کد خبر 545968
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۸

فرهادی گفت: تمام دانشجویان بورسیه باید فرآیند جذب را طی کنند و نباید تنها جایابی شوند.

به گزارش مشرق، محمد فرهادی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در نشست خبری با اهالی رسانه  درباره وضعیت نهایی دانشجویان بورسیه، اظهار داشت: طبق آخرین اخبار از 260 دانشجوی بورسیه 160 یا 170 نفر آنها تعیین تکلیف شدند، البته 36 دانشجوی بورسیه به دلیل اطلاعات غلط از ادامه تحصیل محروم شدند، اما بقیه دانشجویان می‌توانند ادامه تحصیل دهند.

وی افزود: بخشی از این دانشجویان یا مربی هستند و یا کارمند و یا باید تحصیل را انتخاب کنند و به صورت بورسیه ادامه دهند و یا وضعیت شغل خود را مشخص کنند.

وزیر علوم تصریح کرد: دانشجویان بورسیه و مربی باید نظر هیئت‌امنای دانشگاه خود را جذب کنند و در نهایت جایابی شوند، یعنی مراحل جذب را طی کنند.

فرهادی گفت: دیوان محاسبات دیگر در این خصوص کوتاه نمی‌آید و ما باید این مسئله را مشخص کنیم، البته دانشجویان جانباز و ایثارگر نیز وضعیت ادامه تحصیل‌شان مشخص شده و علیرغم اینکه بنیاد شهید بخشی از هزینه‌های تحصیلی آنها را تأمین کند، اما کمکی صورت نگرفت و وزارت علوم آنها را دنبال کرد.

وی تأکید کرد: این دانشجویان باید فرآیند جذب را طی کنند، یعنی نباید تنها جایابی شوند، بلکه باید جذب شوند که وزارت علوم مقرر کرده است.

وزیر علوم درباره اخراج 25 نفر از کارکنان وزارت علوم گفت: این خبر صحت ندارد و اخراجی در ماه‌های اخیر نداشتیم، البته برخی از افراد به شکل کارمند پروژه‌ای(وابسته به جهاد دانشگاهی و روزمزد) با وزارت علوم همکاری می‌کنند، اما هنوز یک نفر نیز اخراج نشده، اما طی دو سال گذشته افرادی بودند که به دلیل اتمام قرارداد، قرارداد آنها تمدید نشده است.

فرهادی درباره وضعیت رشته محل‌های دانشگاه آزاد گفت: حدود 9 هزار رشته محل در دانشگاه آزاد وجود دارد که باید تعیین تکلیف شوند، لذا دانشجویان دانشگاه آزاد در این خصوص نگران نباشند.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس