مستند «باید دوباره دید ... ننه قربون» با موضوع پشتبیانی از جبهه ها در دوران دفاع مقدس و خاطرات زنانی که لباس های رزمندگان را وصله می زدند، جمعه 21 اسفند از شبکه افق پخش می شود.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، با پیروزی انقلاب اسلامی دشمنان به این فکر افتادند که از حربه نظامی برای نابودی نظام نوپای شکل گرفته در ایران بهره ببرند به همین دلیل با تحریک صدام با انگیزه های قومیتی و ملی، او را واداشتند به مرزهای جمهوری اسلامی حمله ور شود و به خیال خام خود، تهران را طی یک هفته تصرف کند اما هشت سال مقاومت جانانه ملت ایران در برابر این تجاوز آشکار سبب شد نه تنها یک وجب از خاک کشورمان در اختیار رژیم بعث قرار نگیرد بلکه جهانیان به این تجاوز وحشیانه اعتراف کنند.

گفته می شود بیش از یک میلیون نفر از مردم ایران به طور مستقیم با جنگ درگیر بودند و رزمندگان زیادی در جبهه ها و خطوط مقدم به مقابله با دشمن می پرداختند اما در نگاهی کلی تر، میلیون ها ایرانی در پشت جبهه ها، یاریگر فرزندان خود بودند و با حمایت های مادی و معنوی خود، عقبه سنگینی را برای دفاع همه جانبه از کشور به وجود آورده بودند؛ در واقع علاوه بر هزاران نفری که به طور مستقیم با جنگ در ارتباط بودند و به جبهه ها اعزام می شدند، تمام ملت ایران نیز دوشادوش رزمندگان اسلام اما در مراحل و جایگاه های مختلف، به دفاع از کشور مشغول بودند از آن جمله کسانی که کار پشتیبانی از جبهه ها را بر عهده داشتند و زنانی که وقتشان را برای وصله کردن لباس های پاره رزمندگان اختصاص می دادند.

«باید دوباره دید ... ننه قربون» مستندی است که به روایت ایثارگری افرادی می پردازد که در زمان هشت سال جنگ تحمیلی در پشت جبهه ها به خدمات رسانی مشغول بوده اند؛ در این مستند بانوانی که با شستن و ترمیم لباس شهدا آنها را برای استفاده مجدد رزمندگان آماده می کردند، از خاطرات آن دوران می گویند.

سید سلیم غفوری تهیه کنندگی و یاسر عرب کارگردانی این مستند را بر عهده دارند.
«باید دوباره دید ... ننه قربون» برای پخش از شبکه افق در نظر گرفته شده و ساعت 13.30 امروز شنبه به روی آنتن می رود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس