گاهی باید کمی از خبرهای ریز و درشت خبرگزاری‌ها فاصله گرفت و نگاهی کلان به فضای بین‌الملل در روزها و هفته‌های جاری انداخت. شاید کمی دشوار باشد اما می‌توانید روی گزارش‌های تصویری ما از این تحولات، حساب کنید.

گروه بین‌الملل مشرق- در روزهای اخیر تحولات متعددی در نقاط مختلف جهان رخ داده است، از برگزاری نشست‌های آسیایی در شرق آسیا تا آزمایش موشکی ایران و کره شمالی و از چگونگی رسیدگی به مهاجران در اروپا تا دیدار اوباما و ترودو همزمان با مرگ همسر ریگان،‌ رئیس‌جمهور پیشین ایالات متحده. در این گزارش می‌توانید تصاویر نسبتاً متفاوتی از رخدادهای یادشده را پیدا کنید.

تصاویر توسط خبرگزاری‌های مختلف از جمله Getty Images، AFP، EPA، Reuters، NBC تهیه و منتشر شده است.

عکوس هفته

 سفر 11 روزه ظریف به 6 کشور جنوب شرق آسیا و اقیانوسیه با شرکت در دو نشست آسیایی همراه بود، اجلاس فوق‌العاده سازمان همکاری‌های اسلامی پیرامون فلسطین در اندونزی و نشست مجمع گفتگوهای آسیایی در تایلند



عکوس هفته

ترودو، نخست‌وزیر جوان و معتدل کانادا با همسرش به دیدار اوباما در وانشگتن رفت. عبور یک سنجاب از پشت اوباما در کنفرانس خبری مشترک، خبرساز شد.



عکوس هفته

ژاپنی‌ها هرساله برای قربانیان زلزله 9 ریشتری و سونامی وحشتناکی که 5 سال پیش سواحل ژاپن را درنوردید، یادبود می‌‌گیرند. اینها فانوس‌ است، شاید به تعداد قربانیان.



عکوس هفته

متاسفانه بمباران‌های متعدد در نقاط مختلف سوریه از سوی ائتلاف غربی و ترکیه موجب تلفاتی در مردم غیرنظامی شده است. در این تصویر نیروهای امداد در حال بیرون‌آوردن یک مرد زخمی هستند، از زیر آوار.



عکوس هفته

کنگره ملی خلق (NPC)، نهاد قانون‌گذار در حکومت چین است، با 2987 عضو. بدون این نظم، برگزاری هیچ‌کدام از جلسات آن با این حجم از اعضا امکان پذیر نیست.



عکوس هفته

بن کارسون نامزد جمهوری‌خواه به نفع دانلد ترامپ کناره‌گیری کرده است. او در میتینگ انتخاباتی ترامپ در ساحل نخل (Palm) فلوریدا حاضر شد و در ستایش ترامپ، سخن راند.



عکوس هفته

کیم‌جونگ اون شخصاٌ در میدان آزمایش موشک بالستیک حاضر شده و به تماشای آن می‌پردازد.



عکوس هفته

هواداران مقتدی صدر در عراق گرد هم آمده‌اند و پرچم کشورشان را دست به دست می‌کنند. برخی گروه‌های نظامی در کشور همسایه ما زیر نظر اوست.



عکوس هفته

توزیع کالا در میان مهاجران در اروپا معمولاً دردسرساز است. در این تصویر، مهاجران منتظر توزیع نشده و خود به داخل کانتینر هجوم برده‌اند.



عکوس هفته

باز هم مهاجران اما این بار کودکانی هستند که در مرز یونان و مقدونیه در حال تماشای پویانمایی مورد علاقه خود بر روی بدنه یک وَن هستند.



عکوس هفته

ایران نیز در روزهای اخیر به آزمایش موشک‌های قیام و قدر H و F اقدام کرد. این بار عمده مقامات غربی سخن از نقض برجام نگفتند.



عکوس هفته

کتابخانه ریاست‌جمهوری رونالد ریگان در کالیفرنیا، شاهد مراسم یادبود نانسی ریگان، همسر رئیس‌جمهور فقید ایالات متحده بود. پتی دیویس و رونالد پریسکوت ریگان، دو فرزند وی بر او درود می‌فرستند.



عکوس هفته

موشک Proton برای فرستادن فضاپیمای ExoMars در پایگاه بایکانور قزاقستان آماده می‌شود. این فضاپیما قرار است در ماه جاری میلادی به سمت مریخ فرستاده شود.



عکوس هفته

شورای همکاری خلیج فارس در آخرین جلسه خود در ریاض، به صورت رسمی و علنی علیه حزب‌الله لبنان به موضع‌گیری پرداخت و آن را یک گروه «تروریستی» دانست. عمده کشورهای دیگر در منطقه با این تصمیم مخالفت کرده‌اند.



عکوس هفته

ترکیه بار دیگر شاهد سرکوب آزادی بیان بود و روزنامه پرشمارگان «زمان» و چند مؤسسه نشر و طبع مرتبط با آن بسته شد. از آنجا که این مطبوعات از منتقدان حزب عدالت و توسعه بود‌ه‌اند، اقدام اخیر این دولت با موجی از انتقادها از سوی دول دیگر و سازمان‌های بین‌المللی مواجه شده است. پلیس به شدت به مقابله با تظاهرات مردم پرداخت اما ظاهراً سربازی که ماسک خود را به این زن مجروح می‌د‌هد تا از عذاب گاز اشک‌آور رهایی یابد، مخالف تصمیم بالادستی‌های خود است.



نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 15
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 8
  • ۱۶:۳۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۴
    0 0
    عکس اخری معنا ومفهوم انسانیت و...
  • آ محمد ۱۶:۴۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۴
    0 0
    سلام درست ولی کافی نیست
  • ۱۷:۰۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۴
    0 0
    کاش از جنازه های بیگناهان در بمبگذاریهای ترکیه هم نشونمون میدادین
  • ۱۸:۳۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۴
    0 0
    خود کرده را تدبیر نیست
  • ۱۸:۵۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۴
    0 0
    واقعا اردوغان دیوانه ترکیه را به نابودی کشاند. مردم ترکیه چطور به حزب خجالت و تکفیر اردوغانی رای می دهند. متاسفیم. مرگ بر اردوغان ادمکش. ژنرال های ترک کجا هستید که این رجب شیطان اردوالاغ را برکنار کنید و ترکیه را از تکفیر پاک کنید.
  • هاشمی ۱۹:۲۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۴
    0 0
    تا اردوغان هست ترکیه روی آرامش نخواهد دید .
  • یوسف ۱۹:۵۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۴
    0 0
    "متاسفانه بمباران‌های متعدد در نقاط مختلف سوریه از سوی ائتلاف غربی و ترکیه موجب تلفاتی در مردم غیرنظامی شده است." ترکیه که از ترس s400ها پروازی اونجا نداره بهتر بود بگید ائتلاف غربی و روسیه
  • ۰۱:۱۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۵
    0 0
    کردها از کجا آمدن؟ هند؟ پاکستان؟ افغانستان؟
  • ۰۱:۴۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۵
    0 0
    غم انگیز ترین عکس،عکس بچه های آواره بود واقعا ناراحت کننده است ای کاش قدر امنیت مون رو بدونیم و باهاش شوخی نکنیم
  • morteza ۰۷:۴۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۵
    0 0
    اعمال اردوغان مطابق نظر مردم ترکیه نیست اردوغان داره ترکیه رو به سمت نابودی پیش میبره....
  • محمد سولدوزی ۰۸:۴۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۵
    0 0
    اگه کردهای ایران اسلحه بدست بگیرند و قصد جدایی از ایران داشته باشند حکومت چه میکند؟ شما اکنون چه انتظاری از دولت ترکیه دارید؟ جواب پ ک ک که جز ترور بیرحمانه بیگناهان کاری نمیکند چه میتواند باشد؟
  • محمد سولدوزی ۰۸:۴۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۵
    0 0
    تا پ ک ک تروریست هست ترکیه روی آرامش را نخواهد دید.
  • ۱۱:۲۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۵
    0 0
    اول برو اسم آدميزاد پيدا كن
  • ۲۰:۵۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۵
    0 0
    ناشناس11:27 تو برو اول متون قدیمی رو مطالعه کن و سطح سوادتو بالا ببر و دوما مثل ادمیزاد صحبت کردن را بیاموز مشرق چاپ کن
  • ۱۳:۴۰ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۶
    0 0
    انشاا... سال جدید، سالی توأم با صلح و آرامش برای همه مردم دنیا باشد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس