تبلت گوگل (Pixel C) یک دستگاه بسیار خوب است اما واقعا قابل رقابت با دستگاه‌های چون تبلت‌های ویندوزی را داراست؟

 به گزارش مشرق، سیستم عامل اندروید برای این که بتواند به عنوان سیستم‌عاملی فعال در کار‌های اداری باشد، فاصله زیادی با بهینه سازی های سامسونگ یا قابلیت‌های ویندوز دارد. یکی از این قابلیت‌های اساسی، تقسیم صفحه‌نمایش برای اجرای دو اپلیکیشن است.

بهنیه‌سازی‌های سامسونگ این اجازه را به کاربر می‌داد که بتواند صفحه نمایش خود را برای اجرای دو اپلیکیشن به صورت هزمان، آماده کند اما این قابلیت به صورت پیش فرض در اندروید نبود تا این که آخرین نسخه‌ به صورت پیش‌نمایش برای توسعه‌دهندگان عرضه شد. همانطوری که در خبر‌های قبلی نیز به آن اشاره کردیم، در اندروید N می‌توان صفحه‌نمایش را به راحتی هر چه تمام تر برای اجرای دو اپلیکیشن به صورت هزمان آماده کرد. در این روش مولتی تسکینگ به بهترین نحو خواهد بود. حتی iOS 9 هم با تمام محدودیت‌هایشاین قابلیت تقسیم صفحه‌نمایش را به تبلت خود اضافه کرد.
 
با نگه‌داشتن دکمه مولتی تسکینگ می‌توانید split screen را در اندروید N انتخاب کنید. همانطوری که در تصاویر این مطلب می‌بینید، قابلیت split screen شباهت زیادی از نظر عملکرد با snap در ویندوز 8 دارد. خوشبختانه چه به صورت افقی و چه به صورت عمودی این قابلیت به بهترین نحو عمل می‌کند و در ویدیو های قبلی از نکسوس 6P شاهد بودیم که سرعت اجرایی دستگاه نیز افت نکرده و به راحتی حتی می‌توان بین دو پنجره جا به جا شد و یا اپلیکیشن‌ها را عوض کرد.
 
قابلیت دیگری که split screen را به اوج خود رسانده‌است، قابلیت درگ و دراپ متن خواهد بود. بدین صورت انتقال اطلاعات از یک اپلیکیشن به اپلیکیشن دیگر بسیار راحت تر است. بهینه سازی های سامسونگ این قابلیت را محیا کرده بود اما وجود ان به صورت یک قابلیت پیش‌فرض در اندروید می‌تواند دست توسعه دهندگان را بیشتر باز کند. این که گاهی می‌گویند سامسونگ از نظر نرم افزاری در چند قسمت سال‌ها جلوتر از اندروید رفت، بی‌جا نیست. در سری نوت شاهد اضافه شدن چنین قابلیتی بودیم که بعد از ان تقریبا در بیشتر دستگاه‌های پرچمدار اضافه شد و در نهایت خود اندروید آن را بومی کرد.
 
رنج زیاد نرم‌افزار های کاربردی و مخصوصا نرم افزا‌ز‌های گوگلی، می‌تواند تبلت های اندروید با اندروید N را به مرحله جدیدی از کاربردی تبدیل کند. بدین صورت می‌توان کار‌های حرفه‌ای تری با تبلت انجام داد و چه بسا رقابت بین تبلت‌های اندرویدی و ویندوزی کم کم داغ شود.

منبع: ترنجی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس