ایجاد اغتشاش در سه سخنرانی ترامپ موجب بروز درگیری لفظی میان وی و دو نامزد حزب دموکرات و هواداران آن‌ها شده است.

گروه بین‌الملل مشرق - پس از موفقیت‌های پی در پی دانلد ترامپ در مناظرات و نظرسنجی‌های درون حزبی و کسب آرای حتی طرفداران مخالفانش، دموکرات‌ها به شدت از خلق پدیده «ترامپیسم» در آحاد مردم آمریکا نگران شده‌اند. در این راستا، اظهارنظرات اخیر دو نامزد دموکرات و بر هم زدن سخنرانی انتخاباتی ترامپ در اوهایو، شیکاگو، و کانزاس از سوی معترضین و تهدید به بر هم زدن سخنرانی انتخاباتی او در واشنگتن دی سی از سوی فعالان ضد جنگ، به گفته ترامپ علائم روشنی از هراسی است که در میان دانه‌درشت‌ها و بالادستی‌ها حزب دموکرات ایجاد شده است. ترامپ که «برنی سندرز» -نامزد دموکرات- را به زورآزمایی خیابانی دعوت کرده، سیاست خاصی را در سر می‌‌پروراند و با عنایت به ماسبق رفتارات وی، باید انتظار بهره‌گیری مثبت از این شرایط بد را از سوی وی داشت.

آیا وحشت از ترامپ، دموکرات‌ها را به زورآزمایی خیابانی واداشته است؟+فیلم

دانلد ترامپ که تا اینجا به خاطر مواضعش در قبال مهاجران غیرقانونی، مسلمانان، زنان، و کشور مکزیک مورد نفرت دموکرات‌ها و طرفداران آنها و بخشی از طرفداران رقبای جمهوریخواه خود است، به دلیل اتخاذ مواضع رادیکال و با دو قطبی کردن فضای جامعه آمریکا توانسته طرفداران زیادی به خود جلب کند. اما اخیرا طی هفته گذشته، در سه سخنرانی وی ایجاد اغتشاش شده و منجر به لغو این سخنرانی‌ها گردیده است.

در جریان سخنرانی اوهایو، عده‌ای سیاه‌پوستان و مسلمانان با طرفداران ترامپ درگیر شدند و در تظاهرات گسترده‌ای که روز جمعه در شیکاگو در برابر محل برگزاری سخنرانی ترامپ رخ داد، شماری از مسلمانان نیز حضور یافته و علیه وی شعار دادند. در جریان این اعتراضات، اوضاع در محل سخنرانی به قدری متشنج شد که کار به زد و خورد بین طرفین کشید و تعدادی از معترضان هم تلاش کردند تا خود را به پشت تریبون برسانند.

آیا وحشت از ترامپ، دموکرات‌ها را به زورآزمایی خیابانی واداشته است؟+فیلم
دستگیری یکی از طرفداران سندرز در سخنرانی شیکاگو توسط پلیس امنیت

برنی سندرز و هیلاری کلینتون که شب گذشته در یک برنامه تلویزیونی میهمان شبکه خبری CNN در دانشگاه اوهایو بودند، دانلد ترامپ را «دروغگوی بالفطره‌» و «آتش افروز» خواندند. سندرز، ترامپ را پس از تماشای صحنه‌ای که ترامپ او را به زورآزمایی خیابانی دعوت می‌کند، وی را شخصی دانست که طرفدارانش را به خشم تحریک می‌کند و تقصیر بر هم خوردن سخنرانی انتخاباتی‌اش را بر گردن طرفداران دموکرات‌ می‌اندازد. طی چند روز گذشته، سخنرانی انتخاباتی ترامپ در اوهایو و شیکاگو بر هم زده شد و پس از دستگیری یکی از عوامل آشوب اوهایو، مشخص شد که وی از طرفداران سندرز است. سندرز، اظهار داشت: «حقیقتا به خاطر رعایت حرمت مقامات این کشور نمی‌خواستم اینگونه سخن بگویم اما ترامپ یک «دروغگوی بالفطره» است. کمپین من هیچگاه حاضر به بر هم زدن کمپین دیگران نیست. خب، میلیون‌ها نفر طی رقابت‌ها تا بدین لحظه به من رای داده‌اند؛ آیا اگر چند نفر از آنها عملی را انجام می‌دهند، من باید پاسخگو باشم؟».

{$sepehr_media_1434414_400_300}
دانلود

وی ادامه داد: «اقدامات طرفداران ترامپ، هتک حرمت به ملت آمریکاست و من امیدوارم که او به طرفداران خود بفهماند که خشونت در فرایند سیاسی آمریکا جایی ندارد». دانلد ترامپ، پیشتر اعلام کرده بود که حاضر است خسارت مردی که از یکی از طرفداران وی در سخنرانی انتخاباتی کارولینای شمالی کتک خورده بود را بطور کامل پرداخت نماید. سندرز، این اقدام ترامپ را محکوم کرد و گفت: «وقتی ترامپ می‌گوید که خسارت صدمه دیدن طرفدار مرا پرداخت می‌کند، یعنی به طرفداران‌اش اجازه می‌دهد که به خشونت ادامه دهند».

آیا وحشت از ترامپ، دموکرات‌ها را به زورآزمایی خیابانی واداشته است؟+فیلم

هیلاری کلینتون که در این برنامه در کنار سندرز حضور داشت، ادعایی جالب کرد و گفت: «رهبران جهانی به هیچ وجه میل ندارند که ترامپ رییس جمهور آمریکا بشود. آنها از من خواسته‌اند تا هر طور می‌توانم ترامپ را شکست دهم تا وی را به عنوان رییس‌جمهور آمریکا نبینند». اگرچه، «ماتیو رنزی» -نخست وزیر ایتالیا- چندی پیش رسما کلینتون را مورد حمایت قرار داد، اما وقتی از او خواسته شد که نام آن رهبران را ذکر کند اجتناب کرد. کلینتون ادامه داد: «ترامپ یک آتش‌افروز واقعی است. بعد، با کمال وقاحت می‌آید و دستانش را بالا می‌برد و می‌گوید «خب من چه کار کنم؟ من که مسئول این اتفاقات نیستم». اتفاقا دانلد ترامپ نه تنها موجب شکل گرفتن این درگیری‌هاست بلکه این اتفاقات را هم تشویق می‌کند».

آیا وحشت از ترامپ، دموکرات‌ها را به زورآزمایی خیابانی واداشته است؟+فیلم

«سارا فلاندرز» -رییس مرکز اقدام بین‌المللی- روز گذشته در گفتگو با خبرگزاری اسپوتنیک، اعلام کرد: «فعالان ضد جنگ اعلام کرده‌اند که سخنرانی انتخاباتی یکشنبه هفته آینده ترامپ در واشنگتن را با گردهمایی اعتراضی بر هم خواهند زد که به امید خدا منجر به لغو سخنرانی او خواهد شد. تمامی تمرکز ما بر جلوگیری از حضور ترامپ در آنجا خواهد بود». وقتی از او سوال شد که آیا سخنرانی یکشنبه آینده به سرنوشت سخنرانی جمعه گذشته در شیکاگو که لغو شد منجر خواهد گردید، پاسخ داد: «به امید خدا همینطور خواهد شد».

آیا وحشت از ترامپ، دموکرات‌ها را به زورآزمایی خیابانی واداشته است؟+فیلم
فلاندرز / نفر وسط

راشا تودی در مطلب دیروز خود با اشاره به چالش‌هایی که سخنرانی‌های ترامپ با آن روبرو شده، برخورد نیروهای امنیتی با معترضین را از حواشی جدی این روزهای جامعه آمریکا دانست. به نقل از این خبرگزاری، «مگان توماس» که یکی از معترضین به سخنرانی‌ ترامپ در شیکاگو بود، در صفحه توئیتر خود فیلمی از استفاده پلیس از گاز فلفل بر علیه معترضین قرار داده و ذیل آن آورده: «اگر می‌خواهید ما را از محل سخنرانی بیرون کنید حرفی نیست، اما چرا از اسپری فلفل استفاده می‌کنید؟».

بر اساس این گزارش، در توئیتر رسمی پلیس شهر کانزاس قید شده است: «ما اقدام به دستگیری 2 نفر با استفاده از اسپری فلفل در سخنرانی کانزاس کردیم. هر دو نفر هم برخورد خشونت‌آمیز داشتند و طبق قانون با آنها برخورد شد. اکثریت معترضین، اعتراض مسالمت‌آمیز داشتند و لذا در کمال آرامش با آنها برخورد گردید». در سخنرانی اوهایو نیز یکی از حاضرین خود را از میان جمعیت به محل سخنرانی ترامپ رسانید که وی ار دستگیر و سریعا ترامپ را از محل خارج کردند.

{$sepehr_media_1434416_400_300}
دانلود

اخیرا یک حساب توئیتری تحت نام «گارد شیر» ایجاد شد که خود را کمپین حمایت و محافظت از طرفداران ترامپ می‌دانست و به دلیل تهدید صاحب حساب به قتل فرزندش، ظرف مدت چند ساعت بسته شد. در مهم‌ترین توئیت این حساب، آورده شده بود: «آیا می‌خواهید از حریم و امنیت مردم بی‌گناهی که قربانی تهاجم و اذیت مشتی آشوبگر در امان نیستند، دفاع کنید؟ اگر آماده‌اید، به اینجا خوش آمدید. ما از عزیزانی محافظت می‌کنیم که قادر به اجیر کردن محافظ برای آنها نیستیم. با همین دستان خالی از آنها مراقبت می‌کنیم. از  افراد بی‌گناهی دفاع می‌کنیم که به خاطر عقاید سیاسی‌شان اینگونه مورد توهین و ضرب و شتم قرار گرفتند».


آیا وحشت از ترامپ، دموکرات‌ها را به زورآزمایی خیابانی واداشته است؟+فیلم

صاحب حساب توئیتری کمپین «گارد شیر»، در مورد علت بسته شدن حساب مورد نظر در آخرین توئیت خود آورد: «راستش، یک نفر تصویر مدرسه فرزندم را برایم فرستاد و زیر آن نوشته بود: دارم می‌روم سراغش. پس این حساب را تا زمانی که امنیت یابم می‌بندم». این حساب کاربری، طی 4 ساعت فعالیتش 500 فالوور گرفته بود.

به گزارش ان بی سی نیوز، «جدیدیا براون» که یک کشیش سیاه‌پوست و از رهبران معترضین در اوهایو و شیکاگو بود، پس از دستگیری اعتراف کرده که اکثر معترضین حاضر در شیکاگو، از طرفداران سندرز بوده‌اند.

آیا وحشت از ترامپ، دموکرات‌ها را به زورآزمایی خیابانی واداشته است؟+فیلم

ترامپ، در جدیدترین سخنرانی خود اخطار داده که اگر طرفداران دموکرات‌ها به این رفتار خود ادامه دهند و سخنرانی او را مختل کنند، از طرفدارانش خواهد خواست که سخنرانی یکی از نامزدهای انتخاباتی دموکرات را مختل کنند. این نامزد پیشرو جمهوریخواهان، در توئیتر خود نوشت: «این حرف برنی سندرز که اخلال‌گران از سوی او اجیر نشده‌اند، دروغ است. حواست باشد برنی! وگرنه هواداران من هم به برنامه‌های تو می‌آیند». سندرز نیز در واکنش به این ادعای ترامپ گفته است: «آنچه هواداران ما انجام می‌دهند، پاسخ به نامزدی است که به روش‌های مختلف خشونت را تشویق کرده است».


منابع:

http://sputniknews.com/us/20160314/1036231584/sanders-trump-presidentialcampaign.html

http://www.theguardian.com/us-news/2016/mar/14/clinton-and-sanders-attack-pathological-liar-trump-over-violence-at-rallies

http://sputniknews.com/us/20160314/1036227730/anti-war-activists-threaten-trump.html

http://sputniknews.com/us/20160314/1036229822/clinton-claims-world-leaders-anti-trump.html

https://www.rt.com/usa/335398-trump-defenders-group-protests/




نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 12
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • ۱۰:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۱
    0 0
    همین ترامپ به درد ایران میخوره یه کله خر میخواهد
  • ۱۲:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۱
    0 0
    ترامپ کسی است که نه تنها برای امریکا بلکه برای دنیا خطرناک است از جمله ایران .در کل چیزی تو مایه های احمدی نژاد البته فرقش با احمدی نژاد این که اون باید دنیا رو اداره کنه و احمدی نژاد فقط ایران رو.احمدی نژاد فقط به ایران گند زد و ترامپ اگه گند بزنه به دنیا میزنه
  • ۱۳:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۱
    0 0
    ترامپ نامزد مورد علاقه من است
  • ۱۳:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۱
    0 0
    آلمانی، گند واقعی رو سران فتنه به مملکت زدن و شما قادر نیستین آنچه که در تاریخ ثبت میشود را تحریف کنید
  • سوسان ۱۴:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۱
    0 0
    هیتلر جدید برای جنگ جهانی سوم
  • kambiz ۱۴:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۱
    0 0
    انتخاب ترومپ به ریاست جمهوری باعث افزایش نارضایتی ها و اعتراضات گسترده در امریکا شده و حتی احتمال تجزیه شدن امریکا به چند کشور کوچک هم محتمله. در کل انتخاب کلینتون خطرش برای خاورمیانه بیشتر از همه و حتی ترومپ است
  • مهماندار هواپیما ۱۵:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۱
    0 0
    ترامپ =فتنه گران 88
  • ۲۰:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۱
    0 0
    نه پس روحانی خوبه کلا تو این سه سال فقط رکود بود رکو بود رکود یه طرح سبد کالا هم اجرا کرد که مایه آبرو ریزی ملت بود واسه دو تا دونه مرغ کشته و زخمی دادیم همه رو هم که با سیمان پر میکنه
  • ۲۰:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۱
    0 0
    احسنت
  • ۲۰:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۱
    0 0
    در کل ترامپ بهترین گزینهواسه ایرانه به خاطر اینکه رو بازی میکنه و وحشی گری و خوناشامیه خودشو تو ظاهر نشون میده ولی کلینتون از اون هم وحشی تره فقط زیر زیرکی کار میکنه اگه ترامپ بیاد دیگه هیچ کسی نمیتونه بگه رییس جمهور وحشی وآمریکا مودب و باهوشه
  • ناشناس ۰۲:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۲
    0 0
    ترامپ چیز خوبیه. میزنه زیر هرچی برجام مرجامه.
  • ۱۲:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۲
    0 0
    بزن قدش

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس