خبر فانتزی هفته، اشک‌ریختن اوباما مقابل دوربین‌ها است. اوباما با یادآوری جنایتی که به قتل 20 دانش‌آموز مدرسه سندی‌هوک در سال 2012 میلادی انجامید، اشک از چشمانش جاری شد. او گفت «هر گاه به آن کودکان فکر می‌کنم،‌آشفته می‌شوم».

گروه بین‌الملل مشرق- یکی‌دو‌هفته اخیر، بیش از هر چیز شاهد رخدادهای ناگوار مانند حمله به شهروندان عادی و انفجار در مراکز شلوغ بوده‌ایم. با این حال، جز این رخدادهای دیگری نیز در سرتاسر جهان از چین تا آمریکا توسط خبرگزاری‌ها مخابره شده است. همچون هفته‌‌های گذشته، برخی تصاویر خبری مهم را که در صفحات پایگاه‌هایی چون AP، AFP، EPA، STR، Anadolu، Reuters، Washington Post نقش بسته است، با هم مرور می‌کنیم.


تصاویر هفته

خبر قدیمی هفته، تظاهرات مجدد ضد نژادپرستی و خشونت پلیس آمریکا است. لامُن راکورد، پیش‌ران تظاهرات شیکاگونشینان در اعتراض به رفتارهای خشونت‌آمیز پلیس در این شهر است. هفته پایانی سال گذشته، شلیک یکی از نیروهای پلیس شیکاگو ، پسر جوانی با نام «کونتونیو لگریر» و زنی با نام «بتی جونز» را که این دومی صاحب 5 فرزند و 10 نوه بود به کام مرگ فرستاد و موجی از اعتراضات را در دو هفته اخیر برای استعفای شهردار این شهر برانگخیت. پلیس در پاسخ به تماس یک مزاحم تلفنی در مورد لگریر به محل رفته بود که 6 گلوله به وی و تصادفاً یک گلوله هم به قلب جونز شلیک کرد. هر دو سیاه‌پوست بودند. تظاهرات‌کنندگان بار دیگر بر لزوم مجازات جیسون ون‌دایک تأکید کردند که چند ماه پیش با شلیک 16 گلوله به زندگی لاکوان مک‌دونالد خاتمه داد.


تصاویر هفته

خبر رایج هفته، انفجارهای مکرر و حملات تروریستی خونبار است. میدان سلطان احمد، محل حمله تروریستی در استانبول توسط مردم گلباران شده است. در این واقعه 10 تن (که عمده آنها توریست‌های آلمانی بودند) جان باختند و 15 نفر نیز زخمی شدند. در این روزها میزان حضور گردشگران در این شهر به طرز چشمگیری کاهش یافته است. (گزارش مشرق از روز خونین استانبول)


تصاویر هفته

شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی با گرهارد شرودر، صداعظم پیشین آلمان که در صدر هیأت تجاری به تهران آمده بود،‌ گفتگو کرد. ظاهراً شرودر فقط برای تجارت نیامده بوده است.


تصاویر هفته

نیروهای امداد در حال کمک‌رسانی به کودکی هستند که (احتمالاً با خانواده خود) توسط یک قایق تفریحی از سواحل ترکیه به جزیره لزبوس در یونان مهاجرت می‌کرده‌اند و به دریای اژه فروافتاده‌ است. ورود بیش از یک میلیون مهاجر به اروپا در سال گذشته، رکورد بیسابقه‌ای را پس از جنگ جهانی دوم به جای گذاشت. سفر به یونان و ایتالیا در سال گذشته میلادی از طریق دریای مدیترانه، جان چندین هزار مهاجر را گرفته است. 


تصاویر هفته

مردی با گریم خود به چهره شاه ملچیور، برای کودکان دست تکان می‌دهد. طبق روایات مذهبی، حضرت عیسی علیه‌السلام در روز 6 ژانویه در آغوش مریم مقدس برای اولین بار به میان مردم آمد، خود را بنده رسول خداوند معرفی کرد و هدایایی را از جانب سه تن از بزرگان از جمله ملچیور دریافت کرد.  هرساله در برخی نقاط جهان از جمله در جنوب اسپانیا، جشنی خیابانی به همین مناسبت گرفته می‌شود که کودکان در آن حضور پررنگی دارند. 


تصاویر هفته

خبر فانتزی هفته، اشک‌ریختن اوباما مقابل دوربین‌ها است. اوباما با یادآوری جنایتی که به قتل 20 دانش‌آموز مدرسه سندی‌هوک در سال 2012 میلادی انجامید، اشک از چشمانش جاری شد. او در سالن شرقی کاخ سفید گفت «هر گاه به آن کودکان فکر می‌کنم،‌آشفته می‌شوم». اوباما در آخرین تلاشش برای اعمال محدودیت در زمینه حمل سلاح، از قدرت رئیس‌جمهور استفاده کرد و دستورات اجرایی در این زمینه صادر کرد، اما برخی اعضای کنگره،‌ این اقدام را نقض قانون اساسی شمرده‌اند.


تصاویر هفته

دانشجویان در نبطیه لبنان روز 13 ژانویه به خیابان‌ها ریختند تا به شهادت‌رساندن شیخ نمر توسط دولت سعودی را به محاکمه بکشانند. شیخ نمر به همراه 46 نفر دیگر از جمله 3 مبارز شیعه و چندین نفر از سران القاعده روز 2 ژانویه اعدام شد. 


تصاویر هفته

سامه شکری وزیر خارجه مصر و عادل الجبیر همتای سعودی او به دیدار فوق‌العاده وزاری کشورهای عرب در قاهره در 10 ژانویه وارد می‌شوند تا در مورد تقابل اخیر میان ایران و عربستان پس از شهادت شیخ نمر توسط ریاض و آتش‌زدن سفرات عربستان در تهران سخن بگویند.


تصاویر هفته

انفجار بمب در نزدیکی یک مرکز واکسیناسیون واقع در کویته پاکستان در روز 13 ژانویه به مرگ تعدادی از نیروهای پلیس انجامید. این انفجار انتحاری به طالبان نسبت داده شده است.


تصاویر هفته

خبر عجیب هفته، اشغال یک مرکز در آمریکا است. دوین ایمر پرچم آمریکا را سوار بر اسب در پناهگاه حیات وحش Malheur در اورگان بر دوش می‌کشد. یک گروه نظامی که گفته شده «ضددولتی» هستند،‌ نزدیک به یک ماه است که دفاتر این مرکز حیات وحش را اشغال کرده است.

تصاویر هفته

یک جنگجوی ارتش آزاد سوریه که متشکل از نیروهای مخالف بشار اسد است، در حال خواندن نماز آن هم با کفش! است. ظاهراً وی و همراهانش برای بازپس‌گیری غرب شیخ‌مسکین در نزدیکی درعا آماده می‌شدند.


تصاویر هفته

مسلمانان در شهر سریناگار کشمیر به سوگ اویس بشیر مالک نشسته‌اند. جنازه این دانشجو با گلوی بریده در منطقه تحت حاکمیت هند پیدا شد. پس از مرگ وی، تظاهرات بزرگی علیه هند به راه افتاد که پلیس را مجبور به شلیک گاز اشک‌آور و حتی شلیک هوایی کرد. 


تصاویر هفته

دریاچه بالبو در ایالت کالیفرنیا حالا پس از عبور چندین سامانه طوفان‌زا به آرامش رسیده و شهروندان می‌توانند در کنار آن به تفریح و ورزش بپردازند. چند ایالت در جنوب شرق و مرکز آمریکا در یک‌ماهه اخیر درگیر طوفان و سیل به ویژه بر اثر طغیان رود می‌سی‌سی‌پی بوده است.


تصاویر هفته

14 ژانویه برای جاکارتا روزی تلخ را رقم زد. انفجار و حمله افراد مسلح در چندیدن نقطه از این شهر، دست‌کم 6 نفر را به کام مرگ فرستاد، موجی از هراس را در اندونزی منتشر کرد و ارتش را به خیابان‌ها کشاند. یک تن از کشته‌شدگان آلمانی است. 


تصاویر هفته

رئیس‌جمهور اندونزی حادثه جاکارتا را یک «اقدام تروریستی» نامید. با اینکه 4 تن از عاملان این واقعه کشته شده‌اند، اما احتمال وجود افراد مرتبط با جانیان ترس را بیشتر کرده است. شرکت Starbucks که یکی از شعب آن در اثر حمله انتحاری منفجر شد، اعلام کرد تا اطلاع ثانوی تمام شعب خود در اندونزی را تعطیل کرده است. 


تصاویر هفته

خبر تصادفی هفته، آتش‌سوزی در نزدیکی بلندترین برج مسکونی دنیا است. هتل 63 طبقه‌ای در دبی، دقیقاً در شب سال نو آتش گرفت. قبل از آنکه آتش‌نشان‌ها به محل برسند، تقریباً تمام طبقات درگیر آتش شده بود. در این حادثه تنها 14 نفر دچار جراحت‌های سطحی شدند. 


تصاویر هفته

 تعداد زیادی از شهروندان عادی بر اثر انفجار یک خودرو بمب‌گذاری‌شده در دیاربکر کشته شدند. لقمان آجی‌کُز و دو پسرش نیز در میان آنها بودند. تصویر بالا، یکی از خویشان وی (احتمالاً همسر وی) را نشان می‌‌دهد.


تصاویر هفته

سال جدید میلادی با حال و هوای جدید در مبارزات انتخاباتی آمریکا آغاز شد. ترامپ و کلینتون انتقادات تندی را علیه یکدیگر مطرح کرده‌اند. در تصویر بالا، رابین روی از هواداران ترامپ در ماساچوست به خوشامدگویی او (و شاید به برخی اظهارنظرهای عجیب وی) واکنش ویژه‌ای نشان داده است.


تصاویر هفته

خبر شاد هفته، تداوم جشن‌های آغاز سال نو میلادی است. کریسمس ارتدوکس‌ها، 7 ژانویه است. تصویر بالا، شهروندان اوکراینی‌ را نشان می‌‌دهد که با لباس‌های ویژه، به گرامیداشت این روز در یک کلیسا و اطراف آن می‌پردازند. حدود دو سوم از اوکراینی‌های مسیحی، ارتدوکس هستند. 


تصاویر هفته

خانه یکی دیگر از فلسطینیان به نام بهاء محمد در شرق بیت المقدس توسط نیروهای امنیتی رژیم صهیونیستی تخریب شد و خانه یکی دیگر از شهروندان فسطینی با نام ابوجمال نیز مهروموم شد. ساخت و سازهای رژیم صهیونیستی در مناطقی که طبق معاهدات گذشته به فلسطینیان تعلق دارد، صدای مقامات غربی را هم درآورده است، گر چه هیچ یک اقدام مؤثری برای حمایت از ملت مظلوم فلسطین انجام نمی‌دهند. 


تصاویر هفته

مائو زدونگ، گر چه بسیاری از ایده‌هایش دیگر کاربردی در دولت و جامعه چین ندارد اما مجسمه‌هایش، به همین بزرگی ساخته می‌شود. منطقه تانکشو در استان هِنان شاهد ساخت بزرگترین مجسمه مائو با هزینه 460 هزار دلار و با ارتفاع بیش از 36 متر است. شرق آسیا پیشتر مجسمه‌های بزرگی از بودا و کنفوسیوس را به خود دیده بود. البته این مجسمه چند روز بعد به ادعای غیرقانونی بودن، تخریب شد.


تصاویر هفته

مرز اتریش و آلمان یکی از شلوغ‌ترین مراکز حضور مهاجران سوری و عراقی است. روزانه از ورود صدها نفر از آنها توسط دولت آلمان ممانعت می‌شود تا در اردوگاه‌هایی در اتریش اسکان داده شوند. 

تصاویر هفته

در اولین روزهای سال جدید میلادی، شهر سیرناک در ترکیه، آماج کولاک و یخ‌بندان شد. این در حالی است که بسیاری ازشهرهای این ناحیه از جمله سیزره، شاهد حکومت نظامی نیز بوده است. هر دو رخداد،‌ فشار زیادی را به عملیات پ.ک.ک آورده و دست نیروهای انتظامی و امنیتی ترکیه را برای یافتن مخفی‌گاه آنان بازتر کرده است. 


تصاویر هفته

فرانسویان عروسک‌هایی را در یادبود کشته های خود که در حملات ژانویه گذشته به دفتر شارلی ابدو و یک اغذیه‌فروشی یهودی از دست داده‌اند،‌ بر مجسمه‌ محلی موسوم به «جمهوریت» آویخته‌اند. 

تصاویر هفته

شهروندان افغانستانی در حال حمل یک فردی هستند که در اثر انفجار در کابل زخمی شده است. این انفجار انتحاری که در زنجیره‌ای از حملات تروریستی در طول یک هفته قرار داشت، در نزدیکی فرودگاه رخ داد و بر اثر آن 10 تن کشته یا زخمی شدند. 


تصاویر هفته

نیروهای امنیتی عراق در شمال استان صلاح‌الدین در حال کمک‌رسانی به کودکی هستند که بر اثر محاصره و حمله نیروهای داعش به شهر الحویجه، آواره شده‌‌اند. این شهر در 140 مایلی شمال عراق قرار دارد. ساکنان شهر از مناطق شمالی و شرقی آن که در دست پیشمرگ‌های کرد باقی مانده است،‌ از شهر فرار می‌‌کنند. 

کریسمس ارتدوکس‌ها / انفجار در کویته، استانبول،‌ جاکارتا و کابل / اجلاس سران عرب پیرامون پیامدهای اعدام شیخ نمر

خبر ویژه هفته، بازداشت تعدادی از دریانوردان آمریکایی است که ظاهراً به اشتباه وارد آب‌های مرزی ایران در خلیج فارس شده بودند. این افراد یک شب را در ایران استراحت کردند و سپس در آب‌های آزاد رها شدند. در مورد آزادی زودهنگام این نظامیان در رسانه های غربی اینگونه تحلیل می‌شود به دلیل اهمیت توافقات جدید در زمینه هسته‌ای، دو دولت از ایجاد حساسیت علیه یکدیگر اجتناب می‌کنند. اما از سوی دیگر رسانه های صهیونیستی و آمریکایی سپاه پاسداران را بازیگر اصلی این ماجرا میدانند که اقتدار خود در خلیج فارس را به نیروهای آمریکایی یادآور شده است.

منابع:



نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 11
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • رضا ۱۳:۰۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۶
    0 0
    آقای اوباما اگه صداقت داری که بعیده داشته باشی برای کودکان سوریه ایی و یمنی هم اشک بریز
  • جرج سوزان هیس ۱۴:۵۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۶
    0 0
    بسمه تعالی رئیس جمهور امریکا یک احمق به تمام معنا است که حماقتهای او باعث می گردد تا به جهنم رهسپار گردد .
  • آزیتا شرف منش ۱۴:۵۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۶
    0 0
    بسمه تعالی رئیس جمهور امریکا حیوانی است در قالب ولباس انسان که متظاهر شده است .
  • ریحانه جلوه ای ۱۵:۰۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۶
    0 0
    به جرأت می توان اظهار داشت که امریکائیها انسانهایی دو رو ، حقه باز ، شیاد ، دغل ، دروغگو ، خیانتکار وجنایتکار هستند و به هیچ عنوان نمی شود به این آدمها اطمینان داشت . این جماعت برای یک تکه نان همدیگر را می کشند ، به همدیکر خیانت می کنند ، حتی به ناموس خودشان هم خیانت می کنند لذا کثیف ترین نوع بشر همین امریکائیها هستند .
  • ۱۵:۱۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۶
    0 0
    وزیر امور خارجه ی امریکا (آقای جان کری) یک حماری است که سعی می کند وانمود نماید که امروزی است و خیلی می داند . او حتی نمی تواند تشخیص دهد که دریا بزرگتر است یا اقیانوس 0آنوقت همین آدم نظر می دهد که ما باید مذاکره کنیم ایران سلاح اتمی می سازد یا اینکه نمی سازد وغیره . باید گفت خیلی احمق تشریف داری وزیر خان 0
  • ۱۵:۱۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۶
    0 0
    در یک شبکه ی تلویزیونی که در امریکا نمایش می داد تصویر آقای جان کری وزیر امور خارجه را پخش می کرد که داشت با لباس خانگی کف توالت (wc) منزل خود را شستشو می داد . چرا که همسرش پنج شب متوالی بود که به او گفته بود توالت کثیف است برو بشور .
  • احمدی ۱۵:۲۱ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۶
    0 0
    رئیس جمهور آینده امریکا یک حیوان دیگری است بدتر از اوباما که او هم بدنبال کشتن آدمها در صدد ثبت نام کردن است . اصولاً هر رئیس جمهوری که حزب جمهوری خواه به او رأی داد و قدرت را بدست گرفت در فکر کشتن انسانها وچپاول ودزدی و قتل با دیگری مسابقه کذاشت . این جماعت درنده از پلنگ و شیر و ببر وگفتار بدترند .
  • ۱۶:۳۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۶
    0 0
    قفسث
  • ۱۶:۳۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۶
    0 0
    انجمن مشرق ممنون از ازت
  • ۲۰:۱۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۶
    0 0
    حالا ببینید چقدر احمقن اونایی که تو کشور خودمون دل به این گرگا بستن،واقعا خاک بر سرشون،خائنای منافق.
  • 456 ۲۲:۲۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۶
    0 0
    آقا یه سئوال؟ چرا هر چی بمب توی ترکیه منفجر میشه در میان کردهاست. مگر تما جمعیت ترکیه کرد هستند؟ اون وقت اردوغانم به بمب گذارها هشدار میده؟!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس