کد خبر 549194
تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۸

سرزمین خورشید در روزهای آخر اسفند حال و هوای نوروز به خود گرفته و بوی بهار می‌دهد اما در این بین حضور رهبر فرزانه انقلاب در نخستین روز از سال در این شهر مقدس جلوه‌ای دیگر به شهر داده به طوری که از هم اکنون مشهدی‌ها برای دیدرا با ولی‌امر مسلمین لحظه‌شماری می‌کنند.

 به گزارش مشرق، شمارش معکوس روزهای آخر سال سرعت گرفته و هر روز با شدتی غیرقابل وصف به گونه‌ای می‌گذرد که گویی ثانیه‌ها عشق سرعت گرفتند تا هر چه زودتر امسال را به پایان ببرند و سال جدید را آغاز کنند.

در این هوای آخر اسفند، مشهد نیز از خیابان ‌ها و مغازه‌‌ها گرفته تا حرم مطهر رضوی حال و هوایی نوروزی به خود گرفته و شهر آماده استقبال از بهار و زائران سرزمین خورشید شده است.

*تکاپوی خرید در روزهای آخر اسفند

کوچه پس کوچه‌‌ها و خیابان‌‌های مشهد آماده میزبانی از بهار شدند و هر چه به روزهای پایانی سال نزدیک می‌شود، خانه تکانی این رسم قدیمی و هر ساله ایرانی‌ها به پایان می‌رسد و بسیاری از آنها در تکاپوی خرید به سر می‌برند.

کم‌کم به تعداد مغازه‌هایی که در سطح شهر آکواریوم‌های شیشه‌ای بزرگ حاوی ماهی قرمز را همراه با تنوعی گسترده از سبزه نوروز و سنبل قرار داده‌اند، افزوده شده است.

تکاپوی خرید از زائران و مجاوران گرفته تا کودکانی که همراه والدین خود به بازار و خیابان‌ها آمده‌اند در روزهای آخر اسفند شدت گرفته و هنوز بسیاری در تکاپوی خرید یا تغییر لوازم منزل خود هستند و به این ترتیب رفت و آمد وانت بارهای لوازم منزل در شهر به چشم می‌خورد.

اما در این بین بازارهای منتهی به حرم حال و هوای قشنگی دارند، از طرفی زائرانی به دنبال خرید سوغاتی هستند و از طرفی مردمی که برای خرید شب عید در این قسمت از شهر حضور دارند.

*تنوع انواع المان‌های نوروزی در مشهد

در این میان البته عده‌‌ای هنوز در تکاپوی آماده‌سازی شهر هستند و در ترددهای شهر می‌توان رنگ‌آمیزی جداول شهری، کاشت انواع گل در میدان‌ها، خیابان‌ها و بوستان‌ها را نظاره‌گر بود.

تکاپوی آماده‌‌سازی شهر اما از مدت‌ها پیش آغاز شده است، علاوه بر این تنوع المان‌های نوروز همچون سال‌های گذشته در میادین و خیابان‌های مختلف مشهد خودنمایی می‌کند، برخی از المان‌ها طراحی منحصر به فردی از گل دارد و در برخی دیگر تنوع رنگ را می‌توان جست و جو کرد.

فرودگاه، راه‌آهن، پایانه مسافربری و ورودی شهر این روزها پذیرای زائران حریم رضوی است چراکه از مدت‌ها قبل برنامه‌ریزی برای ورود زائرانی که قصد دارند سال تحویل را در حرم رضوی باشند، انجام شده است.

*جلوه نورانی گنبد طلایی حرم امام رضا(ع)

خیابان امام رضا (ع) مشهد شرایط ویژه‌ای دارد، چراکه با گام نهادن در آن گنبد طلایی حرم امام رضا(ع) با گلدسته‌‌هایش دیده می‌شود که همچون نگینی در شهر می‌‎درخشد، گنبد طلای حرم امام رضا (ع) چشمان هر عاشقی را تر می‌‌کند. آری، نجوای السلام علیک یا علی ابن موسی‌الرضا (ع) زائران و مجاوران به گوش می‌‌رسد و هرچه به روزهای آخر سال نزدیک می‌شود ریسمان‌های چراغ‌های رنگی در حرم رضوی بیشتر می‌شود.

این روزها حرم رضوی میزبان هزاران هزار زائر عاشق است که هزاران کیلومتر را به عشق شمس شموس خود گذرانده‌اند. بسیاری از زائران در کنار تکاپوهای معمول آخر سال ساعات بیشتری را در حرم رضوی می‌گذرانند.

* لحظه دیدار با یار آفتاب نزدیک است

شهر بهشت در نخستین روز از سال با شهرهای دیگر تفاوت حائز اهمیتی دارد و آن هم میزبانی از آقا و ولی‌فقیه است، مجاوران حضرت رضا(ع) هر سال این عشق و امید را در دل می‌پرورانند که در نخستین ساعات از سال جدید دیداری با رهبر خود تازه کنند و از فرمایشات ایشان بهره ببرند.

برای مردم مشهد و زائران حرم مطهر رضوی افتخار بزرگی است که هر سال در نخستین روز از بهار میزبان رهبر خود باشند و در همین راستا نیز از هم‌اکنون تمام اقدامات برای بهره‌مندی مردم از فرمایشات معظم‌له فراهم شده است به گونه‌ای که مردم مشهد برای این دیدار لحظه‌شماری می‌کنند.

این روزها  صدای گام‌های بهار در سرزمین شمس شموس بیشتر به گوش می‌رسد، سالی نو با همه فراز و نشیب خود در راه است....

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس