کد خبر 551940
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۰

شهر تاریخی تدمر که یکی از میراث جهانی یونسکو است، هر سال ده ها هزار توریست را جذب می کرد. اما این شهر امروز ویرانه ای بیش نیست.

به گزارش مشرق، شهر تاریخی تدمر (پالمیزا) که یکی از میراث جهانی یونسکو است، هر سال ده ها هزار توریست را جذب می کرد، این شهر امروز ویرانه ای بیش نیست این روزها تنها میزبان سربازان ارتش است که مشغول کارند تا مواد منفجره را خنثی کنند و خبرنگارانی که برای تهیه گزارش به آن جا می روند.

شهر پالمیرا یک کیلومتر دور تر از آثار باستانی است، شهر کاملا متروکه شده و اندک ساکنان باقی مانده آن نیز زمانی که ماه گذشته ارتش سوریه حمله را برای آزاد سازی پالمیرا آغاز کرد، خانه و کاشانه خود را ترک کردند.

نشانه های نبرد و جنگ در جای جای شهر به چشم می خورد، ماشین های سوخته در کنار خیابان ها افتاده اند، سیم های برق تا کف خیابان کشیده شده اند و تانکرهای خالی آب که برای ایجاد مانع استفاده شده اند در گوشه و کنار پراکنده است.

یکی از افسران سوری به خبرنگاران گفت که تا کنون سه هزار مین خنثی شده است. این مین ها را در همه جا می توان یافت، در بدن حیوانات، در درهای ساختمان ها، درختان و سنگ ها.

آزادسازی پالمیرا از داعش پیروزی استراتژیکی برای ملت سوریه است و ارتش سوریه امیدوار است با این فتح بتواند به غرب ثابت کند که شریک خوبی باری مقابله با تروریسم و داعش است.

منبع: ابنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ژرژ ۱۳:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۵
    0 0
    خدايا چنان كن كه همه مناطق گردشگري تركيه هم به همين حال و روز بيافتند
  • ناشناس ۱۴:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۵
    0 0
    بيگانه هر جا وارد شد از او انتظاري بيش از اين نيست.
  • مهماندار هواپیما ۲۰:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۵
    0 0
    و همچنین لندن و پاریس و نیو یورک را

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس