کد خبر 551996
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۰

مدیرعامل باشگاه تراکتورسازی گفت:‌ متاسفانه نمی‌دانیم چرا ما در این موارد حرف از اقتدار ملی نمی‌زنیم؟ اینکه نماینده ما 3 ساعت در هتل برای کم کردن پول چانه بزند، اقتدار است؟

به گزارش مشرق، تراکتورسازی و دو نماینده دیگر فوتبال ایران در آسیا با مشکلات مالی زیادی روبرو هستد. بحث برگزاری مسابقات این تیم‌ها مقابل حریفان عربستانی در کشور ثالث برای این مشکلات افزوده است.

سعید عباسی در مورد بحث میزبانی از تیم‌های عربستانی در مسقط و مسائلی که در این ارتباط به وجود آمده، صحبت‌های زیر را انجام داد.

بحث میزبانی از تیم‌های عربستانی به کجا انجامید؟ آیا حضور در مسقط قطعی شده است؟

متاسفانه این مسئله جبرا قطعی شده است. اگر ما در این راستا حرفی هم بزنیم همه ناراحت می‌شوند. بحث میزبانی در ازبکستان و ترکمنستان مطرح بود که این مسئله منتفی شد. آخرین گزینه با توجه به شرایطی که وجود داشت حضور در عمان بود. با توجه به اینکه عربستان حضور اتباعش در لبنان را هم ممنوع کرده است نمی‌توانستیم به این کشور برویم اما حالا که این مسئله نهایی شده هنوز باشگاه‌ها با مشکلات فراوان مالی روبرو هستند و نمی‌دانیم باید چه کاری انجام دهیم.

ما اقدام مناسبی برای جلوگیری از صدور رای میزبانی در کشور ثالث انجام دادیم؟

از چند ماه قبل این اتفاقات رخ داد و ما روی این مسئله مصر بودیم که حاکمیت عربستان در بحث ورزشی ورود کرده و این کار خلاف قوانین AFC و کاملا غیرقانونی است اما آنها این اقدام را بسیار زیرکانه انجام دادند. عربستانی‌ها نگفتند ما با ایران بازی نمی‌کنیم بلکه این بحث را مطرح کردند که ورود اتباع‌شان به کشور ما ممنوع است. متاسفانه ما هم نتوانستیم اقدام درستی در این ارتباط داشته باشیم. واقعا باعث تاسف است که ما نتوانستیم یک تصمیم واحد بگیریم.یا بگوییم بازی نمی‌کنیم و محروم شویم و یا اینکه بدون توجه به این مسئله بازی کنیم. شما می‌دانید چه هزینه‌ای به باشگاه‌ها تحمیل شده است؟ اکنون وضعیت تیم‌های ما در جدول مسابقات بد نیست و عربستانیها بدشان نمی‌آید که ما حذف شویم.

این بازی برای عربستان دو سربرد شده است. اگر ما به کشور ثالث برویم و بازی کنیم آنها می‌گویند توانستیم آنها را به حضور در کشور ثالث وادار کنیم و اگر بازی نکنیم محروم می‌شویم که باز هم آنها پیروز شده‌اند و می‌گویند توانستیم آنها را محروم کنیم. در این بین ما سه راه داشتیم. یا اینکه بازی کنیم و به دادگاه CAS اعتراض کنیم و یا اینکه بازی نکنیم و به دادگاه CAS اعتراض کنیم و یا اینکه نه بازی کنیم و نه اعتراضی انجام دهیم. پس از بررسی‌هایی که کردیم عاقلانه‌ترین راه را روش اول دیدیم.

با بار مالی تحمیل شده بابت صدور این رای چه می‌کنید؟

متاسفانه هزینه‌های زیادی به ما تحمیل شده است. فدراسیون هم که روی هواست. آنها فقط کار هماهنگ کردن امور را دارند. نامه از AFC می‌آید آن را به باشگاه می‌دهند و ما نامه به آنها می‌فرستیم و آنها به AFC ارائه می‌دهند. در این بین باشگاه‌ها باقی ماندند و باید با گدایی به دنبال تامین سایر هزینه‌ها باشند. مگر ما چقدر توان تهیه پول داریم؟ اکنون باید هم هزینه‌های خودمان را برای سفر به عمان تامین کنیم و هم پول حضور عربستانی‌ها را در آنجا پرداخت کنیم. آن هم در کشوری که تا به حال به آنجا سفر نداشتیم و با شرایطش آشنا نیستیم و فقط به صرف اینکه آنها با میزبانی بازی‌های ما موافقت کردند این مسئله را پذیرفتیم.

چرا بحث میزبانی در ترکمنستان و ازبکستان منتفی شد؟

ترکمنستان زمین مناسب و مورد تائید کنفدراسیون فوتبال آسیا را نداشت و ازبکستان هم در آن مقطع بازی داشت.

آیا وزارت ورزش و دولت در این رابطه اقدام مفیدی انجام دادند؟

وزارت ورزش نباید به این بحث ورود کند. ما در جلسات‌مان نماینده وزارت خارجه را هم دعوت کردیم تا آنها هم شرایط را مشاهده کنند. ما هم در نامه‌ها گفتیم در این بحث موضوع نظر دادن است و تصمیم‌گیری نیست تا سیاست وارد فوتبال نشود. متاسفانه همه می‌ترسند به ما بگویند شما بروید بازی کنید تا مبادا ما از آنها پولی طلب کنیم و بخواهند کمک کنند.

بحث شکایت به دادگاه CAS به کجا انجامید؟

همین شکایت نیازمند صرف هزینه است. ما باید 120 میلیون تومان بابت این شکایت پرداخت کنیم. در این وضعیتی که همه باشگاه‌ها با مشکلات مالی روبرو هستند.

گفته می‌شود فقط 3 روز برای شکایت فرصت دارید؟

متاسفانه ما مشکلات زیادی داریم. در این بین فدراسیون هم که تعطیل بود و از اختیارات سایر اعضای آن هم خبر نداریم.

آیا امیدی به نتیجه رسیدن شکایت در دادگاه CAS وجود دارد؟

متاسفانه در بحث اخیر سیاست وارد مسائل ورزشی شده است که این مغایر با اساسنامه فیفا است. کسانی که در امور حقوق بین‌الملل صاحب نظر هستند می‌گویند حق با ماست و احتمالا این مسئله به نتیجه برسد اما حال شکایت و پیگیری کجاست؟چه کسی می‌خواهد این مسئله را هماهنگ کند. نقش فدراسیون چیست؟ ما مانده‌ایم که چه کسی باید به فریاد باشگاه‌ها برسد. اکنون نیاز به همفکری داریم. البته همفکری این نیست که دور هم بنشینیم و حرف بزنیم. مرتب از فدراسیون به ما می‌گویند هتل و شهر میزبانی‌تان را مشخص کنید اما هیچ کمک دیگری به ما نمی‌شود. درست است که باشگاه‌ها مستقل هستند ولی در این مشکل نیاز به کمک داریم.

بیش از 500 میلیون هزینه اضافه به باشگاه‌ها تحمیل شده است. برای حل این مسئله چه راهکاری دارید؟

اصلا پولی نداریم. طبق برآوردی که مسئولان ذوب‌آهن انجام دادند 800 میلیون هزینه برای اینکار لازم است. مسئولین مسابقات در هر بازی از سوی میزبان تنها هزینه حضور 29 نفر را تامین می‌کنند. کمتر مقداری که ما برای سفرهایمان جهت برگزاری بازی نیاز داریم 37 نفر است. در بازی‌هایی که میهمان هم هستیم باید هزینه نفرات مازاد بر 29 نفر را هم حساب کنیم. شما ببینید چقدر به مشکلات ما افزوده شده است.

باشگاه ذوب‌آهن از سازمان لیگ درخواست کمک کرده است.

هر سه باشگاه نامه‌ای را امضا کردند و به آنجا فرستادند. این نامه به صورت مشترک است. وضع هر سه نماینده ایران بسیار وخیم است.

با این اوضاع آیا می‌توانید میزبانی را به بهترین شکل انجام دهید؟

ما پول نداریم اما نمی‌توانیم کنار خیابان هم چادر بزنیم. قصد رفتن به 13 بدر را که نداریم. متاسفانه نمی‌دانیم چرا ما در این موارد حرف از اقتدار ملی نمی‌زنیم؟ اینکه نماینده ما 3 ساعت در هتل برای کم کردن پول چانه بزند، اقتدار است؟ آیا با این اتفاق اقتدار کشورمان زیر سؤال نمی‌رود؟ متاسفانه همه این مسائل را می‌دانند اما به روی مشکلات چشم می‌بندند. اگر نمی‌توانیم این مشکلات را حل کنیم همان بهتر که دور فوتبال را گل بگیریم.

شاید بیشتر تمرکز فدراسیون روی بحث اساسنامه و انتخابات باشد.


متاسفانه همینطور است. در این بین ما فقط همراه با سپاهان و ذوب‌آهن در ارتباط هستیم تا ببینیم چه اقدامی باید انجام دهیم.

با وجود مشکلات اخیر تیم‌تان این هفته‌ها بد نتیجه نمی‌گیرد و مقابل سایپا هم پیروز شدید.

باور کنید با سیلی صورت‌مان را سرخ می‌کنیم. ما فقط به دنبال این هستیم که بازیکنان‌مان از حاشیه دور شوند و به بهترین شکل بازی کنیم تا این مشکلات روی آنها تاثیر نگذارد. چند روز دیگر با پاختاکور بازی داریم و از همین حالا در تکاپو هستیم تا مکان مناسبی برای داورانی که قرار است امشب به تبریز بیایند، تهیه کنیم. متاسفانه ما تهرانی هم نیستیم تا بگوییم به جایی نمی‌رویم و مسئولان فدراسیون و سازمان لیگ را به تکاپو بیندازیم.

یعنی معتقدید اگر این مشکل برای تیم‌های تهرانی بود اکنون تلاش بیشتری برای حل این مسئله می‌شد؟

بله در این دو سال متوجه خیلی از مسائل شدم. اگر ما در تهران باشیم و ناز کنیم، نازمان را می‌کشند. فقط به طور زبانی بیان می‌کنیم که ما نماینده ملی هستیم. با حلوا حلوا گفتن که دهان شیرین نمی‌شود. ما فقط مشکلات‌مان را بیان می‌کنیم و هر کسی که آن را می‌شنوند مثل مراسم ختم می‌گوید ما را در غم‌تان شریک بدانید. با این مسائل که مشکلی حل نمی‌شود.

با این تفاسیر طی روزهای آینده با مشکل زیادی برای تامین منابع مالی روبرو هستید.


ما به لطف خدا امیدواریم و متاسفانه در این رابطه تنها بودیم. هیچ کسی به این فکر نمی‌کند که اقتدار ما با نگرفتن هتل از بین می‌رود و این مسائل مالی باعث می‌شود که با مشکلات بزرگی روبرو شویم. ما در این پروسه‌ای که اتفاق افتاد تنها به خاطر احترام به رای AFC بازی خواهیم کرد و این مسئله را بارها تاکید کردیم که هیچ احترامی به خواسته عربستان‌ها قائل نیستیم. در این رابطه حق اعتراض هم برای خودمان قائلیم و کارمان را جلو می‌بریم. متاسفانه باشگاه‌ها تنها هستند. امسال نه پولی بابت حق پخش گرفتیم و نه از تبلیغات محیطی چیزی به ما رسیده است. باشگاه‌ها تنها هستند و تنها در این بین آبراموویچ می‌تواند باشگاه‌داری کند.

سازمان لیگ امسال هم چندان به باشگاه‌ها نتوانسته در درآمدزایی کمک کند.


متاسفانه همه در غم ما شریک هستند و فقط این مسئله‌ای است که ما می‌شنویم.

بحث انضباطی خالد شفیعی به کجا انجامید؟

کمیته انضباطی این بازیکن تشکیل شد و قرار شد او در رابطه با مسائلی که کمیته انضباطی برایش تصمیم گرفته تعهد بدهد و سپس کارش را در تمرینات دنبال کند.

این روزها بحث زیادی در رابطه با عدم حضور مهدی شریفی مطرح شده است.


این بازیکن مچ پایش بعد از بازی با پاختاکور دچار مصدومیت شد و به همین خاطر در حال طی کردن مراحل درمانی بوده است.

و صحبت پایانی.

متاسفانه مشکلات زیاد است و باشگاه‌ها تنها هستند. اکنون قرار شده در کشور ثالث میزبانی کنیم. وقتی ما پولی نداریم که برای تیم‌های عربستانی جا بگیریم آیا مایه خنده نمی‌شویم و نمی‌گویند کشور به این بزرگی باشگاهش توان تامین برگزاری یک بازی را ندارد. فراموش نکنید ما در مرحله بعد هم با حریفان عربستانی روبرو خواهیم شد. امیدوارم راهکار و راه حلی برای حل مشکلات پیدا شود. ما هنوز هم نفهمیدیم چه کسی باید مشکلات فوتبال را حل کند و در این راستا باید چه کنیم؟
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • حمید رضا رحیمی ۱۴:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۵
    0 0
    مگه مجبورید برید تن به این خفت ندین
  • بی نام ۰۷:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۶
    0 0
    غرور ملی یمان جریحه دار شده هیچ گس هم پاسخ گو نیست
  • امین ۱۳:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۶
    0 0
    به قول دادکان که میگفت اگر من رئیس فدراسیون فوتبال بشم یک سال کامل این فوتبال رو تعطیل میکنم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس