کد خبر 569707
تاریخ انتشار: ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۵

آمریکا با «مدیریت کردن» جبهه النصره و القاعده در سوریه موجب طولانی‌تر شدن خونریزی‌ها در این کشور شده است.

 به گزارش مشرق، پایگاه اینترنتی «گلوبال ریسرچ» در تفسیری به قلم پاتریک هنینگسن نوشت: جنگ سوریه پس زمینه حقیقی نمایشی است که در ژنو در جریان است، جایی که دیپلمات‌های آمریکایی، بر عملیات مخفی سیا و پنتاگون در سوریه سرپوش می‌گذارند و برای اجرای آن زمان می‌خرند. آنچه وزارت امور خارجه آمریکا روز چهارشنبه اعلام کرد بسیار گویا بود و هر فردی که می‌خواهد به بررسی هدف واقعی واشنگتن در سوریه بپردازد، باید از آن بهره گیرد.

وزارت امور خارجه آمریکا با اشاره به اینکه روسیه تلاش می‌کند از حکومت اسد حمایت کند، تاکید کرد که آمریکا هم در تلاش است به مخالفان اسد کمک کند.

در این بیانیه آمده است: «روسیه و ایران حامیان اصلی بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه‌اند درحالی که آمریکا گروهی از کشورهای منطقه‌ای و اروپایی را رهبری می‌کند که از مخالفان حکومت اسد حمایت می‌کنند.»

با توجه به این حقیقت که سازمان سیا و انگلیس هم با گروه‌های مخالف همکاری می‌کند، از آنها حمایت‌های لجستیکی به عمل می‌آورد، سلاح در اختیارشان قرار می‌دهد و نیروهای ویژه را آموزش می‌دهد و هم اینکه از تلاش‌های آمریکا برای گنجاندن مناطق تحت کنترل جبهه النصره در توافقنامه آتش بس پرده برداشته شد، می‌توان به سادگی نتیجه گرفت که جنگجویان مخالف تحت حمایت غرب در سوریه متشکل از تروریست‌های شبه نظامی فرقه گرا هستند.

در نتیجه بنا بر آنچه آمریکا خود به آن اذعان کرده، این کشور به «مدیریت کردن» جبهه النصره و القاعده در سوریه می‌پردازد و به این ترتیب موجب طولانی‌تر شدن خونریزی‌ها می‌شود.

منبع: جمهوری اسلامی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس