کد خبر 550431
تاریخ انتشار: ۸ فروردین ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۶

مقام بلند پایه دولت کویت چندی قبل مدعی شد توافق هسته‌‌ای قدرت‌های جهانی با ایران نگرانی‌های کشورش را برطرف نکرده است.

به گزارش مشرق، یک مقام بلند پایه دولت کویت چندی قبل مدعی شد که توافق هسته‌‌ای قدرت‌های جهانی با ایران نگرانی‌های کشورش را  رفع نکرده است.

  «شیخ ثامر الصباح» رییس دستگاه امنیت ملی کویت در گفت‌وگویی اختصاصی با خبرگزاری «رویترز» که چندی قبل صورت گرفت، درباره ایران گفت: «مشکل امنیتی از جانب ایران همواره وجود داشته و فکر می‌کنم که این امر همیشه ادامه خواهد داشت. این مورد تازگی ندارد.»

 ثامر الصباح افزود: «من به شما که حداکثر تلاش خود را انجام دادید تا با ایران تنها بابت موضوع هسته‌ای توافق کنید و البته با علم این‌که این کشور با حزب‌الله لبنان برای بمبگذاری،  هواپیماربایی یا ترور افراد در مکان‌های دیگر جهان همکاری دارد، احترام قائلم.»

این مقام ارشد دولت کویت در بخش دیگر سخنان خود گفت: «من به خاطر گفت‌ وگوی شما با ایران و نشستن کنار این کشور بابت موضوع هسته‌ای احترام می‌گذارم اما خو قادر به انجام چنین کاری نیستم.»

وی با ابراز نگرانی از همکاری شبه نظامیان شیعه تحت حمایت ایران در عراق با ارتش این کشور در نبرد علیه تروریست‌های داعش گفت: «ما در بخش بسیار پرتنشی در جهان زندگی می‌کنیم.»

روز گذشته نیز، «عبدالله النفیسی» استاد علوم سیاسی و از سیاستمداران سرشناس کویت در مراسمی که به مناسبت اولین سال حمله ائتلاف عربستان سعودی به یمن برگزار شده بود، گفت: جمهوری اسلامی منبع تنش در شبه جزیره عربی است و همانند اسرائیل راهبرد ناهمگون را اتخاذ کرده است.

نفیسی گفت: «سران ایران و اسرائیل ملاحظات اشتباهی را اتخاذ کرده‌اند.»

نفیسی در ادامه ضمن ستایش از عملیات عربستان در یمن درباره ایران گفت: «در حالی‌که اسرائیل فلسطین را در اشغال دارد، ایران نیز اهواز را که 16 برابر فلسطین است ، در اشغال دارد. 90 در صد منابع طبیعی ایران در این منطقه قرار گرفته‌اند.»


منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 16
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 8
  • رضا جگوار ۲۱:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۸
    0 0
    برو عقب مانده های دوزاری.شما سگ کی باشین.تف رو خودم که دارم تو کشوری زندگی می کنم که حتی یه کشور دره پیت گستاخی می کنه اما دولت مردان در مقابل تحقیر مردم ایران خودشونو به خواب زدن.حیف یعنی واقعا متاسفم...
  • مجتبی ۲۱:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۸
    0 0
    هیس...گِل بگیر....
  • حسین ۰۰:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۹
    0 0
    اگر عربستان و کشورهای نوچه اش جرئت کنند نگاه چپ به کشور ایران بیاندازند همین جوانان غیور خوزستان از پس همه انها بر می آیند و چنان درس عبرتی به انها می دهند که در تاریخ بماند چه برسد که جوانان کل کشور دست به کارشوند
  • هما ۰۱:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۹
    0 0
    مردیکه دون پایه... ببخشید این کلمات توهین نیست چون خودت خواستی... ایا می دانی کویت زمانی جزو کشور ها نبود ؟ میشه خفه شی نوکر بیگانه الان داری چه بلغور میکنی؟ این جا سرفه کنیم شما می ترسید انوقت یاوه می بافی ؟ معذرت از خوانندگان محترم ایشان قسمم داد که حالش را کمی تا قسمتی بگیرم.
  • ناشناس ۰۱:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۹
    0 0
    واقعا هیچکس در دستگاه دیپلماسی عمومی این کشور نیست که جواب این اهانتها و تحقیرها را بدهد؟؟؟؟؟؟؟!!!!!
  • ۰۲:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۹
    0 0
    ببین که ما چقدر ضعیف شده ایم که یکی از اجاره نشین های ما که اجاره هم نمی دهد اینقدر پر رو شده که در مورد استان های ایران ابراز نظر می کند. خاک بر سر من که زنده ام و چنین جملاتی را می خوانم.
  • ناشناس ۰۲:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۹
    0 0
    مهمانان استان سیزدهم عراق،شماها دیگر چرا
  • ۰۳:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۹
    0 0
    وقتی صدام مجبور شد کویتو ترک کنه بیش از 700 چاه نفت کویت رو آتش زد ، صدام دیوانه بزرگترین فاجعه زیست محیطی تاریخو رقم زد دودی که به اذعان آمریکایی ها ارتفاعش به اندازه ارتفاع هیمالیا رسید و هزاران نفر از مردم کویتو دچار بیماری های تنفسی کرد مردم کویت تا هفته ها نور خورشید را ندیدند در شرایطی که آمریکایی ها عملیات مهارو بالای دو سال اعلام کردند ایرانی ها وارد کار شدند تا در شرایط بسیار بسیار خطرناک و طاقت فرسا (میدان های مین ، گازهای سمی و خطرناک سولفور و ... ده ها دریاچه نفت که فقط با برخورد دو فلز به هم جهنم می شد ، گرمای وحشتناک ، کار در باتلاق نفت و سروصدایی که فقط با علایم می شود صحبت کرد و .... ) به کویت کمک کنند ، قدرتی از ایران که دنیا رو متحیر کرد کویتی ها از نزدیک شدن به آتش هم ترس داشتند تا حدودی از ایرانی ها کار یاد گرفتند امروز درصد زیادی از کویت ببخشید شهرستان کویت در موضوعات مختلف جفتک می اندازند ، متاسفانه بعضی ملت ها انگار نمک خوردن و نمکدان شکستن جز مرامشونه تاریخ قشنگ باهامون حرف می زنه و معرفت خیلی از ملت هارو نشونمون می ده .
  • ناشناس ۰۷:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۹
    0 0
    چه غلطا!!!
  • ۰۷:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۹
    0 0
    این برجسته را رجوع می دهم به تاریخ از زمان کوروش کبیر تا امروز تا ببیند بزرگی و وسعت خاک ایران رو و دهن به یاوه گویی باز نکند. جهت اطلاع وی از نصف مصر تا مرز هند مال و خاک ایران بود حال کی اشغالگر هست ؟ جیره خوار
  • ناشناس آذری ۰۸:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۹
    0 0
    به مردم ایران توهین نکرده بلکه منظور آن مقامات کویتی، سیاستهای نظام جمهوری اسلامی ایران است.
  • ۰۸:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۹
    0 0
    خوزستان در اشغال ایران؟؟؟؟ تا به حال به فهرست آثار باستانی ایرانی در این منطقه توجه کرده اند؟ همچنان پاسخی درخور از جانب مسئولان نمیشنویم
  • مخلوق خدا ۰۹:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۹
    0 0
    فقط سارقان از چراغ میترسن بعضی عربها بجای دیدن کودک کشی هم زبانانشان فکر خوشحال کردن سهیونیستها هستند
  • مهدی ۰۹:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۹
    0 0
    مورچه چه به این حرفها
  • ۱۱:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۹
    0 0
    به مردم ایران توهین نکرده؟؟!!!گفته ایران اهواز را اشغال کرده به نظرت این توهین به تک تک مردم ایران نیست؟حالت خوبه؟؟
  • ۱۸:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۹
    0 0
    مردک یادت رفته صدام زنان و دخترانتان رابه سربازانش هدیه داده و اگر ایران نبود قطعا ۹۹ در کویتی ها دو رگه بودند و بیشتر عراقی و کردی و ....بودند بی ناموس

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس