کد خبر 547927
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۸

منابع نظامی در سوریه از بمباران شدید مواضع داعش در اطراف شهر باستانی پالمیرا توسط جنگنده‌های روسیه و سوریه خبر داده‌اند. این اقدام در حالی انجام می‌شود که رئیس جمهوری روسیه دستور خروج بخش اعظم نیروهای خود در سوریه را صادر کرده است.

به گزارش مشرق به نقل از شبکه الجزیره، آنگونه که منابع نظامی در سوریه می‌گویند، شامگاه دوشنبه مواضع گروه تروریستی داعش در اطراف شهر تدمر (پالمیرا) بیش از 100 بار توسط جنگنده‌های دو کشور بمباران شده است. همزمان نیروهای ارتش سوریه نیز عملیات گسترده‌ای را برای عقب راندن داعش از شهر و یا دست کم بازپس‌گیری مناطق پیرامونی آن آغاز کرده‌اند.

شهر تدمر در مرکز سوریه که منطقه‌ای باستانی محسوب می‌شود و در آن بیشترین آثار باستانی این کشور وجود دارد، اکنون در کنترل کامل داعش است و ارتش سوریه از بیم وارد آمدن خسارات به آثار باستانی و نیز افزایش تلفات انسانی از بمباران این شهر خودداری می‌کند.

حملات هوایی سنگین جنگنده‌های روسی به مواضع داعش در پالمیرا چند ساعت پیش از دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه برای خروج بخش اعظم نیروهای این کشور از سوریه است و با توجه به عملیات ارتش سوریه علیه داعش در این شهر به نظر می‌رسد آخرین حملات ارتش روسیه نیز نخواهد بود.


منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • کشورم ایران ۱۳:۳۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۵
    0 0
    لطفا نظر بنده رو حتما درج کنید : در هر صورت روسیه و جنگنده های تیز پروازش خیلی دوست داشتنی تر و کارامد تر بودند تا نمونه های غربی _______________ هر سوخوي 30 حدود یک و نیم برابر اف 16 و اف 15 موشک و مهمات حمل میکنه + اینکه برد پروازیش و ایضا قدرت جنگ حواییش بسیار کارامد تر است ................ بعنوان مثال زاویه چرخش حمله در اف 16 و اف 18 به ترتیپ 30 و 40 درجه است در حالی که این مقدار برای سوخوي روسی رقم 180 میباشد ، این یعنی در داگ فایت هیچکدام از این جنگنده ها حریف پسر بی باک روسیه [سوخوي 30] نخاهند شد ...............
  • ۱۷:۲۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۵
    0 0
    روسیه مردم بیگناه رو هدف قرار میده مثل آمریکا
  • ۲۲:۱۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۵
    0 0
    آره داعشیا همشون معصومن !!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس