رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: از ابتدای انقلاب ایران و سوریه در جبهه واحد بودند و روابطشان هر روز عمیق تر شده است که آثار آن در کل منطقه دیده می شود.

به گزارش مشرق، علی اکبر ولایتی روز سه شنبه در دیدار فیصل مقداد قائم مقام وزیر امور خارجه سوریه افزود: ما دوستان سوری را که در ایران می بینیم فکر نمی کنیم که میهمانی وارد شده است؛ ما شما را طوری تصور می کنیم که ایران را خانه دوم خود می دانید.

وی اضافه کرد: اگر همکاری ما و شما و دوستان حزب الله و عراقی نبود منطقه وضعیت دیگری داشت و متفاوت از آنچه که هم اینک است، بود.

ولایتی گفت: پیوستن روسیه به این مجموعه متعهد خط مقاومت، یک تحول اساسی در منطقه است.

وی افزود: هدف دشمنان این بود که سوریه که چه در صحنه بین الملل و چه در منطقه ستون فقرات خط مقاومت است را نابود کنند که به این هدف خود نرسیدند؛ این نشان می دهد که دشمنان از نقش مردم سوریه در ایستادگی در مقابل صهیونیست ها ناراحت هستند.

ولایتی گفت: هر چند که خسارات زیادی به سوریه وارد شده اما این کشور در مقابل این تهاجمات جدی که جنگ کوچک جهانی علیه سوریه است ایستادگی کرد و پیروز شد و این که مرتجع ترین حکومت منطقه، حزب الله را تروریست می خواند حکایت از این دارد که به اهداف خودش که ستون خط مقاومت در منطقه است نرسیده و عصبانی است.

وی اضافه کرد: یقین داریم دولت و مردم سوریه در مقابل دشمنان با کمک متحدان خودشان ایران و روسیه، عراق، حزب الله لبنان و برخی کشورهای منصف عربی، پیروز خواهند شد.

ولایتی خطاب به فیصل مقداد گفت: سفر شما را به ایران در این مقطعی که مساله آتش بس بین معارضان و دولت سوریه مطرح شده است را مهم ارزیابی می کنیم و امیدواریم همانطور که در جنگ و دفاع از سرزمین سوریه موفق بودید در مذاکرات سیاسی با معارضان غیر تروریست هم موفق شوید.

وی افزود: ما دائما با دوستان سوری در دمشق و ایران در تماس هستیم و به دمشق سفر داریم و میزبان دوستان سوری هستیم. این رفت و آمدها بین دو کشو طبیعی و ضروری است.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۲۳:۵۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۵
    0 0
    حيف شد ايشان در مناظرات ٩٢ امتحان خوبي نداد!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس