کد خبر 547822
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۶

برداشت از استعفای کی‌روش از روز اول این بود که او یک بازی تبلیغاتی راه انداخته و منافع کفاشیان در انتخابات را در نظر دارد اما حالا که بازی انتخابات فدراسیون پیچیده شده، معلوم نیست استعفای وی چه کارکردی خواهد داشت.

به گزارش مشرق، پیچیدگی‌های ماجرای انتخابات فدراسیون فوتبال، اساسنامه‌ای که به تایید هیات وزیران نرسیده و باقی داستان، کار را برای پیش بینی آنچه رخ خواهد داد، سخت و سخت‌تر کرده است. ماجرا وقتی پیچیده‌تر شده که علی کفاشیان پس از آنکه ثبت نام نکرد، از بازگشت احتمالی به انتخابات حرف زده و این احتمال وجود دارد که روز 11 اردیبهشت کنگره فوتبال تصمیم بگیرد انتخابات را به تعویق بیندازد. در این میان یک نکته که برای تیم ملی ایران کلیدی خواهد بود استعفای کارلوس کی‌روش است، استعفایی که برای روز 11 اردیبهشت تنظیم شده و معلوم نیست کی‌روش به آن پایبند خواهد بود یا نه.

کی‌روش همین دیروز در مصاحبه‌هایش پارادوکس‌هایی را نشان داد، یک بار گفت انتخابات به او ارتباطی ندارد و در مصاحبه دیگری از مهدی تاج حمایت کرد و گفت که او می‌تواند کارهای بزرگی را در پست ریاست برای فوتبال ایران انجام دهد. حمایت از یک کاندیدا فارغ از اینکه چقدر حرفه‌ای هست و نیست، نشانه‌ای است از نگاه کی‌روش به آینده و همکاری‌اش با رییس احتمالی. کی‌روش دیروز در مصاحبه‌اش به اولین بازی مرحله بعدی انتخابی جام جهانی 2018 روسیه در شهریور ماه 95 اشاره می‌کند و دغدغه‌هایش درباره آن بازی را مطرح می‌کند. اینها معنای روشنی دارد و آن استعفا را کذایی جلوه می‌دهد.

برداشت از استعفای کی‌روش از روز اول این بود که او یک بازی رسانه‌ای و تبلیغاتی راه انداخته و منافع کفاشیان در انتخابات را در نظر دارد اما حالا که بازی انتخابات فدراسیون فوتبال پیچیده شده، معلوم نیست استعفای کی‌روش برای روز 11 اردیبهشت چه کارکردی خواهد داشت. کی‌روش هم شاید حالا بداند که استعفایش برای روز انتخابات کارکردش را برای کفاشیان از دست داده است و حالا بدیهی است که حمایت از تاج یا دغدغه‌هایی برای بازی تیم ملی در شهریور ماه 95 را در مصاحبه‌های کی‌روش بخوانیم. همان چه کی‌روش از استعفای خود می‌خواست، یا کارکردهای یک استعفا برای آینده، همه و همه دیگر اثرگذاری‌اش را از کف داده است.

کی‌روش حالا منتظر می‌ماند تا ببیند از دل پیچیدگی‌های انتخابات فدراسیون فوتبال چه بیرون می‌آید و از میان کاندیداها فقط چند روز بعد از ثبت نام، از آن کاندیدایی حرف می‌زند که به رغم اختلافات پیشین دست کم شانس کی‌روش را برای ادامه کار افزایش می‌دهد و به علی کفاشیان هم نزدیک است. کی‌روش نه شناختی از آجورلو دارد و نه شناختی از قنبرزاده و ابرقویی نژاد و عزیزی خادم یا عزیزمحمدی. با هیچ کدام از کاندیداها به جز مهدی تاج - و در دوره‌ای عزیزمحمدی در سازمان لیگ- همکاری نزدیکی نداشته. کی‌روش شاید به همین دلیل تصمیم گرفته ادامه راه را با آشنا برود تا ناآشنا. پس ادامه‌ای در کار است و استعفای 11 اردیبهشت کی‌روش که از روز اول صوری به نظر می‌رسید، به صوری بودن نزدیک‌تر شد.
منبع: روزنامه ایران ورزشی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • یاسین ۱۱:۳۰ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۵
    0 0
    چرا سعی دارین به زور و دغل به مردم بفهمونین که کیروش دغل بازه .به خدا 80 درصد مربیان ایرانی فاسدن .الان چون کیروش داره صادقانه به کشور خدمت میکنه دارین چوب لای چرخش میزارین .کیروش واسه این استعفا داد که یه فشاری بیاره شاید .یه چیز ناقابل مثل لباس تیم ملی رو فراهم کنن.یه زمین درست و حسابی پیدا کنن. والا این زمین کمپ در حد جام روستاهاس . جناب آقای مایلی کهن گیر دادن به دستمزد کیروش . آقای مایلی کهن شما تو تیم امید هیچ نقشی نداشتی فقط به اصطلاح مدیر فنی بودی .فقط نشستی و حرف زدی ماهی 15 میلیون گرفتی فقط واسه راهنمایی های قرون وسطایی به خاکپور .ماهیی 15 میلیون .رییس جمهورم ماهی 15 میلیون نمیگره خجالت بکش . گیر دادن به دستمزد میلیاردی کیروش . 8 سال پیش زمان قلعه نوعی با دلار 1000 تومن بالای یه میلیارد دادن به قلعه نوعی .اونم قلعه نوعیی که هیچ سابقه ای نداره .اون زمان کجا بودی آقای عقده ای . الان با دلار 3500 یه مربی در حد جهانی اوردن هی میگن چند میلیارد میگیره .بابا به شما چهههههه . مردم تو برنامه ی نود گفتن که کیروش و میخوان پولشم از مالیات و بیت المال همین مردم داده میشه به شما چهههه . چیه ناراحتی خودت هیچ افتخاری نداری .یادمه اون زمان هم گیر داده بودی به قلعه نوعی که چرا بنز سوار میشه فکر کنم عقده ی پولدار شدن داری

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس