کد خبر 546191
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۴

رئیس پارلمان عربی اظهارات «علی‌اکبر ولایتی» مشاور سیاست خارجی «آیت‌الله خامنه‌ای» رهبر انقلاب درباره یمن را محکوم کرد.

به گزارش مشرق، «احمد جروان» رئیس پارلمان عربی به اظهارات «علی‌اکبر ولایتی» وزیر خارجه اسبق ایران درباره یمن واکنش نشان داد.

علی اکبر ولایتی چندی پیش در خصوص دخالت زمینی ترکیه و عربستان سعودی در خاک سوریه گفت: رژیم آل سعود بیش از این نمی تواند خود را درگیر جنگ کند، این  کشور همه تجهیزات خود را در جنگ یمن به کار برده است و هنوز هم پیروز نشده است. دامنه همکاری‌های ایران و روسیه می تواند به عراق و لبنان گسترش یابد و حتی در آینده به یمن برسد.

وبگاه خبری-تحلیلی «الخلیج آنلاین» به نقل از جروان در پاسخ به این اظهارات مدعی شد: «این اظهارات تحریک‌آمیز ایرانی برای اولین بار نیست که اعلام می‌شود، تهران به اظهارات خصمانه و منافی با اصول عدم مداخله در امور کشورها و نیز حسن همجواری عادت کرده است».

رئیس پارلمان عربی افزود: «هر مداخله سیاسی و نظامی ایرانی در امور عربی، رفتاری خصمانه و رد شده بر اساس تمامی اسناد و معاهدات بین‌المللی است»؛ جروان سپس خواستار پاسخ‌گویی به این سیاست ایران بر اساس قوانین بین‌الملل شد.

رئیس پارلمان عربی در ادامه ادعا کرد: «اعتراف ایران به مداخله در امور عربی به دنبال بر هم زدن امنیت و تنش‌آفرینی است».

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 7
  • وحید ۱۴:۵۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۰
    0 0
    شما خوک های وهابی هر غلطی دلتان بخواهد در یمن و سوریه و عراق و لیبی و... انجام بدهید عیبی ندارد، ایران نباید اعتراض کند. ریشه ی همه ی مشکلاتِ اسلام و حتّی بشر، در تفکّرات وهابی و صهیونیستی است.
  • فرشاد ۱۴:۵۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۰
    0 0
    ببند آن فکت نکبت ملخ خوار
  • نصری ۰۰:۰۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۱
    0 0
    خفه شو مردک سوسک خوار

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس