کرملین انتشار اخبار دال بر ارتباط میان «پوتین» و تراکنشهای مالی در حسابهای بانکی برون مرزی را با هدف بدنام کردن وی در آستانه انتخابات آتی خواند.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری رویترز، سخنگوی کاخ کرملین روز دوشنبه اعلام کرد که انتشار اخباری دال بر وجود ارتباط میان ولادیمیر پوتین،‌ رئیس جمهور روسیه، و تراکنشهای مالی چند میلیارد دلاری مربوط به حسابهای بانکی برون مرزی با هدف بدنام  نمودن رهبر روسیه در آستانه انتخابات آتی این کشور صورت گرفته است.

دمیتری پسکوف در کنفرانسی تلفنی با روزنامه نگاران اظهار داشت: «هدف اصلی این اخبار جعلی،‌ شخص رئیس جمهور [روسیه] است، به ویژه آنکه ما در آینده ای نزدیک انتخابات پارلمانی و در چشم اندازی دورتر، انتخابات ریاست جمهوری را درپیش داریم».

وی در ادامه افزود: «بیم و هراس از شخص ولادیمیر پوتین در ورای مرزهای روسیه به حدی رسیده است که حتی ذکر نکته ای مثبت در مورد روسیه‌ و یا اقدامات و دستاوردهای این کشور امری ممنوع است. اما در مقابل،‌ تأکید بر نکات منفی و حتی در صورت فقدان نکتة‌ منفی،‌ جعل اخبار یک امر رایج است. و این موضوع بر ما پوشیده نیست».

پسکوف در پایان تصریح کرد که نشریات فاقد «هرگونه [خبر] واقعی یا جدید» در خصوص رئیس جمهور روسیه هستند.

اخیرا موسسه حقوقی «موساک فونسکا» اسنادی را منتشر کرده که به اوراق پاناما شهرت یافته که در آن مدعی است که چگونه برخی از رهبران جهان و افراد وابسته به آنها از پناهگاه های مالیاتی در جهت پولشویی و فساد مالی سود برده اند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس