کد خبر 548320
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۰

کارشناس فوتبال ایران گفت: اشتباهی که برخی می‌کنند این است که می‌گویند ما نباید در کشور ثالث بازی کنیم و این می‌شود همان چیزی که سعودی‌ها می‌خواهند.

به گزارش مشرق، عباس ترابیان در مورد رأی صادرشده کنفدراسیون فوتبال آسیا در خصوص مناقشه فدراسیون‌های ایران و عربستان گفت: این یک رأی سیاسی بود و در این مورد شک و تردید نداریم. آنها وقتی در گزارش خود می‌گویند این رأی بر اساس جلسه 25 ژانویه که در آن نمایندگان دو کشور حضور داشتند و آنجا نیز در مجموع به این نتیجه رسیده بودند و از سوی دیگر وقتی می‌گویند که گزارش‌های مختلف را از نهادهای مختلف گرفته‌اند و بر اساس این گزارش‌ها و بدون اعلام جزئیات چنین رأیی صادر شده است، یعنی مطمئناً با ورود به مسائل سیاسی این رأی را داده‌اند.

وی ادامه داد: جالب اینکه در گزارش نهایی ارائه‌شده به هیچ جزئیاتی اشاره نشده و فقط خیلی کلی اشاره کرده‌اند تا زمانی که ارتباط دو کشور به شکل درستی برنگردد، بازی‌ها باید در کشور ثالث برگزار شود. به‌طورکلی احساس می‌شد این تصمیم گرفته شده، چون از قبل این موضوع پخته شده بود.

ترابیان گفت: تیم مذاکره‌کننده ایران به قطر رفت و پس از کلی سروکله زدن،‌حدود یک ماه و نیم زمان خرید، چون معتقدم این رأی باید 25 ژانویه اعلام می‌شد و اگر تا الان هم طول کشید تا برنامه تغییر کرد، این نشان می‌دهد که زیر فشار افکار عمومی بودند، چون بازی‌ها در ایران خوب برگزار می‌شد و حتی تیم‌های عربی با رضایت کامل ایران را ترک می‌کرد.

کارشناس فوتبال ایران یادآورد شد: اشتباهی که برخی می‌کنند این است که می‌گویند ما نباید در کشور ثالث بازی کنیم و این می‌شود همان چیزی که سعودی‌ها می‌خواهند، چون این برنامه دنباله همان نقشه عربستان است که می‌خواهند ما را گرفتار بازی نکردن، کرده و به نتیجه‌ای که به دنبال آن هستند خواهند رسید که در این‌صورت افکار عمومی هم علیه ما شده و خواهد گفت که ما ضدورزش هستیم.

ترابیان افزود: الان این حسن وجود دارد که ما می‌توانیم خودمان ورزشگاه و کشوری را که می‌خواهیم انتخاب کنیم و با غرور و شخصیتی که در بچه‌های‌مان سراغ دارم، دیدار با عربستانی‌ها هرجا که باشد، باید آنها بروند و باغیرت و تعصب و البته بدون درگیری و با یک روحیه جوانمردانه حریف سعودی را له کرده و برگردند.

وی در مورد اینکه آیا جای اعتراضی به این رأی هست یا خیر، گفت: شخصا می‌گویم اگر اعتراضی هم کنیم به جایی نمی‌رسیم، چون کنفدراسیون فوتبال آسیا این تصمیم را گرفته و هیأت رئیسه هم آن را تأیید کرده است.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • ۱۲:۵۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۶
    0 0
    مضخرف نگو، شکایت کنید گزینه ی آخر هم انصراف باشه. مهم اینه که به عزت نفسمون خدشه وارد نشه
  • امین ۲۰:۵۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۶
    0 0
    حالم بهم میخوره از افرادی که با ژست روسنفکری و دوراندیشی منافع شخصی و یا زودگذر رو به منافع ملی و حفظ شان و اعتبار ایران و ایرانی میفروشن متاسفم برای جامعه ایرانی که کسی مثل شما در ورزشش حضور داره

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس