انتخابات فدراسیون فوتبال درشرایطی قرار است یازدهم اردیبهشت سال آینده برگزار شود که تاکنون دو نفر از افرادی که برای ریاست نام نویسی کرده بودند انصراف داده‌اند تا ابهامات زیادی ایجاد شود.

به گزارش مشرق، اتفاقاتی که در روز پایانی ثبت نام از کاندیداهای فدراسیون فوتبال رخ داد از همان روز برگزاری انتخابات سال آینده را در ابهام فرو برد. با نیامدن علی کفاشیان شش نفر برای ریاست فدراسیون ثبت نام کردند که در فاصله کمتر از یک هفته دو کاندیدا انصراف دادند.

بعد از انصراف معظمی نیا که به نظر می رسید صرفا برای مطرح شدن نامش در رسانه ها و رسیدن به شهرت ثبت نام کرده بود، روز چهارشنبه منصور قنبرزاده مدیرعامل باشگاه نفت نیز از حضور در انتخابات ریاست فدراسیون انصراف داد. قنبرزاده در شرایطی از کاندیداتوری برای ریاست فدراسیون انصراف داد که ابتدا برای حضور در هیات رئیسه ثبت نام کرده بود. قبل از این ابرقویی نژاد نیز از حضور در انتخابات برای ریاست ثبت نام کرده بود.

از سوی دیگر پیچ اساسی در مسیر رسیدن به انتخابات فدراسیون اساسنامه ای است که برخی مواردش مورد اختلاف فدراسیون فوتبال، وزارت ورزش و جوانان و همچنین سازمان بازرسی کل کشور است. وزارت ورزش تمایل دارد برخی موارد را به این اساسنامه اضافه کند تا نقش خودش در تغییرات فدراسیون بیشتر شود.

با این حال کمیته انتقالی فدراسیون فوتبال چند سال پیش به فیفا اعلام کرده است که این اساسنامه به تصویب هیات وزیران رسیده است اما پیگیری های وزارت ورزش نشان داد که این اتفاق رخ نداده و رئیس وقت سازمان تربیت بدنی واقعیت را به کمیته انتقالی نگفته است.

با ابهاماتی که در اساسنامه وجود دارد به نظر می رسد برگزاری انتخابات هم در هاله ابهام فرو رود. ضمن اینکه وزارت ورزش اگر بخواهد اساسنامه جدید و مد نظر خودش را اجرا کند ابتدا باید تغییرات را ایجاد و سپس آن را برای تایید فیفا و هیات دولت ارسال کند که این خود زمانبر است و بعید به نظر می رسد که به یازدهم اردیبهشت ماه برسد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس