سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد که توافق مسکو-واشنگتن برای آتش‌بس در سوریه، آبروی آمریکا را حفظ خواهد کرد چون در سوریه شکست خورده.

به گزارش مشرق،  «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه به شبکه خبری المیادین اعلام کرد که توافق آتش‌بس در سوریه، آبروی آمریکا را حفظ می‌کند.

زاخارووا توضیح داد: آمریکا فهمیده و قانع شده که سیاست‌هایش در سوریه شکست خورده، [بنابراین] توافق مسکو و واشنگتن برای آتش‌بس، آبروی آمریکا را حفظ خواهد کرد.

او به این شبکه لبنانی گفت: کار بر روی پیش‌نویس درباره توافق روسیه و آمریکا ادامه دارد و انتظار نداریم مانعی سر راه باشد.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه در خصوص گروه‌هایی که شامل توافق آتش‌بس می‌شوند گفت:‌گروه‌های مسلحی که التزام به آتش‌بس را رد کنند، آنان را تروریستی قلمداد خواهیم کرد.

دوم اسفند (22 فوریه 2016) آمریکا و روسیه از توافق بر سر آتش‌بس در سوریه خبر دادند. شبکه الجزیره نیز ضمن انتشار این خبر گزارش داد که دو گروهک تروریستی «جبهة النصرة» و «داعش» از این آتش بس مستثنی هستند.

همچنین دیروز چهارم اسفند، وزارت خارجه سوریه از موافقت دمشق با آتش‌بس و مستثنی کردن داعش و «جبهة‌ النصره» از آن، خبر داد و بر کنترل مرزها و توقف حمایت برخی کشورهای به گروه‌های مسلح برای تقویت آنان تأکید کرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس