کد خبر 552133
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۵

رئیس مجلس اعلای عراق در دیدار با سفیر ترکیه در بغداد بر لزوم خروج نیروهای تُرک از اراضی این کشور تاکید کرد و این اقدام ترکیه را تجاوز به حاکمیت عراق توصیف کرد.

به گزارش مشرق به نقل از الفرات نیوز، «عمار حکیم» رئیس مجلس اعلای عراق با «فاروق قایماقچی» سفیر ترکیه در عراق در شهر بغداد دیدار کرد.

بر اساس این گزارش در این دیدار عمار حکیم درخواست کرد که نیروهای تُرک حاضر در اراضی عراق از این کشور خارج شوند.

وی در همین راستا افزود: نیروهای ترکیه با ورود به عراق موجب تجاوز آشکار به حاکمیت ملی عراق، روابط دوجانبه و حسن همجواری شده اند.

عمار حکیم در ادامه تصریح کرد: درهای عراق جدید به روی همه باز است و در مناسبت های بسیاری تمایل شدید خود را به برقراری بهترین روابط با همسایگانش از جمله ترکیه ثابت کرده است.

رئیس مجلس اعلای عراق در ادامه بر لزوم یکسان سازی تلاش ها در مبارزه با تروریسم تاکید کرد و گفت: جهان امروز متوجه شده است که تروریسم آفتی فراتر از مرزها است و ارتباطی با وضعیت سیاسی عراق ندارد. هر چند این موضوع کمی دیر شده است و انفجارهایی در پاریس، بروکسل و همچنین ترکیه رخ داده است. وی همچنین نسبت به ریختن حتی یک قطره خون در پی اقدامات تروریست ها ابراز تاسف کرد.

گفتنی است عمار حکیم پیش از این تاکید کرده بود که ترکیه باید احترام بیشتری به مردم و دولت عراق بگذارد و عراق با وجود تمام آسیب ها نسبت به احقاق حقوق خود و دفاع از تمامیت ارضی اش توانایی دارد اما در حال حاضر منتطر هستیم که طرف ترکیه ای با عقل و حکمت رفتار کنند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس