کد خبر 551198
تاریخ انتشار: ۱۳ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۲

سرپرست باشگاه پرسپولیس گفت: وقتی به خاطر فحاشی در ورزشگاه، باشگاه را محکوم می‌کنند این موضوع یک توهین به باشگاه پرسپولیس است.

به گزارش مشرق، علی‌اکبر طاهری در خصوص پرونده شکایت دو بازیکن خارجی اسبق این تیم که سرخپوشان را محکوم به پرداخت مطالبات آن کرده، گفت: به هر حال آنها شکایت‌هایی کردند و رقمی که ما باید پرداخت کنیم حدود 500 میلیون تومان است اما در حال طی مراحل قانونی هستیم تا این مشکل را حل کنیم و مشکلی برای باشگاه پرسپولیس به وجود نیاید.

وی در خصوص محرومیت هواداران پرسپولیس از حضور در ورزشگاه آزادی در زمان دیدار تیم‌های پرسپولیس و سیاه‌جامگان در هفته بیست و چهارم لیگ برتر اظهار داشت: من پیش از این گفته‌ام که باید محدوده اختیارات و مسئولیت‌ها متوازن باشد. نمی‌شود اختیارات دست کسی دیگر باشد اما مسئولیت را از ما بخواهند و این موضوع در هیچ قانون، عرف و شرعی وجود ندارد. ما اختیار برگزاری بازی‌هایمان را نداریم. هر چند که افراد دیگری در این زمینه زحمت می‌کشند اما از یکی از مسئولان شنیدم که می‌گفت باشگاه‌های میزبان مسئول هستند! خب این چه حرفی است؟ اینطور که نمی‌شود. خود من در یک بازی در ورزشگاه بودم و شنیدم که از دقیقه اول بازی تا آخر به بازیکنان ما فحاشی‌های بسیار بدی می‌شد اما آن باشگاه حتی یک ریال هم جریمه نشد اما بعد از بازی ما با تراکتورسازی همان فردا حکم دادند و ما را محکوم کردند.

سرپرست باشگاه پرسپولیس خاطرنشان کرد: این روش‌ها اصلاحی نیست. باید آسیب‌شناسی کرد که چرا این اتفاق افتاده است اما آقایان یاد گرفته‌اند که فقط جریمه کنند اما یک بار از ما نظر نخواستند ببینیم چه کار باید انجام دهیم. سؤال من از مسئولان امر این است که آیا این روند تنبیهی که از قبل بوده تا الان اصلاحی را ایجاد کرده است؟ من هیچ گاه از بی‌ادبی حمایت نمی‌کنم و باید با شخص و اشخاص بی‌ادب برخورد شود اما آئین‌نامه انضباطی و جرائم باید به گونه‌ای باشد که روند بهبود شرایط را در پی داشته باشد و روند پیشرفت دیده شود اما وقتی هر بار این اتفاق می‌افتد و باز هم این فحاشی‌ها تکرار می‌شود یعنی یک جای کار اشکال دارد. شاید فردی فرزند خود را هم تنبیه کند و تنبیه کردن یعنی آگاهی دادن اما این روش تنبیه کردن مؤثر نبوده است.

طاهری ادامه داد: در قوانین مدنی هم شرایط به همین گونه است و جرائم را به گونه‌ای در نظر می‌گیرند که فرد متخلف، متنبه شود. این همه ما را جریمه کردند اما آیا این مسئله اصلاح شد؟ اصلا از کجا معلوم که افرادی که فحاشی می‌کنند هوادار ما باشند؟ در یک بازی خود من با گوش‌هایم شنیدم که به دروازه‌بان ما بدترین فحاشی‌ها صورت گرفت اما هیچ اتفاقی نیفتاد.

وی درباره اینکه قصد دارد در جلسه کمیته استیناف شرک کند، افزود: از صالحی رئیس کمیته استیناف شنیدم که عصر فردا جلسه‌ای برای محرومیت هواداران پرسپولیس قرار است برگزار شود و من هم از آنها خواستم که در این جلسه شرکت کنم. البته صالحی گفت که در آئین‌نامه حضور مدیران باشگاه پیش‌بینی نشده و این هم از آن داستان‌ها است! ما انتظار داشتیم از مدیران باشگاه‌ها در این شرایط بخواهند در این جلسات شرکت کنند و نظر ما را هم بپرسند اما با این همه عصر فردا در جلسه شرکت خواهم کرد.

سرپرست باشگاه پرسپولیس در پاسخ به این سؤال که چقدر امیدوارید در آستانه این بازی حساس محرومیت هواداران پرسپولیس بخشیده شود، خاطرنشان کرد: مطمئن باشید همه هم و غم خود را می‌گذارم تا از این محرومیت جلوگیری کنم. به نظر من وقتی باشگاه پرسپولیس اینطور جریمه می‌شود این موضوع به نوعی توهین به باشگاه پرسپولیس است. یعنی اینکه باشگاه پرسپولیس در این فحاشی‌ها نقش داشته و من این موضوع را مصداق توهین می‌دانم. شما فرض بگیرید که جلوی در خانه شما دو نفر با هم درگیر شوند و به هم فحاشی کنند اما شما را جریمه کنند. این نشان می‌دهد که نقش شما در این فحاشی‌ها پررنگ است. به نظر شما این مسائل توهین به باشگاه پرسپولیس نیست؟ این محرومیت یعنی اینکه باشگاه پرسپولیس آمر یا عامل فحاشی‌ها بوده و من وظیفه دارم از آبروی باشگاهم حمایت کنم.

طاهری در خصوص اینکه گفته می‌شود برای تمدید قرارداد برانکو شرط آسیایی شدن گذاشته، خاطرنشان کرد: این موضوع صحت ندارد. من این مسئله را تازه الان از شما می‌شنوم. باید بگویم که روند قانونی و اداری تمدید قرارداد برانکو انجام شده و تا پایان لیگ به صورت رسمی قرارداد این مربی را تمدید خواهیم کرد.

وی درباره بحث شکایت علی دایی از باشگاه پرسپولیس در خصوص پرداخت نشدن مالیاتش هم افزود: این شکایت در آخرین روزهای سال 94 به دست ما رسید که با توجه به تعطیلاتی که در پیش بود برای ارائه مستندات و دفاعیات خودمان زمان خواستیم. البته تعجب می‌کنم که چرا این اتفاق افتاد چون بر اساس اسنادی که وجود دارد پرداخت‌هایی در این زمینه انجام شده است اما به هر حال باید این مسائل به صورت قانونی بررسی شود. موضوعی که برای من جالب است این است که وقتی کسی مدعی است که به باشگاه‌هاش عرق و تعصب دارد باید مسائل را درون خانواده حل کند نه اینکه مشکلات را به بیرون از خانواده ببرد و این موضوع جز این نمی‌تواند باشد که اشخاص عرق و تعصب‌شان را باور ندارند. موضوع دیگر این است که برای من عجیب است که چرا در این موقعیت زمانی و در حالی که زمان زیادی از این مسئله گذشته این موضوع مطرح شده است اما به هر حال باید طبق قانون همه چیز دنبال شود.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • ۲۰:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۳
    0 0
    چقد رو دارن .هوادارانتون در روزی که نمایندگان امنیتی فیفا وafc اومده بودن میزان امنیت ورزشگاها بسنجن جلو چشمشون ورزشگاه رو شبیه میدون جنگ کردن و ابرو واسه فوتبال نذاشتن.بااین کارشون وبهانه دست afc دادن وکار به اینجا کشیدحالا آقا دم از توهین میزنه!!
  • ۲۲:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۳
    0 0
    چقد رو دارن لنگی ها.هوادارانتون در روزی که نمایندگان امنیتی فیفا وafc اومده بودن میزان امنیت ورزشگاها بسنجن جلو چشمشون ورزشگاه رو شبیه میدون جنگ کردن و ابرو واسه فوتبال نذاشتن.بااین کارشون وبهانه دست afc دادن وکار به اینجا کشیدحالا آقا دم از توهین میزنه!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس