کد خبر 551385
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۲

استرالیا روز شنبه از توافق با اوکراین برای صادرات اورانیوم به این کشور اروپایی خبر داد.

به گزارش مشرق، تارنمای وزارت امور خارجه استرالیا اعلام کرد 'جولی بیشاپ' وزیر خارجه این کشور در واشنگتن به نمایندگی از طرف دولت استرالیا توافقنامه همکاری هسته ای را با 'ولادیمیر دمچایشاین' وزیر انرژی اوکراین امضا کرد.

این توافقنامه استرالیا را قادر می سازد برای صادرات اورانیوم به اوکراین اقدام کند.

استرالیا اعلام کرد صادرات اورانیوم این کشور براساس استانداردهای امنیتی و توافقات بین المللی خواهد بود و برای اطمینان از اینکه مواد هسته ای استرالیا برای اهداف صلح آمیز استفاده می شود، به شدت کنترل می شود.

وزارت خارجه استرالیا با تاکید براینکه استفاده از مواد هسته ای استرالیا برای توسعه سلاح یا مواد منفجره ممنوع است، اعلام کرد توافقنامه با اوکراین فرصتی برای تنوع بخشیدن به منابع انرژی و همکاری های دو جانبه بین استرالیا و اوکراین در فعالیت های هسته ای در بخش پادمان هسته ای، امنیت، ایمنی و افزایش توانایی علمی است.

استرالیا در حال حاضر دارای 24 موافقتنامه همکاری هسته ای با کشورهای جهان است که اجازه می دهد اورانیوم را به 42 کشور صادر کند.

اوکراین نیز 55 درصد از کل برق مورد نیازش را از انرژی هسته ای تولید می کند که در رتبه دوم جهان قرار دارد.

استرالیا نیز دارای یک سوم از منابع قابل برداشت اورانیوم در جهان است و این کشور سالانه هفت هزار تن اورانیوم صادر می کند. استرالیا سومین صادرکننده اورانیوم جهان پس از قزاقستان و کانادا است.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس