دبیر کل حزب الله لبنان اضافه کرد، در هر جنگ اسرائیل در آینده که لبنان و مردم این کشور را هدف قرار دهد ما بدون هیچ حد و مرزی و بدون خطوط قرمز وارد این جنگ می شویم. زمانی که وضع این گونه بوده بسیار طبیعی است که هزینه این جنگ بیشتر از نتیجه آن باشد.

گروه فیلم و صوت مشرق، سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان در گفتگوی اختصاصی با تلویزیون المیادین گفت، بعید است اسرائیل تجاوز قریب الوقوعی به لبنان داشته باشد.

وی افزود: درباره مسئله تجاوز اسرائیل در روزهای اخیر در برخی از روزنامه ها و رسانه ها تحلیل هایی منتشر شده است ولی من تجاوز اسرائیل و جنگ اسرائیل را در یک دوره زمانی نزدیک بعید می دانم. به این دلیل این مسئله را رد می کنم چرا که ما نمی توانیم هیچ چیزی را به صورت قطع بیان کنیم. قطعیت غیر علمی و غیر منطقی است ولی نشانه ها، تحلیل ها  و وقایع می تواند ما را به هر گونه نتیجه ای هدایت کند و با توجه به این وقایع، وقوع این جنگ را بعید می دانم.

{$sepehr_media_1441794_400_300}
دانلود

سید حسن نصرالله در پاسخ به این پرسش که آیا ممکن است اسرائیل بدون موافقت آمریکا جنگ و تجاوز جدیدی را به راه بیندازد، گفت: معمولا اسرائیلی ها بدون دریافت چراغ سبز و موافقت آمریکا وارد جنگ و تجاوز نمی شوند و این بر اساس ماهیت روابط راهبردی اسرائیل و آمریکاست و تجارب سابق نیز این مسئله را تایید می کند.

دبیر کل حزب الله لبنان افزود: هر گونه جنگ اسرائیل با لبنان یک ماجراجویی بزرگ است و نتایج آن برای آمریکایی ها و اسرائیلی ها نامشخص است. اسرائیلی ها به خوبی می دانند نیروهای مقاومت در لبنان به اندازه ای از موشک های اثرگذار برخوردارند که می تواند هر نقطه ای را در فلسطین اشغالی هدف قرار دهد. ما در هر گونه جنگی از ملت و کشور خود دفاع می کنیم. همان طور که گفته شد، اگر دشمن اسرائیلی بخواهد به ما تجاوز کند باید محاسبات خود را داشته باشد.

وی در ادامه گفت: زمانی که اسرائیلی ها می گویند می خواهد به لبنان حمله کنند و مناطق مختلف این کشور را ویران کنند و یا این لبنان را 300 سال به عقب برگردانند و ما نیز در مقابل می گوییم، ضعیف نیستیم.

 نصرالله افزود، ما فهرست کاملی از اهداف مورد نظر  خود در اسرائیل داریم که شامل کارخانه های پتروشیمی، مراکز مطالعاتی بیولوژیکی، تاسیسات هسته ای و انبارهای مواد و کلاهک هسته ای و غیره است. بیشتر این کارخانه ها و تاسیسات اسرائیلی یا در داخل یا کنار شهرهای این رژیم قرار دارد. در صورتی که اسرائیلی ها بخواهند به لبنان حمله و شهرهای این کشور را ویران کنند و ما این حق شرعی و قانونی را داریم تا هر نقطه ای را در فلسطین اشغالی هدف قرار دهیم تا اسرائیل به تجاوز خود پایان دهد. بنابراین باید اسرائیل این مسئله را مدنظر قرار دهد و ما فهرست کاملی درباره این اهداف داریم و سامانه های ضد موشکی این رژیم نظیر گنبد آهنین هیچ سودی برای اسرائیل ندارد.

دبیر کل حزب الله لبنان اضافه کرد، در هر جنگ اسرائیل در آینده که لبنان و مردم این کشور را هدف قرار دهد ما بدون هیچ حد و مرزی و بدون خطوط قرمز وارد این جنگ می شویم. زمانی که وضع این گونه بوده بسیار طبیعی است که هزینه این جنگ بیشتر از نتیجه آن باشد.

 سید حسن نصر الله، دبیر کل حزب الله لبنان در ادامه افزود: روسیه پس از اقدام ترکیه در هدف قرار دادن جنگنده روسیه تصمیم گرفت نیروهای خود را به سوریه اعزام کند و پیش از این درباره این مسئله تصمیمی نگرفته بود.

وی همچنین گفت: عقب نشینی نیروهای روسیه از سوریه به صورت جزئی است و از قبل به ما اطلاع داده شده بود.

نصرالله افزود: ایران، روسیه و سوریه می خواهند برای حل بحران سوریه یک راه حل سیاسی محقق شود ولی طرف مقابل این راه حل را رد می کنند.

وی افزود: آمریکایی ها به این نتیجه رسیده اند که متحدان آنان در سوریه شکست خورده اند. آمریکایی ها پس از اعتراف به اشتباه سیاست های خود در لیبی در پی تغییر سیاست های خود در سوریه هستند.

سید حسن نصرالله گفت: آمریکایی ها می دانند جایگزین نظام سوریه همان داعش و جبهه النصره است. آمریکایی ها یک نوع راه حل سیاسی را می خواهند که به سود آنان و متحدانشان و نه ملت سوریه باشد.

وی گفت: رئیس جمهور اسد تنها نماینده خود نیست بلکه نماینده شمار زیادی از سوری هاست و متحدان وی نمی پذیرند بشار اسد از قدرت کناره گیری کند.
رسیدن به راه حل سیاسی از طریق سازش مشخصی است و از طریق به حاشیه راندن یکدیگر نیست.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • اصلاح طلب ۱۱:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۳
    0 0
    جنگ بعدی باید با تمام کشورهای عربی بعلاوه سوریه بجنگی....
  • ۱۳:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۳
    0 0
    سلام بر سیدحسن نصرالله و حزب الله لبنان لعنت بر دشمنان ملعون سیدحسن نصرالله لعنت بر دشمنان ملعون امام خامنه ای

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس