کد خبر 550082
تاریخ انتشار: ۷ فروردین ۱۳۹۵ - ۰۰:۵۱

امریکا می بیند که روند نبرد میدانی کاملا به نفع مقاومت در جریان است. در واقع، جریان معارض، هیچ شانسی برای خلق یک پیروزی تمام کننده روی زمین ندارد.

چرا امریکا ناچار به پذیرش تداوم ریاست بشار اسد است؟به گزارش مشرق، مهدی محمدی درباره آخرین تحولات سیاسی درباره بحران سوریه و توافق آمریکا و روسیه در این زمینه که در پی سفر جان کری به مسکو بدست آمده است، نوشت:

ظهر امروز نوشتم امریکا به سمت پذیرش بقای اسد در قدرت حرکت می کند. این امر البته قدیمی است، شرط و شروط خواهد داشت و به سادگی رخ نمی دهد اما روند تحولات چنین دورنمایی را اجتناب ناپذیر کرده است. امروز خبرگزاری رویترز، از قول میخائیل بوگدانف، معاون وزیر امور خارجه روسیه و مسئول پرونده سوریه رد دولت پوتین، جمله ای نقل کرده که این تحلیل را تایید می کند. وی گفته است: «موضع مسکو درمورد اینکه درحال حاضر نباید درباره آینده بشار اسد رئیس جمهور سوریه گفتگو شود در واشنگتن مورد توافق قرار گرفته است».

این امر چند دلیل مهم دارد:

1- امریکا می داند حتی اگر ایران و روسیه هم بپذیرند، اسد از قدرت کنار نخواهد رفت.

2- امریکا می داند روسیه به دلایل استراتژیک و ایران به دلایل ژئوپلتیکی هرگز چنین معامله ای نخواهند کرد.

3- امریکا می بیند که روند نبرد میدانی کاملا به نفع مقاومت در جریان است. در واقع، جریان معارض، هیچ شانسی برای خلق یک پیروزی تمام کننده روی زمین ندارد.

4- امریکا می داند که تداوم منازعه در سوریه به گسترش موج آوارگان، افزایش تهدید امنیتی در اروپا و تشدید انگیزه داعش و القاعده برای ائتلاف و عملیات در غرب منجر خواهد شد.

5- امریکا می داند جز داعش و تکفیری ها، جایگزینی برای اسد وجود ندارد.

6- امریکا دریافته است که اسد و دولت او مهارتی بی بدیل در مبارزه با جریان تکفیری پیدا کرده اند، آن هم در حالی که دیگر دولت های متحد امریکا در خاورمیانه اگر شریک تکفیری گری نباشند، حامی آن حتما هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • احمد ۰۱:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۷
    0 0
    روسیه فقط برای امتیاز گرفتن از آمریکا دربحران اکراین نیروها فرستاد به سوریه الانم تقریبا نتیجه هایی گرفته

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس