کد خبر 548918
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۲

مقامات سئول و واشنگتن اعلام کردند که «پیونگ‌یانگ»، دو موشک بالستیک را در امتداد ساحل غربی شبه‌جزیره کره پرتاب کرده است.

به گزارش مشرق، ارتش کره جنوبی و مقامات دفاعی آمریکا روز جمعه (امروز) اعلام کردند  که کره شمالی دو موشک بالستیک را در امتداد ساحل غربی شبه‌جزیره کره پرتاب کرده است.

شبکه سی ان ان گزارش کرد، رئیس‌ ستاد مشترک ارتش کره جنوبی اعلام کرد که یکی از این موشک‌های بالستیک مسافتی معادل 800 کیلومتر زمینی به سوی دریای امتداد ساحل شرقی این کشور طی کرده است و این در حالی است که موشک دوم، توسط رادار کشف شده است اما در ارتفاع حدود 17 کیلومتری ناپدید شده است.

ارتش کره جنوبی اعلام کرده است که این موشک را از نزدیک دنبال کرده است و بر اوضاع نظارت دارد و آمادگی خود را برای هرگونه تحرکات کره شمالی حفظ کرده است.

یک مقام آمریکایی نیز پرتاب موشک توسط کره شمالی را تأیید کرده است و یکی از مقامات دفاعی آمریکایی به سی ان ان گفته است که دو موشک بالستیک را ردیابی کرده است.

رئیس ستاد مشترک ارتش کره جنوبی اعلام کرد که پرتاب این موشک‌های بالستیک حدود ساعت 5:55 صبح به وقت محلی در نزدیکی منطقه «سوکن» جنوب استان «پیونگان» صورت گرفته است.

پرتاب دو موشک بالستیک یک هفته بعد از آن صورت گرفته است که کره شمالی دو موشک از استان «هوآنگهائی شمالی» واقع در جنوب پیونگ‌یانگ به سمات دریای شرق شبه‌جزیره کره پرتاب کرد.

«شینزو آبه» نخست‌وزیر ژاپن اقدامات کره شمالی را محکوم کرد و از این کشور خواست که خویشتنداری داشته باشد و تأکید کرد که توکیو احتمالاً اقدامات پیشگیرانه همچون نظارت خواهد داشت.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • 199 ۱۴:۲۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۸
    0 0
    o_O خخخخخخخخ درود بر کره شمالی که زیر بار آمریکا و امثالهم نمیره ؛ از شجاعت کره شمالی در برابر بیگانه تحسین می کنیم؛ بسیار عالی... :)

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس