کد خبر 547283
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۵

مرد کلاهبردار با معرفی خودش به عنوان مأمور وزارت اطلاعات به مردم اتهام « توهین به نظام» !‌ می‌زد و از آنان اخاذی می‌کرد. متهم 42 ساله در خانه ‌اشرافی‌اش در نظر آباد کرج دستگیر شد.

به گزارش مشرق، ششم بهمن ماه امسال بود که مرد سالخورده‌ای وارد کلانتری 105 سنایی شد و پلیس را از ماجرای کلاهبرداری با خبر کرد. او توضیح داد: صبح روز یک‌شنبه، بیستم دی‌ماه در حال عبور از میدان آرژانتین بودم که مردی حدوداً 40 ساله با من همراه شد. او شروع به گلایه از وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم کرد. بعد خواست که نظرم را در باره حرف‌هایش بگویم. من هم که حوصله این مرد را نداشتم، حرف‌هایش را تأیید کردم. ناگهان عصبانی شد و خودش را مأمور وزارت اطلاعات معرفی کرد و مدعی شد که من به نظام جمهوری اسلامی توهین کرده‌ام و باید بازداشت شوم. غافلگیر شدم و خواستم من را دستگیر نکند.

او پیشنهاد داد تا مبلغی را به عنوان وثیقه مالی به او پرداخت کنم و روزی را که تعیین می‌کند به نشانی‌که در اختیارم می‌گذارد، مراجعه کنم. به خاطر بیماری قلبی که داشتم پیشنهاد او را قبول کردم. همراه او به بانک خجسته در خیابان مطهری رفتم و 15 میلیون تومان از حسابم برداشت و به او پرداخت کردم و به خانه‌ام رفتم. امروز وقتی به آدرسی که داده بود، مراجعه کردم فهمیدم که آن مرد مأمور قلابی بوده و از من کلاهبرداری کرده است.

بعد از مطرح شدن شکایت، پرونده به دستور قاضی هادی، بازپرس شعبه چهارم دادسرای خارک در اختیار مأموران پلیس آگاهی تهران قرار گرفت.

مأموران پلیس در اولین گام، راهی بانک محل برداشت پول شدند و بعد از بررسی تصاویر دوربین‌های مداربسته تصویر متهم را به دست آوردند. تحقیقات برای شناسایی و بازداشت متهم در جریان بود که شکایت‌های مشابهی علیه مأمور قلابی مطرح شد. یکی دیگر از شاکیان گفت در حال عبور از بلوار کشاورز بودم که در دام مرد کلاهبردار گرفتار شدم. او مدعی شد که من به نظام جمهوری اسلامی توهین کرده‌ام و می‌تواند به مدت شش ماه من را بازداشت کند. از ترس حبس و به خاطر بیماری همسرم خواستم به من کمک کند که پیشنهاد داد 15 میلیون تومان به عنوان وثیقه به او پرداخت کنم. بعد از پرداخت پول آدرس محلی را به من داد و خواست برای توضیح و آزاد کردن وثیقه به آنجا مراجعه کنم. وقتی به آن محل رفتم، فهمیدم که آن مرد مأمور قلابی بوده است.

 بررسی‌های پلیس بعد از شنیدن حرف‌های شاکیان و بررسی تصاویر دوربین‌های مداربسته حکایت از این داشت که مأمور قلابی به همین شیوه مشغول کلاهبرداری از مردم است. همه شاکیان هم بعد از دیدن تصاویر متهم، او را به عنوان مأمور قلابی شناسایی کردند.

با زیاد شدن شکایت‌های مطرح شده بود که تصویر متهم به دستور قاضی در رسانه‌ها چاپ شد. بعد از انتشار تصویر متهم عده‌ای از شهروندان با پلیس تماس گرفتند و نشانی خانه او را در اختیار مأموران قرار دادند. خیلی زود مشخص شدکه مأمور قلابی مرد 42 ساله‌ای به نام قربان‌. م است که در خانه‌ای اشرافی در نظرآباد کرج زندگی می‌کند. مأموران پلیس بعد از گرفتن نیابت قضایی راهی محل شدند و متهم را بازداشت کردند. بررسی خانه او نشان داد که همه جای خانه مجهز به دوربین‌های مداربسته پیشرفته است به گونه‌ای که متهم می‌تواند تا فاصله چندصدمتری خانه را به راحتی با دوربین‌ها کنترل کند. درهای خانه هم همگی ضد سرقت بود.

سرهنگ کارآگاه داوود فرد، معاون مبارزه با سرقت‌های خاص پلیس آگاهی تهران بزرگ گفت: متهم در اولین بازجویی‌ها به جرمش اقرار کرد و دستور انتشار بدون پوشش تصویر وی از سوی قاضی صادر شده است، بنابراین شاکیانی که موفق به شناسایی تصویر متهم شده‌اند می‌توانند به اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ در خیابان وحدت اسلامی مراجعه کنند.

منبع: جوان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • امیر ۰۸:۵۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۴
    0 0
    اوفففففف... عجب جانوری بوده این...
  • ۰۹:۰۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۴
    0 0
    بچه های اطلاعات هیچوت از این کلک ها سوار نمی کنند تا حالا هم نشده به این عنوان کسی را بازداشت کنند بهتره مردم خیلی مواظب باشند هر وقت پای پول درمیان آمد بدانید که کلاهبرداری است
  • فرهاد ۰۹:۱۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۴
    0 0
    این جانور قطعا توجیه خواهد شد که ایران جای این گونه جانور بازیها نیست !
  • ۰۹:۵۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۴
    0 0
    این نتیجه سادگی افراده، اولین نفر اگه یه کشیده تو گوشش میخابوند سراغ نفر دوم نمیرفت، یا حتی وقتی تو بانک بین جمعیت بود شروع به داد و فریاد میکرد، یکی که به دادش میرسید، متاسفانه برخی افراد هر چی میشنون باور میکنن، یارو اگه خودش رو ناپلئون هم معرفی کنه قبول میکنن
  • آرش آذر ۱۰:۱۰ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۴
    0 0
    من نتونستم از روی عکس دستهاش شناساییش کنم خیلی حرفه ایه
  • ۱۱:۰۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۴
    0 0
    این که عکس دست بدون روتوشه!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس