کد خبر 546462
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۵

گوشه و کنایه‌های توهین آمیز و گاه سیاسی مدافع بارسلونا از سطح داخلی فراتر رفته و به یوفا رسیده است.

به گزارش مشرق، توهین به دولت اسپانیا، دخالت دادن سیاست و امور حزبی در ورزش، سوء استفاده از موقعیت اجتماعی در دفاع از حزبی که از دید دولت اسپانیا مشروعیت کامل ندارد و توهین و کنایه‌های گاه و بیگاه خطاب به بازیکنان رئال مادرید باعث شده تا جرارد پیکه به متهم ردیف اول پرونده‌ای تبدیل شود که شاید هرگز فکرش را هم نمی‌کرد.

ویسنته دل بوسکه سرمربی تیم ملی فوتبال اسپانیا نگران از دست دادن یک مدافع خوب و کامل است و البته تاکید دارد که نمی‌تواند پیکه را از حضور در فضای مجازی و استفاده از شبکه‌های اجتماعی منع کند. به گفته دل بوسکه این حق پیکه است که به عنوان یک شهروند اسپانیا از شبکه‌های اجتماعی استفاده کند.

اما ماجرا به همین سادگی نیست و حمایت پیکه از حزب جدایی طلب کاتالونیا، دولت اسپانیا را خشمگین کرده و وزیر ورزش این کشور در چند نوبت از فعالیت بازیکنان بارسلونا علیه امنیت ملی این کشور انتقاد کرده است. اکنون موضوع فراتر از اسپانیا مطرح شده و یوفا درباره بازیکنانی که در فضای مجازی مطالب سیاسی، موضوعات توهین آمیز یا نژادپرستانه منتشر کنند، هشدار جدی داده است.

پیکه البته معتقد است که هشدار اخیر یوفا به درخواست فدراسیون فوتبال اسپانیا منتشر شده و هر بازیکنی حق دارد در فضای مجازی بدون ایجاد مزاحمت و تنها در حریم شخصی خود، آزادی بیان داشته باشد اما این آزادی بیان از دید دولت اسپانیا آزادی در توهین و تهمت تلقی می‌شود.

آینده پیکه در تیم ملی فوتبال اسپانیا روشن نیست و البته احتمال جدایی کاتالونیا از این کشور تا پایان سال میلادی 2016 نیز صفر نخواهد بود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس