کد خبر 549058
تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۲

ایان دانکن اسمیت در اعتراض به طرح کاهش مزایای از کارافتادگی در بودجه 2016 این کشور، از سمتش استعفا داد.

به گزارش مشرق،استعفای ایان دانکن اسمیت در حالی صورت گرفت که روزنامه های انگلیسی روز جمعه نسبت به شورش محافظه کاران علیه بودجه ریاضتی جورج آزبورن وزیر دارایی انگلیس هشدار داده بودند.

ایان دانکن اسمیت در نامه مربوط به استعفایش گفته است: کاهش مزایای از کارافتادگی در بودجه ای که 'به نفع مالیات دهندگانی با درآمدهای بالا ' تنظیم شده است، 'غیرقابل دفاع ' شمرده می شود.

وی تصریح کرد: 'من قادر به تماشای منفعلانه این وضعیت در حالی که سیاست گذاری خاصی به منظور اعمال محدودیت مالی صورت می گیرد نیستم . من باور دارم که اعمال یاد شده بیش از آنکه در جهت منافع اقتصاد ملی باشد در جهت گیری های سیاسی صورت می گیرد.'

جورج آزبورن وزیر دارایی انگلیس روز چهارشنبه گذشته بودجه 2016 را در نشست مجلس عوام مطرح ساخت و از همان موقع طیف محافظه کار به دلیل طرح کاهش 4.4 میلیارد پوندی مزایای از کارافتادگی، انتقاداتی را متوجه آن ساختند.

براساس گزارش های منتشرشده این کاهش 4.4 میلیارد پوندی که از ژانویه سال 2017 میلادی به تدریج به اجرا گذاشته می شود می تواند بر 640 هزار نفر در انگلیس تاثیر منفی بگذارد.

استعفای ایان دانکن اسمیت می تواند دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس را برای گرفتن رأی مثبت مجلس عوام برای بودجه 2016 میلادی در هفته آینده با دشواری های بیشتر مواجه سازد.
منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس