کد خبر 548902
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۵

یک سایت روسی، نمودار عمده‌ترین کشورهای صادرکننده و وارد کننده سلاح در سال گذشته میلادی را منتشر کرد.

به گزارش مشرق، در این نمودار، آمریکا، روسیه و چین در صدر کشورهای فروشنده سلاح قرار دارند. آمریکا به تنهایی 33 درصد، یعنی یک سوم فروش سلاح در جهان را در اختیار دارد.

به نوشته سایت روسیا الیوم، 5 کشور مهم اروپایی یعنی فرانسه، آلمان، انگلیس، اسپانیا و ایتالیا هم در رده های چهارم تا هشتم فروشندگان بزرگ سلاح جای گرفته اند.

اما در میان خریداران بزرگ سلاح، چهار کشور عربی-اسلامی به چشم می خورند که به ترتیب عربستان، امارات، ترکیه و پاکستان هستند. عربستان سعودی با در اختیار داشتن تنها 0.4 درصد از جمعیت جهان، 7 درصد از خرید سلاح در جهان را انجام می دهد که نسبتی کاملا غیرعادی است. اما وضعیت امارات با داشتن 0.1 درصد از جمعیت جهان و خرید 4.6 درصد از کل سلاح های فروخته شده، از عربستان هم بدتر است.

جالب اینجاست که چین، در هر دو نمودار جایگاه سوم را دارد؛ یعنی هم سومین فروشنده؛ و هم سومین خریدار بزرگ سلاح در جهان است.

بزرگترین فروشندگان و خریداران سلاح در جهان+نمودار
منبع: العالم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • اذربایجانی ۲۰:۴۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۸
    0 0
    با دیدن بزرگترین خریداران سلاح میشه فهمید تنش بین چین و هندوستان و تنش بین پاکستان و هندوستان و تنش بین ایران و عربستان و تنش بین ایران و امارات و تنش بین ترکیه و کردها و تنش تقریبی بین چین و ویتنام بازار سلاح فروشان رو رونق داده پس محاله امریکا و روسیه و اتحادیه اروپا اقدام به رفع این کدورتها کنند و خودشون رو از درامدهای فروش سلاح محروم کنند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس