گروه بین‌الملل مشرق - عملیات آزادسازی منطقه البوعبید واقع در جزیرة الخالدیه در شرق الرمادی از امروز آغاز شده است. نظامیان شرکت ‌کننده در این عملیات تحت امر فرمانده اتاق عملیات ضمن هماهنگی و همکاری با یگان‌های پشتیبانی خود، پاک‌سازی منطقه بوعبید را آغاز کردند. یک منبع امنیتی در اتاق عملیات فرماندهی استان الانبار اعلام کرد که این عملیات با پشتیبانی نیروی هوایی ارتش و ائتلاف بین‌المللی انجام می‌شود.
 
تازه‌ترین تحولات عراق

تازه‌ترین تحولات عراق
عملیات آزادسازی البوعبید
 
نیروهای نظامی مبارزه با تروریسم در عراق اخیراً منطقه المحمدی را به صورت کامل از دست تروریست های داعش آزاد کرده و در آستانه ورود به منطقه هیت در نزدیکی الرمادی قرار گرفتند.
 
تازه‌ترین تحولات عراق
الرمادی و مناطق مجاور
 
گرچه برخی رسانه ها از آغاز عملیات نظامی ویژه برای پاک‌سازی شهر هیت در نزدیکی الرمادی خبر می دادند، اما سرتیپ ستاد عبدالغنی الاسدی اعلام کرد که این عملیات هنوز آغاز نشده و فرماندهان نظامی منتظر دستور سطوح سیاسی برای آغاز این عملیات هستند.
 
تازه‌ترین تحولات عراق
عبدالغنی الاسدی
 
سرتیپ ستاد اسماعیل محلاوی فرمانده اتاق عملیات استان الانبار سه رو پیش در اظهاراتی از هلاکت 57 تروریست وابسته به داعش در حملات هوایی نیروهای ارتش در غرب شهر الرمادی خبر داد. وی تصریح کرد که نیروی هوایی ارتش به صورت فشرده مراکز استقرار عناصر جنایتکار در بخش‌های مختلف منطقه هیت را موشک باران کرده که در نتیجه این عملیات 57 تروریست داعشی از جمله تعدادی از فرماندهان آنها به هلاکت رسیده اند. وی تأکید کرد براساس اخبار ما از منابع اطلاعاتی داخل مناطق هدف قرار گرفته، تعداد دیگری نیز در این حملات زخمی شده اند. حمله مذکور همچنین به تخریب تعدادی از خودروهای جنگی وابسته به داعش منجر شد.
 
در استان الانبار همچنین عملیات نظامی برای آزادسازی مناطق کبیسة و جبه غربی آغاز شده است. گفته می‌شود در این حملات امیر داعش در منطقه الکبیسه که تابعیتی لیبیایی داشته، به همراه هشت تن از معاونانش به هلاکت رسیده اند. وزیر دفاع عراق با حضور در استان نینوا شخصا نظارت بر این عملیات را بر عهده گرفته است.
 
در همین رابطه خالد العبیدی وزیر دفاع عراق در منطقه ستاد مشترک عملیات با فرماندهان بخش‌های مختلف و هیئت‌های ستاد ارتش دیدار کرد. وزارت دفاع عراق با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که حاضران در این نشست راهکارهای افزایش پشتیبانی هوایی و اطلاعاتی و توپ‌خانه ای از نیروهای مسلح را بررسی کردند. این جلسه در شرایطی برگزار شد که نیروهای نظامی در عملیات متعدد خود در استان الانبار پیروزی‌های متعددی را به دست آورد و برای ادامه تمرکز درگیری‌ها جهت آزادسازی سایر مناطق اشغالی از دست گروه‌های تروریستی داعش به پشتیبانی بیشتر نیازمند هستند.

 تازه‌ترین تحولات عراق
هلاکت تروریست ها در کبیسه
 
یک منبع امنیتی در کرکوک اعلام کرد که حملات هوایی نیروهای ائتلاف عصر دیروز منزل یکی از عناصر داعش در منطقه المظهوریه واقع در الحویجة (واقع در 55 کیلومتری جنوب غرب کرکوک) را هدف قرار داد. این حمله هوایی به کشته شدن ابو عزام العفری یکی از فرماندهان داعش منتهی شد. العفری از مهم‌ترین فرمانده‌هان داعش و از نزدیکان ابوبکر البغدادی سرکرده داعش به شمار می‌رفت.
 
تازه‌ترین تحولات عراق

تازه‌ترین تحولات عراق

تازه‌ترین تحولات عراق
پیشروی نیروهای ارتش عراق 
 
از سوی دیگر یک منبع آگاه از مرکز فرماندهی نیروهای مقاومت اسلامی و گردان‌های حزب‌الله عراق گفت که این گردان ها بر اساس اطلاعات دقیق به ‌دست ‌آمده و پشتیبانی توپ‌خانه ای خود، با موشک و گلوله‌های خمپاره محل تجمع عناصر تروریستی داعش در تقاطع الحضرة المحمدیه و بازار الحمیدیه در مرکز فلوجه را موشک باران کردند. این گردان‌ها پیش‌بینی می‌کنند که چندین تروریستی در این عملیات کشته و زخمی شده باشند.
 
طی 48 ساعت گذشته ، 48 سورتی پرواز از سوی نیروی هوای ارتش عراق و نیروهای ائتلاف بین المللی انجام شده است. حملات انجام شده مراکز استقرار گروه تروریستی داعش را هدف قرار داده که در نتیجه این حملات تعدادی از عناصر تروریست کشته و تسلیحات و مهمات و خودروهای آنها منهدم شده است. در این میان نیروهای ائتلاف بین المللی 4 حمله موشکی به مراکز استقرار تروریست ها داشته و هواپیماهای عراقی نیز 12 بار مواضع داعش را هدف قرار داده اند. در این حملات 7 تروریست در استان های نینوا و کرکوک و 22 نفر در موصل و الانبار به هلاکت رسیدند.
 
در عرصه سیاسی - امنیتی نیز حیدرالعبادی نخست وزیر عراق دیروز جمعه فرمانده عملیات مشترکی را مأمور تأمین امنیت در بغداد پایتخت عراق کرده و اختیارات لازم را در این زمینه به این نیروها داد. دفتر العبادی با صدور بیانیه‌ای در این رابطه اعلام کرد که فرمانده کل نیروهای مسلح فرماندهی اتاق عملیات مشترک را مأمور تأمین امنیت بغداد کرده و اختیارات لازم را در این زمینه به آن داده است.
 
دیروز همچنین منابع مطلع خبر دادند که العبادی عبد الامير الشمري فرمانده اتاق عملیات بغداد را از سمت خود عزل کرده و سرلشکر دوم ستاد طالب شغاتی را به جای وی منصوب کرده است.

  تازه‌ترین تحولات عراق
 
در همین رابطه وزارت دفاع عراق با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که مدیریت عمومی اطلاعات و امنیت و نیروهای امنیتی بغداد با همکاری تیپ 17 موفق شدند دو محموله  قدیمی تسلیحات و مهمات را در منطقه اللطیفیه کشف و ضبط کنند. این محموله ها شامل مقادیر گسترده‌ای از انواع مواد منفجره و خمپاره‌ها و تسلیحات و مهمات مختلف بود که داعش از آن ها برای انجام عملیات تروریستی خود در بغداد، کربلا و بابل استفاده می کرده است.
 
تازه‌ترین تحولات عراق

تازه‌ترین تحولات عراق

تازه‌ترین تحولات عراق

تازه‌ترین تحولات عراق

همچنین استان‌های کربلا ، میسان ، ذی قار ، واسط ، بابل و الدیوانیه شاهد تظاهرات گسترده مردمی برای تحقق اصلاحات در کشور و تسریع در روند اجرایی شدن اصلاحات و مبارزه با فساد مالی و اداری بود. در این تظاهرات صدها تن از اهالی این استان ها حاضر بودند. این تظاهرات تحت تدابیر شدید امنیتی برگزار شد.
 
تازه‌ترین تحولات عراق

همچنین هواداران مقتدا صدر رهبر جنبش صدر بعد از برپایی نماز جمعه در برابر ورودی های منطقه سبز واقع در مرکز بغداد خیمه های تحصن برپا کردند. مقتدا صدر در بیانیه ای بر  ضرورت مسالمت آمیز بودن این تجمع مردمی تاکید کرد. وی خواستار ادامه هماهنگی و همکاری با نیروهای امنیتی شد. وی در عین حال تاکید کرد که تحصن مردمی تا تحقق مطالبات مردمی مبنی بر برخورد با مراکز فساد مستقر در منطقه سبز بغداد ادامه خواهد داشت.
 
العبادی همچنین در حاشیه نشست با فرماندهان و مسئولان ارشد نیروهای حشد الشعبی عراق هر نوع تلاش برای تخریب این نیروها را رد و تأکید کرد که هیچ کس حق ندارد عناصر شرکت ‌کننده در مبارزه بر ضد داعش را مشخص کند. وی همچنین وعده داد که به زودی پرچم عراق در شهر موصل نصب شده و این شهر از دست تروریست‌ها آزاد خواهد شد. آمریکایی ها اخیرا تلاش های گسترده ای برای تخریب نیروهای داوطلب مردمی در مبارزه با داعش در پیش گرفته و سعی دارند پیروزی های مردمی بر داعش را به نفع خود مصادره کنند.
 
العبادی پیروزی‌های به دست آمده در عرصه میدانی را مرهون فتوای مبارک مرجعیت دینی عراق دانست و تأکید کرد که مرحله جدیدی از پیروزی‌ها برای آزادسازی تمامی اراضی عراق در راه است. وی ادامه داد: هر اندازه که ما به پیروزی نهایی نزدیک می‌شویم، شایعات افزایش پیدا می‌کند، ما باید در برابر این شایعات مقاومت کنیم. دیدگاه این گروهک‌ها و حامیان آنها قطعاً به خودشان باز می‌گردد. پیروزی نهایی نزدیک است و ما پرچم عراق را در موصل به اهتزاز در خواهیم آورد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 13
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • ۱۵:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۴
    0 0
    ماشینا هامر آمریکایی غوغا میکنن
  • حسین ۱۶:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۴
    0 0
    سربازان آدم کش رژیم صهیونیستی با پرچمهای سیاه به زودی نبود خواهند شد و صهیونیست‌ها باز شکست خواهند خورد ان شاالله . مگر قدرت الهی با قدرت شیاطین قابل مقایسه هست ؟ تنها شرط کمک الهی اتحاد ، ایمان و بصیرت مسلمین هست.
  • ۱۷:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۴
    0 0
    هر كاري ميكنم بازم دست خودم نيست نميدونم چرا وقتي اين فرمانده هاي عراقي رو ميبينم ياد دفاع مقدس و فيلمهاي اون زمان ميافتم.
  • ۱۹:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۴
    0 0
    انشالله جشنواره حلاکت کفار و مشرکین
  • ۰۱:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۵
    0 0
    حق داری فراموش نکن اکثریت نیروهای ارتش عراق شیعه بودند چون 60درصد جمعیت عراق شیعه هستند و احتمالا اینها بازماندگان همون ارتش هستند
  • حقگو ۱۳:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۵
    0 0
    معلوم است که خیلی بی تجربه هستی در جنگ مهم ترین موضوع روحیه یعنی ایمان به هدف است
  • حقگو ۱۳:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۵
    0 0
    برای درک وضعیت شیعیان در زمان صدام لازم است فیلم ها و خاطرات شکنجه های صدام را بر علیه مردم خود بویژه شیعیان بخوانید و ببینید و فکر کنید اگر شما بودید چه می کردید؟ آن ملعون کثیف به زن و بچه و فامیل کسانی که فکر می کرد بر علیه او بودند در هر درجه و پستی رحم نمی کرد چه بسیار بودند افسران بعثی که به دست عوامل صدام اعدام شدند کتاب زندان الرشید خاطرات سردار گرجی زاده را بخوانید تا کمی بفهمید
  • ۱۳:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۵
    0 0
    درسته 60 درصد مردم عراق شیعه بودند ولی زمان صدام اون ارتشی که به ما حمله کرده بود شیعه نبود
  • احمد ۱۷:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۵
    0 0
    الان هم افراد حزب بعث داعش را اداره و با ارتش شیعی قهرمان عراق می جنگند
  • ۲۳:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۵
    0 0
    روحیه و اینا حرفه وقتی تو یک ماشین مطمئین باشی روحیت هم ریادتره پس چرت نگو خواهشن
  • ۱۶:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۶
    0 0
    جون خیلی برات متاسفم با این نوع تفکر
  • ۱۶:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۶
    0 0
    اگر یاد بگیری هر عملت را فقط برای رضای خدا انجام دهی هم شدیدا پیشرفت می کنی هم این افکار ناراحتت نمی کنه برای اینکه خدا لطف کنه و تمام اعمالمون فقط برای رضای او باشه هر وقت یادمون افتاد یک صلوات بفرستیم تا در همه حال با این پیمان صلوات به هم کمک کنیم تا آخر عمر
  • ۱۰:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۸
    0 0
    ان شالله جشنواره نابودی وهابی ها و آزاد سازی مکه مکرمه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس