«شهرک قمر بنی هاشم نزاجا» میزبان «دو شهید گمنام» است. این شهید در عملیات‌های «ایذایی والفجر۸» و «والفجر مقدماتی» در سن‌های ۱۷ و ۲۵ سالگی به شهادت رسیده‌اند.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، پیکرهای طیبه 111 شهید دوران دفاع مقدس در 61 نقطه از 17 استان کشور همزمان با ایام شهادت حضرت زهرا(س) تشییع و تدفین خواهند شد. این شهدا در طول ماه‌های اخیر در مناطق عملیاتی فاو، ام‌الرصاص، شلمچه، مجنون، شرق دجله، زبیدات و کردستان عراق توسط گروه‌های تفحص کمیته جستجوی مفقودین ستادکل نیروهای مسلح کشف شده‌اند.

بین مراکزی که میزبان شهدا هستند، 9 دانشگاه، 2 حوزه علمیه، یک مرکز صدا و سیما، یک پارک‌موزه دفاع مقدس، یک سازمان قضایی نیروهای مسلح، یک فدراسیون ورزشی جانبازان و معلولین، 8 پادگان نظامی و آموزشی و 35 بوستان و تپه بوستانی افتخار میزبانی شهیدان را خواهند داشت. مراسم تشییع پیکر مطهر شهدای گمنام در هشت نقطه از پایتخت همزمان با سالروز شهادت حضرت زهرا(س) و ایام سوگواری ایشان در 23 اسفندماه به‌صورت هم‌زمان برگزار می‌شود.

یکی از این نقاط در پایتخت «شهرک کوی قمر بنی‌هاشم» است که میزبان «دو شهید گمنام» می‌شود. یکی از این شهدا در عملیات «ایذایی والفجر هشت» و در منطقه عملیاتی «ام‌الرصاص» در 17سالگی و شهید دیگر در عملیات «والفجر مقدماتی» در منطقه عملیاتی «فکه» و در 25سالگی به شهادت رسیده‌اند.

مراسم وداع با پیکر مطهر این شهید گمنام(شبی با شهدا) در روز 22 اسفند ماه 94 همزمان با شب شهادت حضرت زهرا(س) بعد از نماز مغرب و عشا در این شهرک برگزار می‌شود. این مراسم با سخنرانی امیر خرم طوسی و ذکر مصیبت اهل بیت عصمت و طهارت(ع) توسط گرزینی و اقلیمی همراه خواهد بود.

مراسم تشییع پیکر مطهر این شهید گمنام در روز 23 اسفند ماه مصادف با سالروز شهادت حضرت زهرا(س) از درب شمالی شهرک کوی قمر بنی هاشم ساعت 9 صبح آغاز خواهد شد و سرانجام مراسم خاکسپاری در خود این شهرک با حضورخانواده معظم شهدا، جانبازان و  ایثارگران انجام می‌گیرد. این مراسم با سخنرانی  یکی از امیران فرماندهی نزاجا و مداحی مداحان اهل بی(ع) همچون حاج صادق آهنگر و خادم برگزار می‌شود.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس