کد خبر 547039
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۳:۵۹

عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: اگرچه وضعیت فعلی با منویات مقام معظم رهبری فاصله دارد، اما حوزه انرژی نسبت به سایر حوزه ها در اقتصاد مقاومتی موفق ترعمل کرده است.

به گزاشر مشرق، امیر عباس سلطانی، عضو کمیسیون انرژی مجلس نهم شورای اسلامی گفت: تحقق اقتصاد مقاومتی در حوزه انرژی نسبت به سایر حوزه ها و وزارت خانه ها از وضعیت بهتری برخوردار است.

وی افزود: اگرچه باید پذیرفت که آنچه از اقتصاد مقاومتی تحقق یافته نسبت به منویات و نقطه مطلوب مقام معظم رهبری بسیار ضعیف است اما به طور کلی به عملکرد حوزه انرژی در این موضوع نمره قبولی تعلق می گیرد.

سلطانی کارهای انجام شده در حوزه میادین مشترک نفتی جنوب کشور را مثبت ارزیابی کرد و افزود: علی رغم نبود شرایط لازم در سال های اخیر کارهای خوبی در حوزه میادین مشترک پارس جنوبی و ستاره خلیج فارس انجام شده است که خودکفایی در تولید بنزین یکی از دستاوردهای آن است و بسیار مثبت ارزیابی می شود.

وی افزود: انچه این روزها به عنوان واردات بنزین انجام می شود مربوط به بنزین یورو 4 است که به دلیل نیاز کلان شهرها اجتناب ناپذیر است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس ادامه داد: البته این خروج ارز از کشور با اقدامات انجام شده در پروژه ستاره خلیج فارس به حداقل خواهد رسید.

وی همچنین پیرامون آینده قیمت نفت در جهان گفت: نباید انتظار داشت که قیمت نفت افزایش سریع و چشمگیری داشته باشد، اما پیش بینی می شود تا اواخر سال 2016 این قیمت به رقم 35 تا 50 دلار در هر بشکه برسد.
منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • علی ۰۷:۴۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۳
    0 0
    65 درصد شهرکهای صنعتی تعطیله که / زیر همین تیتر نوشتید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس