کد خبر 548747
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۲

وزیر امور خارجه کشورمان فردا (جمعه) به ترکیه سفر می‌کند.

به گزارش مشرق، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان به منظور دیدار و گفت‌وگو با مقامات ترکیه در راستای گسترش مناسبات تهران - آنکارا فردا (جمعه) به ترکیه سفر می‌کند.

رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران پس از اجرایی شدن برجام از 15 اسفند ماه سفری به چند کشور جنوب شرق آسیا و اقیانوسیه داشت. این سفر از اندونزی و با حضور در پنجمین نشست سران سازمان همکاری اسلامی درباره فلسطین و قدس شریف آغاز و پس از آن ظریف به سنگاپور و از آنجا به برونئی سفر و با مقامات این کشورها راه‌های گسترش مناسبات را بررسی کرد و از آنجا راهی تایلند شد تا ضمن دیدار با همتای تایلندی و دیگر مقامات این کشور در چهاردهمین نشست وزرای خارجه مجمع گفت‌وگوی همکاری آسیا شرکت کند. مقصد پنجم سفر ظریف نیوزیلند بود و پس از آن به استرالیا سفر کرد. وی صبح امروز به تهران بازگشت.

احمد داود اوغلو نخست‌وزیر ترکیه 15 اسفند ماه به منظور انجام سفری دو روزه و دیدار و گفت‌وگو با مقامات کشورمان در رأس هیأتی وارد تهران شد.

نخست‌وزیر ترکیه در دیدار با حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان با بیان اینکه آنکارا مصمم است فصل تازه‌ای را در روابط با تهران آغاز کند، اظهار داشت: ترکیه امروز بیش از گذشته قصد دارد روابط و همکاری‌های برادرانه خود را در عرصه‌های مختلف با جمهوری اسلامی ایران افزایش دهد.

نخست‌وزیر ترکیه با بیان اینکه بزرگترین بخش سرمایه‌گذاری و صاحبان صنایع را به همراه خود به تهران آورده است، گفت: ایران و ترکیه تکمیل کننده هم هستند و از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های فراوانی برای گسترش سطح همکاری‌ها برخوردارند و می‌توان با سرمایه‌گذاری‌های مشترک صنعتی و تجاری گام‌های مفیدی را در راستای منافع دو ملت برداشت.

داود اوغلو بر ضرورت همکاری‌های منطقه‌ای تهران و آنکارا و لزوم مبارزه با تروریسم تأکید کرد و افزود:‌ ترکیه در مبارزه با گروه‌های تروریستی در منطقه آمادگی دارد با جمهوری اسلامی ایران، همکاری کامل داشته باشد.

«رضا هاکان تکین» سفیر ترکیه در ایران پیش از این از سفر ظریف به ترکیه در آینده نزدیک خبر داده بود.

ظریف قرار بود مرداد ماه سال جاری در دومین سفر منطقه‌ایش به ترکیه سفر کند که این سفر لغو شد.

وی همچنین با اشاره به برگزاری نشست سران سازمان همکاری اسلامی در آوریل و اولین نشست مربوط به مشکلات انسانی از جمله آوارگان که از سوی سازمان ملل برگزار می‌شود،‌عنوان کرد که رئیس جمهور ترکیه برای هر دو نشست از آقای روحانی دعوت کرده است.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 2
  • گاوچرون ۱۵:۳۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۷
    0 0
    مرگ بر عثمانی کوچولو .. ترکیه مقابل ایران مثل اون کوتوله هه اس مقابل گالیور
  • بهزاد ۲۱:۰۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۷
    0 0
    ایران و ترکیه در مواجهه با گروههای تروریست کُرد منافع مشترک دارند پژاک پ ک ک کومله و ...... همگی قصدشان تجزیه ایران و ترکیه است
  • گاوچرون ۲۲:۰۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۷
    0 0
    ایران با ترکیه جنایتکار هیچ منفعت مشترکی نداره. خودمون از پس پژاک بر میاییم. عثمانی کوچولو باید از صفحه روزگار محو شود.
  • ۱۲:۵۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۸
    0 0
    مرگ بر پ ک ک و حامیانش بخصوص گاوچرون. گاوچرون بهتره کمی مطالعه کنی.
  • ۱۲:۵۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۸
    0 0
    الهی بمیرند کسایی که به دو امپراتوری بزرگ اسلام یعنی صفوی و عثمانی توهین میکنند. اگه اینها نبودند کشور ما و همسایگان ما امروز مسیحی و ادیان دیگر داشتند و اسلامی نبودند
  • ۱۹:۱۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۸
    0 0
    مرررگ بر ترکیه و حامیانش .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس