کد خبر 551900
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۲

منابع محلی در عراق از کشته شدن ۵۰ نفر از عناصر گروه تروریستی داعش در استانهای نینوا و کرکوک و صلاح الدین خبر دادند.

 به گزارش مشرق به نقل از شبکه تلویزیونی السومریه نیوز، یک منبع محلی در استان نینوا از کشته شدن 30 نفر از عناصر گروه تروریستی داعش در حمله هوایی ائتلاف به تجمع آنها در نزدیک یک حوزه نفتی در منطقه القیاره این استان خبر داد.

وی افزود: در این حمله دهها نفر دیگر از عناصر گروه داعش زخمی شدند و این گروه زخمی‌های خود را به بیمارستان «العسکری» در منطقه وادی حجر و بیمارستان «الجمهوری» منتقل کرد.

کشته شدن 9 داعشی در کرکوک

یک منبع امنیتی در استان کرکوک نیز از کشته شدن 9 نفر از عناصر گروه تروریستی داعش در حمله هوایی به جنوب غربی این استان خبر داد.

این منبع گفت: جنگنده‌های ائتلاف سه موضع در یک روستای بخش الحویجه در 55 کیلومتری جنوب غربی شهر کرکوک را بمباران کردند که به کشته شدن 9 عنصر داعش و انهدام یک کارگاه ساخت بمب و بمبگذاری خودروها منجر شد.

کشته شدن 11 نفر از عناصر داعش در صلاح الدین

یک منبع امنیتی در استان صلاح الدین عراق گفت که 11 نفر از عناصر گروه تروریستی داعش در شمال این استان کشته شدند.

وی تصریح کرد: نیروهای امنیتی توانستند حمله گروه داعش به نیروهای ارتش و پلیس و نیروهای داوطلب مردمی (الحشد الشعبی) در کوه مکحول را خنثی کنند که در جریان آن 11 عنصر داعش از جمله ابوطلحه المغربی از سرکردگان به اصطلاح ولایت نینوا در این گروه کشته شدند.

این منبع گفت: المغربی تابعیت مغرب دارد و از سرکردگان رده اول در ولایت نینوا به شمار می رود و برای مدیریت یکی از محورهای حمله به نیروهای امنیتی عراق در کوه مکحول به این محل عزیمت کرده بود.

نیروهای امنیتی با حمایت نیروهای داوطلب مردمی عراق چهار ماه پیش بعد از نبردهای سنگین با داعش این کوه را به کنترل خود در آوردند.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس