سخنگوی وزارت امور خارجه حکم دادگاهی در آمریکا علیه ایران برای پرداخت غرامت به بازماندگان حادثه 11 سپتامبر را تبعیت کورکورانه دستگاه قضایی آمریکا از سناریوهای صهیونیستی ایران هراسی عنوان کرد و گفت که ما قوه مجریه آمریکا را نیز در صدور این نوع احکام همدست می دانیم.

 به گزارش مشرق به نقل از مرکز دیپلماسی رسانه ای وزارت امور خارجه، حسین جابری انصاری، گفت: حکم اخیر دادگاهی در آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران، جدیدترین تولیدات دستگاه قضایی آمریکا در میدان مسابقه تبعیت کورکورانه از سناریوهای صهیونیستی ایران هراسی است.

وی افزود: این حکم آنقدر مضحک و بی معنا است که هم اصل عدالت را به سخره می کشد و هم وجهه و اعتبار دستگاه قضایی آمریکا را بیش از پیش مخدوش می کند.

به گفته سخنگوی وزارت امور خارجه چنین احکامی همچنین پیام بسیار خطرناک و معناداری به تروریست ها و حامیان آنها می دهد که با خیال آسوده مردم آمریکا و جهان را بکشید چون نه تنها قرار نیست سراغ شما بیاییم بلکه در واکنش به جنایات شما قویترین و موثرترین دشمنانتان را هدف قرار می دهیم.

جابری انصاری با اشاره به اینکه ما قوه مجریه آمریکا را نیز در صدور این نوع احکام همدست و شریک می دانیم اظهار داشت: متاسفانه وزارت امور خارجه آمریکا سالهاست با نگاهی غیر منطقی، نادرست و غیراخلاقی نام ایران را در فهرست کشورهای حامی تروریسم قرار داده است و این اقدام خود زمینه ساز فراموشی همه اصول دادرسی عادلانه و حتی عقل سلیم در احکام سیاسی صادره از سوی برخی دادگاه های آمریکا است.

سخنگوی وزارت امورخارجه یادآور شد: اگرچه این احکام ظالمانه ظاهرا متوجه دولت و ملت ایران است، اما در یک نگاه منطقی و منصفانه؛ این مردم آمریکا و خاصه بازماندگان و قربانیان حادثه 11 سپتامبر هستند که با این احکام و آدرس های کاملا انحرافی، حقوقشان پایمال و صرفا با وعده پرداخت مقداری پول؛ مطالبه بحق آنها برای محاکمه و پاسخگو کردن عاملان و حامیان واقعی اعمال تروریستی 11 سپتامبر بایگانی می شود.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۰۶:۲۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۴
    0 0
    گنه کرد در بلخ آهنگری . به شوشتر زدند گردن مسگری
  • ۰۹:۰۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۴
    0 0
    اون قاضی آمریکایی چقدر کم سواده و بی عقله تمام دنیا دارن می گن القاعده دست داشته و خود آمریکایی ها هم تائید کردند بازهم این بی شعور بی سواد رای صادر می کنه آخه خریت تا کجا باید پیش بره
  • yas ۰۹:۴۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۴
    0 0
    محکوم کنید...!!
  • محمودرضا ۱۰:۲۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۴
    0 0
    با سلام خدمت دولتمردان، نتیجه ی دوستی و رو دادن به آمریکا جز خفت و خاری نیست؛ این قائده شامل هر کشوری می شود، حتی خود اروپایی ها و کشورهای قاره ی آمریکا نیز شامل این قانون می شوند؛ تا کشور در منجلاب زیاده خواهی های آمریکا فرو نرفته است دست از رفتارتان بردارید. کشور درحال تحویل شدن به بیگانگان است.
  • سروش ۱۲:۳۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۴
    0 0
    خریت تا اونجا پیش میره که ما میگیم برجام نقض نشده این هم سندی از نقض آشکار برجامه.
  • حامد ۱۳:۰۰ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۴
    0 0
    يك منطق حقوقي ميگويد وقتي يكطرفه به قاضي بروي راضي برميگردي.اين احكام نشانه كم كاري هاي وزارت خارجه و به رسميت نشناختن دادگاههاي آمريكاست. در اينگونه مواقع دولت با استخدام تعدادي وكيل بايد به دادگاهها رفته و از كشور دفاع كند نه اينكه بنشيند تا حكم عليه منافع كشور صادر شده و اموال ملي كه در دست كشور ظالم آمريكاست مصادره شود. بايد با رفتن به دادگاههاي طرف مقابل هم احكام خنثي شوند و هم هزينه هاي شكايات واهي عليه ايران را افزايش داد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس