امروز استقلال و پرسپولیس در تقابل با استقلال خوزستان و سیاه جامگان فقط و فقط به کسب سه امتیاز دیدارهایشان خواهند اندیشید.

طلسم ۳۱ ماه ویسی تا تولد مجدد مدافع پرسپولیسگروه ورزشی مشرق - امروز استقلال مظلومي براي ماندن در صدر با همنام جنوبي‌اش در اهواز مي‌جنگد و پرسپوليس برانكو براي رسيدن به پله دوم جدول با سياه‌جامگان خراسان.

بررسي دو بازي مهيج سرخابي‌ها بيانگر شش نكته جالب توجه است. نكاتي كه دنبال كردن آنها پيش از آغاز ديدارهاي امروز خالي از لطف نيست.

* طلسم 31ماهه ويسي
استقلال‌ خوزستان و آبي‌هاي تهران كه امروز در ايستگاه24 ليگ پانزدهم برابر هم قرار مي‌گيرند، پيش از اين پنج مرتبه ديگر- در ادوار ليگ- برابر هم صف‌آرايي كرده‌اند.

جنوبي‌ها اولين‌بار شنبه 9شهريورماه سال1392 موفق به شكست دادن استقلال تهران شدند، دو سال و هفت ماه و سه روز قبل عادل كلاه‌كج (38) و علي بيگدلي(75) دروازه سيدمهدي رحمتي را در هفته هفتم ليگ سيزدهم باز كردند تا اولين و آخرين پيروزي استقلال‌ خوزستان برابر تهراني‌ها رقم بخورد.

در مقابل استقلالي‌هاي پايتخت در ديدارهاي شماره دو و سه برابر جنوبي‌ها با گل‌هاي محمد قاضي(هفته22 ليگ13) و سجاد شهباززاده(هفته2 ليگ14) شاگردان عبدا... ويسي را شكست دادند.

به اين ترتيب سه ديدار از پنج بازي دو تيم برنده داشت كه دو بار قرعه به نام تهراني‌ها افتاد و يك‌بار به كام اهوازي‌ها.

* اولين و آخرين گل يعقوب
در دو ديدار اخير آبي‌هاي تهران و اهواز نتيجه نهايي تساوي بوده است. در بازي هفته هفدهم فصل قبل تساوي 4-4 يكي از عجيب‌ترين نتايج ليگ چهاردهم را به ثبت رساند.

بازي شماره چهار دو تيم پنجشنبه 20آذرماه سال1393 برگزار شد. در ديدار يادشده يعقوب كريمي با ضربه دقيقه چهار خود استقلال قلعه‌نويي را پيش انداخت. قابل توجه اينكه اين اولين و آخرين گلي بود كه يعقوب در ليگ‌برتر براي استقلال به ثمر رساند. شايد امروز كريمي بعد از يك‌سال و سه‌ماه و 23روز دوباره بختش در تقابل با شاگردان ویسی باز شود.

جالب اينكه در روز تساوي هشت‌گله استقلالي‌هاي مركز و جنوب، مهدي مومني گل دوم اهوازي‌ها را زد. اين مهاجم در شرايطي از روي نقطه پنالتي محسن فروزان را مغلوب كرد كه امروز بازيكن استقلال تهران است.

* بازگشت پرو بعد از پنج‌ماه و 13روز
چهارشنبه 29مهرماه سال1394 استقلال براي نخستين‌بار تحت نظر پرويز مظلومي با آبي‌هاي خوزستان روبه‌رو شد. پنج‌ماه و 13روز قبل عقيل كعبي در استاديوم آزادي با ضربه دقيقه36 خود رحمتي را مغلوب كرد اما پرو پئيچ كروات 9دقيقه بعد اولين گلش براي استقلال را زد تا نتيجه برابر شود. اين دومين و آخرين مرتبه‌اي بود كه مهاجم بلندقامت آبي‌ها وارد تركيب اصلي تيم مظلومي(تا قبل از بازي امروز) مي‌شد.

شايد با توجه به محروميت سجاد شهباززاده پرو در ديدار حساس امروز بعد از پنج ماه و 12روز دوباره وارد تركيب اصلي استقلال شود.


* دروازه بان‌هایی که نیستند
امروز پرسپوليس با در اختيار داشتن بهترين خط حمله ليگ‌ برابر سياه‌جامگاني صف‌آرايي مي‌كند كه بعد از استقلال اهواز 12گله بدترين خط حمله ليگ را در اختيار دارند. خراساني‌ها در بازي رفت 2 بر يك مغلوب پرسپوليس شده‌اند آن‌هم در شرايطي كه محسن فروزان را درون دروازه خود داشتند.

در ديدار سه‌شنبه 28مهرماه سال94، گلر قرمزها هم ايمان صادقي جوان بود. امروز نه پرسپوليس صادقي را دارد و نه سياه‌جامگان فروزان را.

به واقع گلر نيم‌فصل اول قرمزها ترجيح داده پيراهن خونه‌به‌خونه در ليگ يك را بپوشد و محسن فروزان راهي راه‌آهن شده تا هيچ‌كدام از دروازه‌بان‌هاي بازي رفت در ديدار امروز حاضر نباشند.

* وقتي رامين و فرشاد براي اولين‌بار گل زدند
بازي رفت پرسپوليس و سياه‌جامگان براي دو بازيكن سرخپوش خوش‌يمن بود. در ديدار رفت دو گل تيم برانكو توسط رامين رضاييان(39) و فرشاد احمدزاده(71) به ثمر رسيد. جالب اينكه اين اولين گل‌هاي دو مدافع و هافبك پرسپوليس براي قرمزها بود. در واقع آن روز رامين و فرشاد با پيراهن قرمز دوباره متولد شدند.

امروز رضاييان شانس زدن گل مجدد به سياه‌جامگان را بعد از پنج ماه و 14روز دارد با اين حال فرشاد احمدزاده محروم است تا برخلاف بازي رفت بختي براي هنرنمايي نداشته باشد.

* فاصله  19 امتيازی همسایگان دیروز
اوضاع و احوال امروز پرسپوليس و سياه‌جامگان در جدول ليگ‌برتر با شرايط‌شان در نيم‌فصل تفاوت زيادي دارد. در هفته هشتم ليگ پانزدهم پرسپوليس از هشت ديدار نخست خود هشت امتياز گرفته بود تا با تفاضل گل (2-) راهي مشهد مقدس شود.

 سه‌شنبه 28مهرماه سال94 ارتش سرخ برانكو روي پله سيزدهم جدول ايستاده بود كه در ايستگاه نهم حريف سياه‌جامگان شد. قابل توجه اينكه آن روز سياه‌جامگان از هشت بازي خود هفت امتياز گرفته بود تا با يك امتياز اختلاف پايين‌تر از پرسپوليس روي پله چهاردهم ليگ ايستاده باشد.

اما امروز ارتش برانكو با كسب 39 امتياز سوم است تا با 19 امتياز اختلاف نسبت به مهمانش شرايطي متفاوت در جدول داشته باشد.

حالا پرسپوليس ميزبان تيمي است كه 20 امتياز دارد و مثل نيم‌فصل نخست همچنان روي پله چهاردهم جدول قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس