کد خبر 547854
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۳

صادرات محصولات نظامی ترکیه رشد قابل ملاحظه‌ای را نشان می دهد و آمریکا، آلمان و امارات متحده عربی سه کشور نخست وارد کننده این محصولات از ترکیه هستند.

به گزارش مشرق،  صادرات تسلیحاتی ترکیه در دو ماهه نخست سال جاری میلادی افزایش سی درصدی را نشان می‌دهد.

خبرگزاری «آناتولی» نوشت: صادرات تسلیحات نظامی ترکیه در ماه ژانویه و فوریه به ارزش 255.9 میلیون دلار رسیده است که نشانگر افزایش سی درصدی در مدت مشابه در سال گذشته بود. این رقم در سال 2015 برابر با 196.4میلیون دلار بود.

بر اساس این گزارش، آمریکا با وارد کردن تسلیحات به ارزش 87.4 میلیون دلار نخستین وارد کننده محصولات دفاعی از ترکیه است و بعد از آن آلمان با 30.4 میلیون دلار و امارات متحده عربی با 25.8 میلیون دلار در جایگاه بعدی قرار دارند.

صادرات تسلیحاتی ترکیه شامل قطعات هواپیما، بالگرد، موتور و خودروهای زرهی، قایق‌های تندرو، موشک، راکت و سکوهای پرتاب موشک و سامانه‌های فرماندهی و کنترل، اسلحه سبک و سامانه جنگال و نرم‌افزارهای نظامی می‌شود.

صادرات محصولات نظامی 1.3 درصد کل صادرات ترکیه را شکل می‌دهند که در دو ماهه نخست سال جاری میلادی 20.4 میلیارد دلار بوده است.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 19
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 7
  • ناصر ۱۰:۱۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۵
    3 0
    ترکیه چیزهایی رو داره صادر می کنه که ما آرزوی ساخت اونها رو داریم ....!!...واقعا چی شد کشوری که 15 سال پیش صادراتش فقط پنبه و گاو بود الان قطب اول صادرات محصولات نظامی در خاورمیانه شده!!...جالب هست الآن هم ایران به امارات دام زنده صادر می کنه و بزرگترین وارد کننده موبایل هست از امارات!!
  • اکبر ۱۰:۱۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۵
    1 1
    20 میلیارد دلار صادرات نظامی ظرف چند ماه!!! این دو سه برابر کل بودجه نظامی یک سال ایرانه!! برادر من حتما یه صفر اشتباه گذاتشی چون حتی صادرات نظامی امریکا هم ظرف دو ماه نصف این هم نیست!! چه رصد ترکیه...البته باید گفت ترکیه در خاورمیانه رتبه اول صادرات نظامی شده متاسفانه...
  • روزنامه نگار ۱۱:۰۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۵
    1 0
    بکی از مسئولین نظامی ترکیه اومده بود در نمایشگاه هوایی کیش پارسال از حرف هاش مشخص بود ایران یکی از مشتری های ترکیه بخصوص در قطعات موتور بالگرد و موتور خودروهای زرهی تانک هست...البته ترکها هم خیلی اصرار به انتقال فناوری ساخت موشک بالستیک دوربرد رو داشتن!...با وجود حساسیت امریکا
  • صهیونیست ۱۱:۴۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۵
    0 2
    البته قطب اول صادرات محصولات نظامی در خاورمیانه بدون شک اسرائیل بوده و هست وخواهدبود.
  • ۱۳:۳۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۵
    4 0
    ترکها با سیاست و تعقل کشوری رو ساختند که با وارادات نفت و گاز نه تنها باعث رکود نشدند بلکه کالاهای ترک اونقدر کیفیت دارند که امریکا و المان هم از ترکها ادوات نظامی وارد میکنند هم ادم حسادت میکنه و هم حس شادی بهش دست میده
  • حسین ۱۶:۰۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۵
    0 6
    پان مغول مقیم مشرق نیوز دوباره شروع کرده به دروغ بافتن. اگر هم کسی بخواهد بطلان این خبر جفنگ را توضیح بدهد همه کامنت هایش را حذف میکند.
  • مسعود ۱۶:۰۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۵
    0 2
    بابام تعریف میکرد ی موقع اینقدر ترکیه اقتصادش ضعیف بود که اگه با ماشین میرفتی شیشه های ماشینتو میشکوندن با یه دست جوراب یه یه پاکت سیگار راضیشون میکردی کاری بهت نداشتن از اونجا به این جا رسیدن الان باز ی سری میا مینویسن مرگ بر ترکیه جیره خوار آمریکا اینا می خوان با این حرفا خودشونو گول بزنن بعدشم اگه تانک آلتای ۸۰٪ هم کمک خارجی باشه فردای جنگ کسی نمیاد بگه تو اینو ساختی یا اون میگه مال تو پس الکی خودتونو گول نزنید
  • ۱۶:۳۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۵
    2 0
    پان خودتی!!
  • حسین ۱۶:۴۰ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۵
    0 4
    قبل از رویا بافتن یه کم فکر کن تا حرفت جوک از آب در نیاد. ترکیه تانکهای تی 72 و چیفتن و یا هلیکوپترهای 214 و 205 بل را ندارد که بخواهد قطعاتش را به ما بفروشد. حتی 10 تا دونه هلیکوپتر کبرای آنها با با نمونه های کبرای هوانیروز ایران کاملا متفاوت است و موتور متفاوتی دارد. کلا سیستم زرهی و هوانیروز ایران با ترکیه متفاوت است. آن مسئول ترکیه برای التماس خرید موشک به ایران آمده نه چیز دیگر. ...... آقای پان مغول مقیم مشرق نیوز. سانسور نکن. چون صد بار دیگر این کامنت را در زمانهای متفاوت میگذارم تا حداقل یک ایرانی در مشرق نیوز ببیند و منتشر کند.
  • حسین ۱۶:۴۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۵
    0 4
    بهتر بود مشخص میکردید که دقیقا ترکیه چه میسازد و نوع آن را مشخص میکردید. تا ما بتوانیم بطلان آن را برایتان ثابت کنیم. شما هر نوع از ادوات به اصطلاح ساخت ترکیه را معرفی کنید تا من نمونه خارجی اش را به شما معرفی کنم که خودتان مقایسه کنید. و از توهم در بیایید.
  • حسین ۱۶:۵۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۵
    0 1
    قبل از رویا بافتن یه کم فکر کن تا حرفت جوک از آب در نیاد. ترکیه تانکهای تی 72 و چیفتن و یا هلیکوپترهای 214 و 205 بل را ندارد که بخواهد قطعاتش را به ما بفروشد. حتی 10 تا دونه هلیکوپتر کبرای آنها با با نمونه های کبرای هوانیروز ایران کاملا متفاوت است و موتور متفاوتی دارد. کلا سیستم زرهی و هوانیروز ایران با ترکیه متفاوت است. آن مسئول ترکیه برای التماس خرید موشک به ایران آمده نه چیز دیگر. ...... آقای پان مغول مقیم مشرق نیوز. سانسور نکن. چون صد بار دیگر این کامنت را در زمانهای متفاوت میگذارم تا حداقل یک ایرانی در مشرق نیوز ببیند و منتشر کند.
  • ایراویچ ۱۹:۳۰ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۵
    0 1
    نه دوست آرزو به دل ! کسایی که سرشون تو کاره این آرزوها رو نمیکنند !یکم اینکه ما هم به اندازه خودمون میسازیم دوم اینکه ترکیه در این چند ساله تو گرفتن سرمایه های خارجی و تولید فراوردهای صنعتی و نظامی اونها خوب کار کرده شکی درش نیست ولی : بیشتر اینهایی که گفته شده تولید مشترک خود آمریکایی ها و .. که به دلیل آرزون دراومدن از ترکیه خریدن (مانند تولید بدنه های F16 و یا تولیدهای نظامی دیگر)
  • ناشناس ۰۱:۰۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۶
    0 1
    کسی خودشو گول نمی زنه ، جالبه تانک آلتای ترکیه را می بینید ولی سه نسل تانک ذوالفقار واخیراً تانک کراروکلی دستاورد دیگر نظامی (ناوشکن ، زیردریایی، جنگنده ، پهبادو انواع واقسام موشک و....) را نمی بینید، حتماً طبق معمول مرغ همسایه غازه..... ایران به خاطر تحریم نظامی صادرات محدود نظامی دارددر حالی که ترکیه با چنین محدودیتی روبرو نیست ، در ضمن جنگ هشت ساله به ترکیه تحمیل نکردند وترکیه را 37 سال تحت شدیدترین تحریم ها قرار ندادند...
  • ناشناس ۰۱:۰۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۶
    0 1
    ترکیه چه چیزهایی صادر می کنه که ما آرزوی ساختنشو داریم؟!!! اگه منظورت اقلامی است که در متن بالا اشاره شده که ایران هم می سازه ولی چون تحریم نظامی هستیم امکان صادرات بسیار بسیار محدود نظامی را داریم ، در حالی که ترکیه چنین محدودیتی را ندارد.
  • ۱۰:۳۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۶
    4 0
    سواد که داری انشاالله! شامل قطعات هواپیما، بالگرد، موتور و خودروهای زرهی، قایق‌های تندرو، موشک، راکت و سکوهای پرتاب موشک و سامانه‌های فرماندهی و کنترل، اسلحه سبک و سامانه جنگال و نرم‌افزارهای نظامی می‌شود.
  • حسین ۲۳:۱۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۷
    0 0
    فکر میکنم مشکل از سواد شما باشد. وقتی میگویم دقیقا چه میسازد یعنی قطعات چه نوع هلیکوپتر و تانک و خودرو زرهی ؟؟ نامش را مشخص کنند . و گرنه کلی گویی هیچ چیز را اثبات نمیکند. مفهوم شد؟؟؟؟؟؟ پان مغول مقیم مشرق نیوز دوباره سانسور نکن. چون اینقدر این کامنت را میفرستم تا بالاخره یک ایرانی در مشرق نیوز ببیند و منتشر کند.
  • روزنامه نگار ۰۹:۱۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۸
    1 0
    به جای دو بار انتشار این نظر تکراری نظر من رو منتشر کن!!
  • تورک ۲۲:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۸
    1 0
    خوشبختانه ما خیلی پیشرفته تر از ترکیه هستیم چون رکود صادرات دختران ایران زمین در دبی رو داریم چون به همه چیز از جنس نژاد پرستی نگاه میکنیم سرتو بالا کن ببین اقتصاد مملکت ما رو تریاک پر کرده بدبخت فکرخودت باش مغولها بزرگترین امپراطوری دنیا رو توی تاریخ ثبت کردن پان فارس گرامی
  • محمد ۲۱:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۲
    2 0
    فقط برای من یه مسئله جالبه کشوری مثل ایران ادعا میکنه جنگنده قاهر 313 رو میسازه که هم رادارگریزه هم مافوق صوت هم دارای سیستم پیشرفته جنگ الکترونیک هستش و دها مورد دیگر که به علت پیچیدگی و بسیار دقیق بودن قطعات یک چنین جنگنده ای امکانات ساخت ان فقط در اختیار چند کشور خاص و پیشرفته است انوقت نمیتونه چند قطعه ساده پزو 206بسازه چرا که بعداز تحریم ایران خط تولید این خودرو 1ماه متوقف بود و قیمتش یکدفعه سه برابر شد و این گفته و صحبتهای خود مسئولین و مدیران رده بالای خود ایران خودرو بود که بارها اعلام کردند به علت تحویل ندادن قطعات توسط شرکت سازنده و نبود قعطه مورد نظر خط تولید ان متوقف شده و اخرشم دست به دامن شرکتهای چینی شدند در ضمن ایران هر چی میسازه فقط ماکتشو از تلویزیون نشون میده و معلوم نیست که براستی بین واقعیت تا حقیقت چقدر فاصله است ای کاش بیشتر این پیشرفتها واقعی بود نه تبلیغات و مانور سیاسی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس