نماینده مردم اصفهان در مجلس گفت: حرف نهضت آزادی و حرف بنی‌صدر و چنین حرفهایی که آقایان مبنی بر عدم تقویت بنیه دفاعی کشور مطرح می‌کنند طی کردن روند منافع دشمن است

به گزارش مشرق، حجت‌الاسلام احمد سالک کاشانی نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی، در پی سخنان اخیر رهبر معظم انقلاب در جمع مداحان، اظهار داشت: مقام معظم رهبری در ابتدای سخنان خود به حضور فعالانه مداحان در جهت ارتقاء سطح اعتقادی و محتوای فرهنگ دینی مردم و بالا بردن فهم سیاسی توام با بصیرت و آگاهی همچنین اطلاع‌رسانی مستند دینی و ارزشی به مردم، تاکید داشتند.

وی نقش مداحان در کشور را نقشی والا و قابل توجه عنوان کرد و افزود: بر همین اساس اشعار مداحان باید در جهت تقویت شخصیت توحیدی مردم متناسب با اصول انقلاب اسلامی باشد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: رهبری همچنین در بخش دیگری از سخنان خود به صحبتی که آقای هاشمی رفسنجانی داشت، اشاره کردند که گفته بود دنیای آینده دنیای گفت‌وگو است نه دنیای موشکی و موشک‌ها. مقام معظم رهبری دو موضوع را در این جهت مطرح فرمودند؛ نکته اول این بود که اگر این نوع بیانات از روی ناآگاهی باشد بحث دیگری است اما اگر از روی آگاهی باشد خیانت است بنابراین کسانی که معتقد به این نوع تفکر هستند بین ناآگاهی و خیانت قرار دارند و این مسئله بسیار اساسی و مهمی است.

سالک بخش دوم سخنان رهبری در جمع مداحان یک بحث عقلی، منطقی و دینی عنوان کرد و گفت: کشور و حکومت اسلامی باید مسلح به سلاح روز باشد و از یک اقتدار و قدرت سیاسی،‌ اقتصادی، نظامی و فرهنگی برخوردار باشد چرا که هر گونه نقطه ضعف در این بخش‌ها باعث طمع دشمنان اسلامی به کشور از طریق این نقطه ضعف خواهد بود.

وی رسالت اصلی جمهوری اسلامی را تقویت بنیه دفاعی خواند و تاکید کرد: تقویت بنیه دینی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی هم به همین معناست و اینکه کسانی معتقد باشند که ما نباید موشک داشته باشیم و تنها گفتمان‌ را تقویت کنیم حرف‌هایی است که بنی‌صدر می‌زد. زمانی بنی‌صدر اعلام کرد که ما نیاز به تانک و توپ نداریم. دولت موقت نیز این صحبت را داشت که هواپیماهای اف 14 و اف 16 ما را یکطرفه به آمریکایی‌ها بخشیدند. یعنی سرمایه ملت را به نفع دشمن تمام کرد.

منتخب مردم اصفهان در مجلس دهم بر همین اساس ادامه داد: بنابراین این حرف نهضت آزادی و آن حرف بنی‌صدر و چنین حرفهایی که آقایان مطرح می‌کنند طی کردن روند منافع دشمن است چرا که با گفت‌وگو قدرت دارند که سر طرف مقابل کلاه بگذارند. در حقیقت این سیاست طراحی شده در سازمان‌های سیا و سایر دستگاه‌های امنیتی برای غارت منافع ملت‌ها است که یکی از این طریق‌ها مذاکره است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: علاوه بر این که ما در مذاکره اول که برجام باشد، مانده‌ایم، هنوز در تجارت کشور مشکل داریم؛ تحریم‌ها لغو نشده است. همه چیز روی کاغذ است و در میدان عمل هیچ مسئله‌ای اتفاق نیفتاده است. آقای روحانی خوب است بداند که برجام هنوز به فرجام نرسیده است، برجام زمانی به فرجام می‌رسد که به کلیه تعهدات عمل شود.

سالک همچنین عنوان کرد: دنیای زور، فقط زور را و دنیای قدرت نظامی فقط قدرت نظامی را می‌شناسد نه حرف منطق، مذاکره و حرف‌هایی از این جنس. بر این اساس هم خداوند در قرآن تشویق کرده و ماموریت داده که باید با تمام قدرت در میدان آماده باشید. دشمن از همین ها می‌ترسد. رعب قدرت اسلامی است که آنها را سر جای خود نشانده است. از جهت دیگر باید این اقتدار در جهان امروز حفظ شود.

نماینده مردم اصفهان در مجلس اضافه کرد: اگر جمهوری اسلامی مقتدرانه در این جهت بایستد سایر کشورهای اسلامی تکیه‌گاه خود را انقلاب اسلامی ما می‌دانند. ما حق نداریم این تکیه‌گاه را در غالب یک گفتمان بشکنیم و دست از اقتدار نظامی و سیاسی برداریم. امید کشورها به مردم دنیای اسلام به ام‌القرای جهان اسلام است. ما حق نداریم این امید را نادیده بگیریم.

وی همچنین یادآور شد: رهبر معظم انقلاب همچنین در خاتمه فرمایشات خود در خصوص اقتصاد مقاومتی تاکیدات بسیاری داشتند. بی‌تردید شعار «اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل» تکلیفی بر دولتمردان، مسئولان نظام و اداره‌کنندگان و کارگزاران کشور همچنین آحاد مردم و سرمایه‌گذاران بود که بندهای اقتصاد مقاومتی حتما عملی شود.

منتخب مردم اصفهان در مجلس در خاتمه با تاکید بر اینکه دولت باید گام خود را برای فراهم شدن بستر سرمایه‌گذاری داخلی برداشته و از توان داخلی استفاده کند، گفت: دولت باید بر این سعی باشد که جلوی واردات گرفته و نسبت به نرخ ارز اقدام شود. همچنین موانع تولید ملی برداشته شود؛ این‌ها بر عهده دولت است. دولت نباید بگذارد سرمایه‌گریزی صورت بگیرد. امیدواریم امسال با دستورات رهبر معظم انقلاب و این نام‌گذاری بستری به وجود آید و رکود شکسته شود. رکود زمانی برطرف می‌شود که رشد تولید ملی صنایع کشور بالا رفته و رقابت داشته باشد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس