کد خبر 547849
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۸

خبرگزاری رویترز روز دوشنبه در خبری فوری از برلین به نقل از یک مقام آلمانی اعلام کرد که دولت این کشور با طرح امضای چند قرارداد فروش تسلیحات به کشورهای خاورمیانه از جمله فروش 23 بالگرد ایرباس به عربستان سعودی موافقت کرد.

به گزارش مشرق، زیگمار گابریل، وزیر اقتصاد آلمان امروز در نامه ای خطاب به کمیته اقتصادی پارلمان این کشور که نسخه ای از آن به رویت رویترز نیز رسید با اعلام این خبر افزود که برلین 23 بالگرد (نظامی) ایرباس به عربستان سعودی می فروشد.

وی در این نامه قول داد تا با احتیاط بیشتری این موضوع پیگیری کند تا هم موجب تسلی خاطر وزارت دفاع این کشور و هم نشانه ای برای تغییر سیاست های دولت ائتلافی قبل باشد که تولید تسلیحات را افزایش داده بود.

در این نامه خطاب به کمیته اقتصادی پارلمان آلمان (مجلس عوام) آمده است که شورای امنیت دولت فدارل آلمان همچنین با امضای قرارداد توسط شرکت 'هکلر و کخ' برای فروش 660 مسلسل به همراه 660 تسلیحات سنگین دیگر و نیز 550 تسلیحات نیمه سنگین به سلطان نشین عمان موافقت کرد.

این شورا همچنین با فروش 130 مسلسل و تپانچه خودکار و نیز 65 هزار کاتریج خمپاره به امارت عربی متحده توسط این شرکت تسلیحاتی موافقت کرد.

از دیگر مصوبه های شورای امنیت دولت فدرارل، فروش پنج بالگرد نظامی ایرباس به تایلند و صادرات تقریبا 490 اسلحه کمری و تپانچه های خودکار توسط همین شرکت به اندونزی بود.

این درحالی است که این وزیر آلمانی در ژانویه (دی ماه) اعلام کرده بود که به دلیل یک دهه اعدام های دسته جمعی در عربستان دولت کشورش در فروش تسلیحات به آن کشور سخت گیری بیشتری می کند.

حتی فرانک والتر اشتاین مایر، نیز بارها اعلام کرد سیاست های آلمان در خاورمیانه بر رفع تنش های در این منطقه متمرکز است.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۰:۴۰ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۵
    0 0
    با این حساب آلمان نیز در گناه کشتن مردم یمن شریک است همینه که روز به روز جامعشون از لحاظ اخلاقی داغونتر میشه خدا جای حق نشسته مردم المان رستگار نمیشن
  • امیر ۱۳:۱۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۵
    0 0
    فعلا که یه سفره تسلیحاتی پهنه و همتون دارید تیر و تفنگاتون رو آب میکنید و یه لقمه نون با خون مردم بی گناه میزنید... خون این مردم بی گناه یه روزی دامنتون رو میگیره...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس