي يهوديان جهان استقبال كردند.

اين پايگاه خبري بحريني تاكيد كرد: اينها بخش هايي از تاريخ روابط علني آل خليفه با اسرائيل بود و بخش بزرگتر از آن همچنان مخفي باقي مانده است.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس