کد خبر 547865
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۴

در جلسه مشترک دکتر نوبخت با مسولان وزارت ورزش، کمیته المپیک و فدراسیون های المپیکی، روسای فدراسیونها شرایط و درخواستهای خود را مطرح کردند.

به گزارش مشرق، در این نشست محمود خسروی وفا رییس فدراسیون ورزشهای جانبازان و معلولان از ضرورت حمایت بودجه ای دولت در ماه‌های آغازین سال ١٣٩٥ سخن گفت. وی خاطر نشان کرد کمکهای مالی پس از این زمان، برای تیم های المپیکی کارایی نخواهد داشت.

همچنین رسول خادم، رئیس فدراسیون کشتی با قدردانی از پیگیری رییس جمهور، خواستار حضور اعضای هیت دولت و وزرا در اردوی تیم های اعزامی به المپیک در فاصله کوتاه باقی مانده تا این رقابتهای بزرگ شد.

پولادگر، رییس فدراسیون تکواندو نیز از عدم المپیکی بودن فضای کشور و نقش مهم دولت در تغییر این فضا سخن گفت. او بیان کرد: اگر دولت تمایل به کسب نتیجه در المپیک دارد، باید به موضوع المپیک ورود جدی پیدا کند.

علی مرادی رییس فدراسیون وزنه برداری نیز در بخشی از سخنانش یکی از دلایل آسیب "بهداد سلیمی" در تمرینات تیم ملی را عدم توان مالی فدراسیون وزنه برداری برای تامین مکمل های غذایی قهرمانان وزنه برداری کشور دانست. وی گفت: هم اکنون با میلیاردها تومان نیز نمی‌توان این ضایعه را برای ورزش کشور در المپیک جبران کرد.

مشحون رییس فدراسیون بسکتبال وضعیت ورزش کشور را در رقابت نابرابر با رقبای ورزشکاران ایرانی در جهان، به "ژیانی" تشبیه کرد که قرار است با "بنز " رقابت کند.

سایر روسای فدراسیون ها نیز نکاتی را در مورد ضرورت توجه فوری به وضعیت ورزش کشور، بخصوص در آستانه المپیک متذکر شدند. در نهایت مقرر گردید موضوعات ارتقاء سهم بودجه تیمهای المپیکی کشور در سال آینده، بویژه پیشنهاد نزدیک شدن دولت به ورزشکاران المپیکی از طریق حضور دولتمردان در اردوهای تیم های ملی المپیکی، توسط دکتر نوبخت رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور در گزارشی به هیئت دولت منعکس گردد تا با توجه به اهمیت این موضوعات، وضعیت المپیکی ها تغییر کند.

در این نشست که پس از دستور دکتر روحانی ریس محترم جمهور برای رسیدگی به وضعیت ورزش های المپیکی برگزار شد، همچنین مقرر گردید الباقی بودجه باقی مانده کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش در سال 94 در زمان محدود پیش رو در اسرع وقت توسط سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی پرداخت گردد.

در این نشست محمود گودرزی وزیر ورزش و جوانان و معاونان این وزارتخانه به همراه کیومرث هاشمی رییس و شهنازی دبیرکل کمیته ملی المپیک و برخی از روسای فدراسیون های المپیکی نظرات خود را در مباحث مختلف مطرح کردند.

نوبخت نیز در پایان بر حمایت دولت تدبیر و امید برای حضور قدرتمندانه تیم های ایران در المپیک تاکید کرد.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس